Toon posts:

[Creative] X-Fi Gamer of Audigy 4?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet!

Onlangs ben ik bezig geweest om stukje bij beetje mijn hardware te upgraden. Het volgende punt : de Geluidskaart.
Op het moment ben ik in bezig van een Asus A8N-SLI SE nForce4 SLI moederbord, met inderdaad onboard audio....Dit in samenwerking met een 5.1 set van Medion (die toch wel goed klinkt :))
(budger rond de 50-70 €)
(draai XP en ga niet over na Vista 1e tijd)

Nu geeft dit met games als battlefield af en toe best wat "gekraak" dit staat wel los van de boxen aangezien ik het met mijn koptelefoon ook heb.

Ok to get to the point, ik wil een nieuwe geluidskaart, maar ik ben hier totaal niet in thuis. Ik heb al veel gezocht op tweakers.net en pricewatch, en ik hoor toch veel goede dingen over deze 2 kaarten
de Creative X-Fi Xtreme Gamer
en Creative Soundblaster Audigy 4

Onder andere heb ik (op het moment) gekozen voor Creative, vanwege de naam dat het toch wel goed spul is. Alleen nu het punt...Ik ben totaal niet in thuis in de functies, inmiddels dan al wel een beetje..Maar toch zou ik het echt niet weten welke nu "beter" is.

Nu dus de vraag:
Welke geluidskaart is nu het "beste", ook gezien in prijs/kwaliteit verhouding ?

Inmiddels weet ik al wel dat de Audigy EAX 4.0 ondersteund, en de X-Fi 5.0, maar ik heb gehoord dat er weinig verschil tussen zou zitten :?

Ik sta ook open voor andere suggesties.

• J.E.T
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:32
Als de keuze puur tussen de xtreme gamer an audigy ligt dan de xtreme gamer.

Maar ik raad jou de xtreme music aan. Die heeft de beste bang for ya bucks ratio.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm...beetje over budget heen, maar ok, die is dus een stuk beter ?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:20
In de pricewatch is de Xtreme Gamer 5 cent (!) duurder (!!) dan de XtremeMusic, dus ik vind het knap dat de XtremeMusic een beetje over je budget heen is?

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
o.O

Ik denk dat ik bij de verkeerde heb gekeken dan...hehe...mijn excuses!

Zoals het er nu naar uitziet word het de X-Fi music inderdaad...wel prijzig, maar ik hoor van meerdere kanten dat het wel een goede bang for bucks is....