[EXCEL] Kolom titels

Pagina: 1
Acties:

• Onthrax
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09-2025
Het kan aan mij liggen maar waar kan ik de titels van de kolommen A-Z aanpassen? IPV A wil ik dat er heel wat anders staat. Ik kan het gewoon nergens vinden. Ik werk met office 2003.

Alvast bedankt!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-07 17:59

Haan

dotnetter

Dat kan volgens mij helemaal niet :P Die zijn namelijk nodig om de cellen te kunnen benoemen (A1, B2 etc). Wat jij wil is dus gewoon de eerste regel gebruiken om een titel aan een kolom te kunnen geven. ik neem aan dat dat wel lukt ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Haan op 11-01-2007 13:22 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Volgens mij kan dat niet, aangezien alle verwijzingen naar cellen dan niet meer zouden kloppen.
Wat je wel kan doen is bovenin je werkblad een extra rij invoegen met titels, en dan bij opties uitzetten dat ie de kolom en rij hoofden moet weergeven.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• Onthrax
Mjah ik heb wel eens gezien dat het kan (denk ik).. kan alleen het documentje niet meer vinden waarin dit was gedaan. Probleem is dat wanneer je te ver naar beneden scrollt je geen titels meer bij je kolommen ziet en dus snel 'in de war' raakt welke kolom nou wat is..

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:20

Sabbi

je denkt aan mij.

Jij zoekt 'Freeze panes' die houdt de geselecteerde kolommen altijd in beeld.

(in NL heet het deelvensters blokkeren, woont in je window menu)

[ Voor 31% gewijzigd door Sabbi op 11-01-2007 13:53 ]

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Het kan dus echt niet wat jij wilt. Wat wel kan, en wat je waarschijnlijk hebt gezien is dat iemand de naam van de kolommen in de eerste rij heeft gezet (rij 1) en dat die rij zichtbaar bleef bij het scrollen.

Dat doe je alsvolgt:

- Tiep je kolonnamen in rij 1
- Selecteer rij 2
- Kies in het menu 'Window', de optie 'Freeze panes'

Nu kun je bladeren door alle rijen, terwijl de bovenste rij altijd zichtbaar blijft. Hetzelfde kan ook met de meest linkse kolom, voor de namen van de rijen.

• Onthrax
Ah jullie kunnen best gelijk hebben daarin.. dit werkt prima!! Bedankt voor de hulp!!
Pagina: 1