[IE7] Relatief simpele site wordt helemaal verkeerd getoond?

Pagina: 1
Acties:

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-12 19:39
Ik heb de volgende website uitvoerig getest in IE6 en FF, echter niet in IE7, omdat ik dat niet geïnstalleerd heb en ik dat eigenlijk ook nog niet op mijn pc wil hebben. De betreffende site is: http://mt.heins.tk.
Dit is overigens een webforward naar margriettuinen.nl, welke ik net ingesteld heb. Als ik hem namelijk normaal zou linken, verkracht ik de zoekresultaten van de site omdat het een nieuwe site betreft en GoT een zeer hoge pagerank heeft.

Wat blijkt dus nu, het menuframe van de site word helemaal verkeerd getoond en de reden daarachter ontgaat mij totaal. Heeft iemand een idee?

Verwijderd

flipjevandejam schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:00:
Dit is overigens een webforward naar margriettuinen.nl, welke ik net ingesteld heb. Als ik hem namelijk normaal zou linken, verkracht ik de zoekresultaten van de site omdat het een nieuwe site betreft en GoT een zeer hoge pagerank heeft.
OFF TOPIC: Als je zoekresultaten dan toch zo belangerijk zijn waarom gebruik je dan frames op die website?
Onn Topic:
Haal elke pagina eens door de validator van w3c: Link waar je al meteen je fouten ziet

Om een cross browser website te maken moet je ook de w3c standaard volgen en deze zal mits de nodige kennis geen beperking vormen op je design of lay-out.

Zet ook nooit op je website "Best bekeken op een schermresolutie van 1024*768 of hoger", dit is al meteen een bevestiging van de beperkte ondersteuning van je website. De meeste volledig cross browser websites ondersteunen een minimum resolutie van 800x600 maar vermelden dit nergens.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2007 13:59 ]

• flipjevandejam
Ik was me er niet van bewust dat frames "slecht" zijn voor zoekresultaten, bedankt voor de tips wat betreft de validator, dat had ik zelf ook moeten bedenken. Ik zal die resolutiemelding weghalen, alhoewel mij dit nuttig leek voor mensen die per ongeluk nog hele lage resoluties gebruiken.

Verwijderd

Als je de statistieken volgt kan je zien dat de meerderheid idd 1024x768 heeft maar er zijn er toch nog redelijk wat met 800x600 en daarom maak je best je lay-out op een minimum van 800x600.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:35

crisp

Devver

Pixelated

Begin eerst eens met je BASE-element in je head-sectie te zetten waar die thuishoort, best kans dat dat hetgeen is waar IE7 over struikelt.

Intentionally left blank

• flipjevandejam
crisp schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 15:04:
Begin eerst eens met je BASE-element in je head-sectie te zetten waar die thuishoort, best kans dat dat hetgeen is waar IE7 over struikelt.
Heb je helemaal gelijk in :7, viel mij zelf ook al op voordat ik je bericht las. Het is nu gefixed, thanx for the assistance :Y) :).

• Waster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-04 17:49
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 14:52:
Als je de statistieken volgt kan je zien dat de meerderheid idd 1024x768 heeft maar er zijn er toch nog redelijk wat met 800x600 en daarom maak je best je lay-out op een minimum van 800x600.
De beste webdesigners haken daar nu ook van af. Zie Dave Shea Mezzoblue die ook gewoon 1000px breed is. De tijden zijn veranderd. Web 2.0! _/-\o_

Verwijderd

flipjevandejam schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 14:10:alhoewel mij dit nuttig leek voor mensen die per ongeluk nog hele lage resoluties gebruiken.
Hoe moet ik mij dat dan voorstellen? Iemand surft naar je website, ziet de melding, loopt snel naar de computerwinkel om een nieuw scherm met de juiste resolutie, en surft verder?

• flipjevandejam
De site zelf werkt op 800*600, alhoewel voornamelijk de foto's er dan niet meer uitzien, maar ik kan me niet voorstellen dat mensen op die resolutie niet al compleet gewend zijn aan het scrollen bij dat soort dingen, aangezien er praktisch geen site meer bestaat die dat soort onderdelen op hogere resoluties weergeeft.

• flipjevandejam
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 15:41:
[...]

Hoe moet ik mij dat dan voorstellen? Iemand surft naar je website, ziet de melding, loopt snel naar de computerwinkel om een nieuw scherm met de juiste resolutie, en surft verder?
Dat je moet je je als volgt voorstellen: Iemand leest dat, weet waarschijnlijk niet wat het is, klikt op de link die onder het woord "resolutie" schuilgaat en komt op de volgende pagina terecht: http://nl.wikipedia.org/w...rwerking%29#Beeldschermen

Hier wordt uitgelegd wat de term resolutie inhoud in deze context, aan de hand daarvan kan de betreffende persoon opzoeken hoe en daarna zijn resolutie aanpassen.

• Antwan46
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-10-2020
Heb even gekeken, maar sommige plaatjes zijn onduidelijk.
Vooral die met die soort paddestoel er in.
En waarom ze niet alle even groot zijn ontgaat mij volkomen.
Heb niet alles gezien, maar het ziet er netjes uit.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Dat hangt van je doelgroep af, bij ons is dat percentage < 1%. Lekker 1000px breed maken dus (geen 1024 want je moet de scrollbars eraf houden).

