42pv60 vs 42pv600 -- video processing chipset

Pagina: 1
Acties:

• Weumel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-11-2025
Dag mensen, had vraagje over 2 heel interessante plasmas.

Ik had tot voor kort beslist om een 42pv60 te kopen (de boxen/SD-lezer/design zijn mij geen 600€ xtra waard voor een pv600).

Maar nu ontdekte ik onlangs een -voor mij- nieuw verschil tussen de 2: :?
TH42PV60:
1080i DIGITAL PROCESSING CHIP-SET

TH42PV600:
1080p Digital Processing Chip-Set
1080p Digital Re-Mastering Processor

... nu heb ik al redelijk wat opzoekingswerk gedaan, ben al meer dan een half jaar vanalles aan het opzoeken, maar het verschil tussen deze 2 chipsets vind ik niet... Maar ik weet wel al genoeg over progressive, interlacing, deinterlacing, 2:3 dropdown, bobbing, weaving, ... om te beseffen dat DIT dan misschien wel de 600€ xtra waard is.

Weet iemand hier wat dit precies is?
Mag redelijk technisch worden, de uitleg, hoe technischer hoe liever _/-\o_

Merci!
Greetz

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-02 16:27
Toch nog niet ver genoeg gezocht! Op de Nedelandse Panasonicsite vind je zo je antwoord:
http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=3276|603|602|601|4|1

Ook de 42PV60 heeft een 1080p Digital Re-Mastering Processor.

Maar vraag me niet wat dit betekent..... :?

• Weumel
Ok, humor....

Op de belgische site staat het anders toch anders:
http://www.panasonic.be/servlet/PB/menu/1240560_l6/index.html
Of misschien ligt het aan het verschil dat er EH achter staat, al beweert men overal dat het eigenlijk precies hetzelfde paneel is... wat wel logisch zou zijn.

Toch eerder geneigd om de nederlandse site te geloven, bij jullie zijn die dingen meestal juister :+

En ervoor zorgen dat ik de 43pv60 en niet 43pv60EH angesmeerd krijg :p

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-02 16:27
Weumel schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 04:00:
Ok, humor....

Op de belgische site staat het anders toch anders:
http://www.panasonic.be/servlet/PB/menu/1240560_l6/index.html
Of misschien ligt het aan het verschil dat er EH achter staat, al beweert men overal dat het eigenlijk precies hetzelfde paneel is... wat wel logisch zou zijn.

Toch eerder geneigd om de nederlandse site te geloven, bij jullie zijn die dingen meestal juister :+

En ervoor zorgen dat ik de 43pv60 en niet 43pv60EH angesmeerd krijg :p
Die link die ik gaf is juist van de EH versie....
Zorg maar dat je WEL een EH versie krijgt. Dit is het nieuwere model met een panel zonder lood en slechts twee i.p.v. drie ventilatoren (om het geluidsniveau te verlagen)
Ik heb nog, voordat ik dit scherm heb aanschaft contact gehad met Panasonic (importeur bezocht) en die verzekerde mij dat het panel van de 60 en 600 op alle fronten, behalve geluid en uiterlijk, exact hetzelfde zijn. Ik heb de twee ook naast elkaar gezien met dezelfde dvd erop afgespeeld, je ziet dus geen verschil.

• Weumel
sonsan schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 09:20:
[...]

Die link die ik gaf is juist van de EH versie....
Nou ik wil ni nodeloos melken.... maar die link gaat bij mij toch echt naar een pagina waar in het groot bovenaan staat ''42pv60'' en niet 42pv60EH 8)7
sonsan schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 09:20:
[...]

Ik heb nog, voordat ik dit scherm heb aanschaft contact gehad met Panasonic (importeur bezocht) en die verzekerde mij dat het panel van de 60 en 600 op alle fronten, behalve geluid en uiterlijk, exact hetzelfde zijn. Ik heb de twee ook naast elkaar gezien met dezelfde dvd erop afgespeeld, je ziet dus geen verschil.
Aha, klinkt goed :)

En ik kan dus ook ws veronderstellen dat jij best tevreden bent met je pv60?
Heb je de normale of de EH versie? Jij in de verste verte last van het purple snake issue?

Alleszins al bedankt voor de replies _/-\o_