Opstart probleem met Asus P5n32-sli premium

Pagina: 1
Acties:

• funnies
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09-2013
Ik heb net een geheel nieuwe pc samengesteld. En op het moment van de waarheid, alles gemonteerd en vast geschroefd en geprutst, steek ik de stekker in het stopcontact. Het groenelampje op het moederbord brandt. Dit gaat helemaal goed komen. Ik druk de powerbutton in en........ SXXT!!! Na een halve seconde slaat de stroom voorziening totaal af. Even gingen de ventilatoren draaien maar na een halve seconde stopt alles. Ik moet de PSU opnieuw uit en weer aan schakelen om opnieuw stroom te krijgen.....met het zelfde resultaat. Ik begin langzaam alles een voor een te demonteren. Op het laatst heb ik alleen nog maar de power button en de 24polige voeding aangesloten samen met de 4 of 8 polige voeding, geen harde schijven geen dvdspelers lampjes en speakers niets, zelfs geen geheugen. Maar nog steeds het zelfde na een halve seconde slaat de pc totaal uit. Alleen als ik de 4 of 8 polige aansluiting niet aan sluit blijft de stroomvoorziening lopen maar boot hij niet. Iemand enig iedee of dit met zekerheid een probleem (gewoon KAPOT!!!) met de voeding of met het moederbord inhoud?

• Zagosch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-05 19:37
ik heb vaker ervaring gehad met dit soort "doorstart problemen", bij elk van deze problemen was bij mij dat de koeling van de cpu er niet goed of er verkeerd op zit. probeer te kijken of alle 4 pinnetjes goed vast zitten (goed doordrukt) in het moederbord, kijk of je de processort goed hebt zetten en het voetje goed vast en controleer socketpinnetjes (niet op de cpu, maar op het moederbord) of ze niet beschadigd zijn.

ik hoor het wel ;)

• Orion
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-05 05:20
het lijkt wel of iedereen problemen met dit moederbord heeft.
Mijn eerste ingeving is dat er een probleem met de voeding is. Als je de mogelijkheid hebt om deze in een andere pc te testen kan je zien of dit inderdaaf het geval is.
Verder moet je kijken of het 4 pins stekkertje naast de cpu goed zit en natuurlijk de 24 pins stekker (of 20+4). In principe zou de pc ook moeten starten ook al zit de cpu koeler er niet helemaal strak op. (zelf ervaren ;) )

• funnies
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09-2013
Opgelost! Gelukkig!!! Het was inderdaad de voeding. Ik was er na veel onderdelen gewisseld te hebben vrij zeker van dat het het moederbord moest zijn, maar het bleek om een aantal aansluitingen van de voeding te gaan. De Antec true power trio 650 W bleek een aantal 4polige stekers te hebben die niet deugen. Zo gauw deze gebruikt werden sloeg de stroom direct (1/2 sec) na aan zetten van de pc af. Antec heeft mij een nieuwe voeding belooft dus dit gaat helemaal goed komen. (wel even van A'dam naar R'dam heen en weer rijden).
P.S. Bovendien krijg ik een continue piep toon als ik mijn grafischekaart (Asus 8800 GTS) niet direct vanuit de voeding voedt.
By the way, voor mensen die dit moederbord willen kopen en er geheugen bij zoeken: ik gebruik corsair TWIN2X2048-6400C4D 2Gb 800 MHz geheugen en dat werkt! Alles dus sli-certified. Nu nog even wachten op een prijs daling van deze grafische kaarten, er een tweede bij steken en blaaaaaaazzzzen maar....

[ Voor 18% gewijzigd door funnies op 12-01-2007 15:52 ]