Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Malware of spyware (uitleg in topic)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op een natuur site 8) geweest waar ik waarschijnlijk via hun malware heb gekregen!

ik draai geen antivirus omdat me pc daar altijd zo traag van word!

maar ik heb nu wel een probleem en wil het graag verwijderd hebben

aangezien een plaatje meer zegt dan duizend woorden

http://img296.imageshack.us/my.php?image=malware1wn3.jpg :*)

welke tools zijn er voor mij beschikbaar om dit zo efficient aan te kunnen pakken?

ik zal in de tussentijd deze openingspost editen en meer info toevoegen!

update:

ik ga eerst hier maar mee aan de slag trouwens als een kip zonder kop natuurlijk :P

meuktracker: Hitman Pro 2.5.5.2

straks een update!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2007 14:44 ]

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
Beetje retorische vraag lijkt me.

isamini.exe, pmmon.exe, pmsngr.exe en isamonitor.exe worden gezien als Trojans

Stap 2 lijkt me dan toch een Anti-virus programma te draaien.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kun je niet wat beter uitleggen wat je allemaal hebt gedaan? Want ik denk dat je nu alleen een webbased scan hebt gedaan. Volgens mij zijn die niet in staat om via de webbrowser zo'n ballonnetje uit je system tray te toveren, dus ik zou er rekening mee houden dat de melding in dat ballonnetje best afkomstig kan zijn van een trojan/virus. Als je daarop klikt om de juiste 'beveiliginssoftware' te downloaden dan download je alleen maar meer trojans :X

Het veiligst is overigens om de PC los te koppelen van internet, je belangrijke bestanden backuppen en formatteren. Je weet nl. niet wat die trojan allemaal al aan je systeem veranderd heeft en als je achteraf een virusscanner gaat installeren weet je niet of die misschien wel 'gehackt' wordt door de trojan....

Dit is je 'straf' omdat je geen anti-virusprogramma hebt geinstalleerd....

[ Voor 7% gewijzigd door Palomar op 13-01-2007 15:01 ]

Verwijderd

Stap 2 lijkt me dan toch een Anti-virus programma te draaien
Dat wil 'ie toch niet?
ik draai geen antivirus omdat me pc daar altijd zo traag van word!
*...mompelt iets over kalf en put...*

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik snap uberhaupt niet wat voor virusscanner sommige mensen dan gebruiken als het allemaal zo traag wordt. Ik heb al verschillende virusscanners gehad en nog nooit gemerkt dat de PC er (merkbaar) trager van wordt (en ja, ik ben vrij kritisch). En ook al vertraagt ie, dan kun je nog altijd het een en ander instellen (bijv. niet in gecomprimeerde bestanden scannen). Imo een beetje een non-argument. Lees anders maar wat reviews door over goede, lichte virusscanners zijn, dat bespaart je meer tijd dan als je de volgende keer weer windows opnieuw moet installeren (of afgesloten wordt door je ISP omdat je PC spam aan het versturen is of als botje fungeert).

Verwijderd

Dan mag je nu lekker je PC opnieuw installeren, omdat anders niet met zekerheid valt te zeggen of alle meuk weg is.

je kan nog aan de gang gaan met een trial van NOD32 en natuurlijk hitmanpro, hijackthis etc etc, maar voor 100% zekerheid => herinstallatie

• Martijnc
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:19
Probeer het eens met SmitfraudFix of Smitrem

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-11 12:47
...en aan dat blauwe sterretje rechtsonderin je taakbalk te zien draai je ook nog eens een windowsversie die niet gekocht is.
* 0siris mompelt iets over dubbeltjes en de eerste rij.....

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

draai antivirus en anti spyware, lees een beetje rond op GoT over hoe je dit soort problemen het best kan aanpakken.

het best 1 goede AV en 2 of 3 goede AS progs draaien.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Formatteer en zet de boel nu wel fatsoenlijk op (zie onder). Of als je het eerst wilt proberen op te lossen:
  1. Trek de netwerkverbinding los
  2. Lees je in in de materie, incl het hoe en wat van de malware waarvan je weet dat je het hebt (zitten er trojans en/of droppers tussen?)
  3. Koop een goede virusscanner, installeer die en ga scannen.
  4. Lees en volg Beveiliging en Virussen - Nieuw topic starten
  5. Geef feedback op bovenstaande
Traagheid is een onzinargument als je niet tenminste de rest wel goed beveiligd (incl. minimale rechten) en dat doe je klaarblijkelijk niet. Je installeert niet eens alle beveiligingsupdates... Of gewoon geen internetverbinding hebt zodat je de rest van de wereld tenminste niet lastig valt met je besmette bak die lid wordt van een botnet.

Daarbij is dit duidelijk langzamer. Kijk alleen al naar het geheugengebruik...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1