March of the Eagles

• flipjevandejam
Hacku schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 16:09:
[...]

Dat hangt van je doelgroep af, bij ons is dat percentage < 1%. Lekker 1000px breed maken dus (geen 1024 want je moet de scrollbars eraf houden).
Hmm ik heb het nu op 1024 staan en getest op 1024*768 en dat werkt prima, geen scrollbars te zien.

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:31

Arethusa

Niet die server

flipjevandejam schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 16:29:
[...]

Hmm ik heb het nu op 1024 staan en getest op 1024*768 en dat werkt prima, geen scrollbars te zien.
Tipje, mocht je thuis over meerdere pc's en configuraties beschikken: test je site daar dan ook. Probeer ook gebruik te maken van diverse browsers, op je eigen pc of via vmware of iets dergelijks.

[ Voor 13% gewijzigd door Arethusa op 11-01-2007 16:37 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• flipjevandejam
Antwan46 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 15:56:
Heb even gekeken, maar sommige plaatjes zijn onduidelijk.
Vooral die met die soort paddestoel er in.
En waarom ze niet alle even groot zijn ontgaat mij volkomen.
Heb niet alles gezien, maar het ziet er netjes uit.
Sorry, maar ik kan echt geen foto met een paddestoel vinden :D, dus je zal iets duidelijker moeten zijn. Ze zijn niet allemaal even groot omdat ze niet allemaal op hetzelfde formaat geschoten zijn.

• flipjevandejam
Arethusa schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 16:36:
[...]

Tipje, mocht je thuis over meerdere pc's en configuraties beschikken: test je site daar dan ook. Probeer ook gebruik te maken van diverse browsers, op je eigen pc of via vmware of iets dergelijks.
Grappig dat je het zegt, want dat is dus precies wat ik gedaan heb. Echter hebben geen van de pc's hier in huis IE7, behalve een vriend van me die me dus vertelde dat het menu verrot was in IE7, dat is inmiddels dus gefixed. Maar het testen op 1024*768 heb ik dus gedaan op een andere pc met FF2.0 en IE6.

Verwijderd

Waster schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 15:40:
De beste webdesigners haken daar nu ook van af. Zie Dave Shea Mezzoblue die ook gewoon 1000px breed is. De tijden zijn veranderd. Web 2.0! _/-\o_
Off-topic:
Larie...
Als Bill Gates zijn computer buitensmijt omdat hij hem beu is, ga jij dat dan ook doen?

Als er 1 ding hatelijk is aan een site dan is het wel een horizontale scrollbalk, en een deel van je site die buiten beeld valt. Ik noem dat geen goede webdesigner.

On-topic:
Er bestaan extensies voor firefox waarmee je je site in verschillende resoluties kan bekijken en nog andere development en design tools die handig zijn. Zie hier en hier. Zo heb je geen 2 pc's of lastige config's nodig om je site te testen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2007 22:34 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 22:32:

Als er 1 ding hatelijk is aan een site dan is het wel een horizontale scrollbalk, en een deel van je site die buiten beeld valt. Ik noem dat geen goede webdesigner.
Een horizontale scrollbalk, ach.
Wat veel erger is is dat er niet alleen decoratie buiten beeld valt, of extra's, maar het is een stuk van de hoofdnavigatie. Dat slaat echt nergens op, die moe bij het openen van een pagina onder normale omstandigheden prima gaan.

Wat ik bij zulke sites denk is:
Mensen browsen niet altijd fullscreen. Mensen willen niet altijd dat een website schermvullend is. De reden dat mensen een hoge resolutie willen is dat ze meer op het scherm kwijt willen kunnen, en dan niet per se meer van jouw website.

Ik vind het gewoon prutswerk. De tekst kan prima een kwart smaller gemaakt worden, dan valt die zooi rechts ook weer binnen beeld. De ruimte wordt gewoon verkloot door zo'n site. Daar hab ik mijn hoge resolutie niet voor ingesteld.

• flipjevandejam
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 22:38:
[...]

Een horizontale scrollbalk, ach.
Wat veel erger is is dat er niet alleen decoratie buiten beeld valt, of extra's, maar het is een stuk van de hoofdnavigatie. Dat slaat echt nergens op, die moe bij het openen van een pagina onder normale omstandigheden prima gaan.

Wat ik bij zulke sites denk is:
Mensen browsen niet altijd fullscreen. Mensen willen niet altijd dat een website schermvullend is. De reden dat mensen een hoge resolutie willen is dat ze meer op het scherm kwijt willen kunnen, en dan niet per se meer van jouw website.

Ik vind het gewoon prutswerk. De tekst kan prima een kwart smaller gemaakt worden, dan valt die zooi rechts ook weer binnen beeld. De ruimte wordt gewoon verkloot door zo'n site. Daar hab ik mijn hoge resolutie niet voor ingesteld.
Ik mag hopen dat dit niet meer over mijn website gaat?! :X :?

Verwijderd

Nee, die rant ging over Mezzoblue :)
Pagina: 1