Toon posts:

[exchange2003sp2]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het volgende:

Een groep mensen buiten het bedrijf wil graag 1 email adres hebben binnen mijn organisatie waar ze via kunnen mailen. Nou is het intern natuurlijk mogelijk om een distribution-list aan te maken met interne mailadressen, dit werkt goed. Maar hoe realiseer ik dat nou met externe adressen? In een distributiongroup mag je alleen AD-objecten toevoegen en geen derden?!

Een mailbox aanmaken met daarin een rule met een forward naar extere mail adressen mag ook niet want een forward mag niet naar buiten de organisatie gaan verteld de NDR mij die terugkomt.

Kortom, hoe los ik dit op zonder dat ik iedereen een AD account geef met mail acces via het web?

Edit: Titel vergeten, mod graag aanpassen naar distribution list voor derden?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2007 13:25 ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Je kunt een contact aanmaken in je AD, hier kun je een extern mailadres aan koppelen. Deze vervolgens in je mail enabled dist. group plaatsen, en mailen maar.

[ Voor 17% gewijzigd door Krypt op 11-01-2007 13:27 ]

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Krypt schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:27:
Je kunt een contact aanmaken in je AD, hier kun je een extern mailadres aan koppelen. Deze vervolgens in je mail enabled dist. group plaatsen, en mailen maar.
Dat heb ik getest, maar dat werkte niet op de 1 of andere manier. Moet ik gewoon een global distribution group aanmaken? Dit heb ik gedaan, ik ga naar de properties, kies voor members en wil dan mn contact met extern mail adres erin toevoegen, maar die vind ik dan niet terug, alleen de users zelf vind ik terug, geen contacts dus,

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2007 13:33 ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Ik ga mijn servertje eens overnemen. Heb het wel eens voor elkaar gekregen volgens mij.

Edit:
Je moet bij de object types even Contacts aanvinken bij het toevoegen van members van je dist. group.

[ Voor 46% gewijzigd door Krypt op 11-01-2007 15:24 ]

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Krypt schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 15:12:
Ik ga mijn servertje eens overnemen. Heb het wel eens voor elkaar gekregen volgens mij.

Edit:
Je moet bij de object types even Contacts aanvinken bij het toevoegen van members van je dist. group.
Yes, Ik had hem ondertussen ook al gevonden. Sorrie en bedankt.