[OS X] Permanente Windows Shares

Pagina: 1
Acties:

• Bodevinaat
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-07-2023
Hoe kun je een Windows share automatisch aan je Mac koppelen. Ik heb 2 Windows shares, en bij iedere boot moet ik die met apple-K koppelen. Maar ook als de Mac in slaapstand geweest is zijn de shares weer verdwenen. Ik heb behoorlijk gezocht hier, wel veel te vinden over SMB -bug, maar niet over dit. Iemand?

Windoosch: techniek uit den voorigen eeuw.

Verwijderd

je kan dit dmv opstart items doen.... die vind je bij je system preferences>accounts> en dan de betreffende account.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Open Systeemvoorkeuren -> Accounts -> Inloggen en sleep je Windows share in het lijstje.

edit:
traag :z

[ Voor 10% gewijzigd door Daedalus op 11-01-2007 12:27 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Bodevinaat
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-07-2023
Ha zo snel en al zo veel aardige antwoorden. Dank!

Dit draadje kan dicht.

Windoosch: techniek uit den voorigen eeuw.

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09-2025

blizt

Wannabe-geek

Omdat het volgens mij toch aardig in dezelfde lijn zit, even dit topic hijacken voor mijn vraag: kun je shares ook koppelen aan 'netwerklocaties'?
Afhankelijk van het kantoor waar ik ben (verschillende ondernemingen ;)) heb ik andere shares nodig, omdat de servers en shares gewoon simpelweg anders heten. Nu zit ik in het ene kantoor sowieso al bedraad op het netwerk, en op het andere draadloos. Ook heb ik verschillende locations voor ieder kantoor onder sys prefs->network..

United we stand, and divided we fall

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03:38
blizt schreef op zondag 14 januari 2007 @ 18:58:
Omdat het volgens mij toch aardig in dezelfde lijn zit, even dit topic hijacken voor mijn vraag: kun je shares ook koppelen aan 'netwerklocaties'?
Afhankelijk van het kantoor waar ik ben (verschillende ondernemingen ;)) heb ik andere shares nodig, omdat de servers en shares gewoon simpelweg anders heten. Nu zit ik in het ene kantoor sowieso al bedraad op het netwerk, en op het andere draadloos. Ook heb ik verschillende locations voor ieder kantoor onder sys prefs->network..
Ik hijack lekker met je mee. Dit is inderdaad iets wat mij ook erg handig lijkt. Nog mooier zou het zijn als je afhankelijk van de naam van het wireless netwerk waarmee verbindt de juiste shares automatisch connect. In theorie niet onmogelijk, maar in de praktijk zou ik niet weten hoe. Wellicht knappe Unix/OS X koppen hier die hier ideeen over hebben

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Afhankelijk van wat je precies wilt, zou dit je een beginnetje moeten geven. Ik heb zelf een script dat bij het uit slaap komen controleert op welk netwerk ik zit, en aan de hand daarvan netwerklocatie e.d. aanpast. Evt. kun je zelf verder zoeken op macosxhints.com, het barst van de handige tips e.d.

Hier stond achterhaalde informatie…

• blizt

blizt

Wannabe-geek

Van de week vond ik home and away, heb het nog niet kunnen testen, maar het lijkt er op dat dit zou doen wat wij willen... ;)
Dacht het nog even te melden voor mensen die dit topic misschien vinden via de search ofzo (of dit gewoon nog zoeken.)

• Kurkentrekker
  • Niet online
Even mijzelf quoten uit een ander Topic, over hoe dit met automator actions gedaan kan worden:
je doet een "get specified servers", geef daar een rijtje van SMB adressen in ("smb://10.0.0.100/mp3/" in mijn geval, en nog een scheut anderen), en doe daarna een "connect to servers".

Ik heb hem opgeslagen als applicatie en in mijn dock gezet, dus elke keer als ik uit slaap kom dan klik ik er even op. Je draait hem dus alleen als je het wilt, en niet elke keer dat je uit slaap komt automatisch. Da's een voordeel als je op een laptop werkt, want je hoeft hem niet te draaien als je hem op school open klapt, waar je waarschijnlijk andere SMB shares hebt als thuis.
Zie ook het originele topic.
Komt er dus op neer dat ik gewoon een programmatje gemaakt heb dat een aantal keer met een door mij opgegeven server verbinding maakt. Als ik thuis kom met mijn laptop dan draai ik hem even en ik kan weer bij mijn servers. Werkt ook perfect als ik uit sleep kom, want alle opties die OS X je biedt werken alleen bij login.

• blizt

blizt

Wannabe-geek

Heb ook zo'n appje (ook met automator) wat ik hier gebruik, maar het is wel zo leuk als dat automatisch gerunned kan worden als-ie merkt dat ik in dit kantoor zit en niet in het ander. ;)

Pagina: 1