Brommen alle plasma's?

Pagina: 1
Acties:
  • 688 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rationeel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:28
Ik heb sinds een week of twee een plasma tv aangeschaft, LG 42-PC3RA, als de tv aanstaat maakt de tv een vervelend bromment geluid.(vergelijkbaar met een koelkast)

Ik heb contact opgenomen met LG, die gaven aan dat dit niet de bedoeling was dus ze stuurden een monteur langs, de monteur wist mij te vertellen dat de voeding van bijna alle plasma tv's zo een geluid maakt, en hij kon hier niets aan doen.(deze monteur was van Technorep en gaf aan dat ze bijna alle merken repareren)

Zijn er meer mensen met deze tv en dit probleem / is het waar dat bijna alle plasma's brommen??

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:51
Ik de Hitachi 42PD9700 nog nooit een brommend geluid horen maken bij ons thuis eigenlijk... Maar dat is een top-end model dus misschien dat ze daarbij aan geluidsisolatie doen?

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• Gassie
  • Laatst online: 23-11-2023
Ik heb zelf de LG 42PC1R en hoor geen (brommend) geluid!

Let's get lost! I know the way

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik heb wel gelezen dat plasma nog wel eens wil brommen als het beeld erg licht is. Het verbuik van een plasma hangt namelijk af van hoe fel de pixels moeten branden. Bij een donkere scne is dat dus nauweljks, maar bij een lichte scene wel en dan trekt de voeding het soms niet lekker (als in dan gaat ie brommen).

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-12 23:15

FaceDown

Storende factor.

De mijne bromt wel, maar alleen hoorbaar als je je hoofd erachter steekt.

Groetjes, FaceDown.

• Rationeel
Als ik zap tussen zenders dan word het bromgeluid opeens iets harder, het beeld is dan grijs.

Als ik het beeld helemaal wit zet gaat het ook iets harder als tijdens een normale uitzending.

Ik denk dat het dus weinig met het gevraagde vermogen te maken heelt.

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Heb de mijne nog nooit horen brommen, zelfs ventilatoren nog nooit gehoord :) (Panasonic TH-42PV60)

• Weumel
  • Laatst online: 16-11 18:48
Het brommen komt van de ventilators in het toestel, en zou op een aanvaardbaar niveau moeten blijven.
Het mag inderdaad wel hoorbaar zijn als je vlak bij het toestel staat, of je hoofd er boven hangt, maar als je vanuit je zetel het brommen hoort is er iets goed mis (met het toestel of met jouw overgevoelige oren :p)

Als andere mensen hetzelfde ervaren als jou vanuit de zetel, heb je gegronde reden om te eisen dat ze het omwisselen (voor zelfde type of een ander - lees wat reviews, want sommige units hebben hier meer last van dan andere).

/greetzor

Verwijderd

Kan ook de trafo zijn...

• Rationeel
Het klinkt een beetje als een kortsluiting niet als een zoemende ventilator.

de monteur zei inderdaad iets over de trafo (is dit niet hetzelfde als de voeding?)

Ik zal LG nog eens bellen en om opheldering vragen.

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-12 20:54
Ik zou het zeker niet accepteren bij een nieuwe plasma. Bijna onhoorbaar gebrom mag, meer niet.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Misschien dat het ook met de akoestiek van je kamer te maken heeft dat je het beter hoort dan normaal. Bijv. als de TV naast of in een kast staat.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-12 11:59
Die van mij bromt heel lichtjes, zodra het beeld erg licht is hoor je het ietsje beter. Er zit idd een relatie met het verbruikte vermogen/voeding. Het valt me alleen s'avond op, mijn tv staat ineen hoek en ik heb een vrij kleine kamer. Overigens is het bromt niet hinderlijk hard.

• Rationeel
Hij staat voor een muur, het is overal in de ruimte te horen, voor en achter de tv en ik ben niet de enige die het hoort.

@gassie, de 42pc1r is naar mijn weten bijna het zelfde als de mijne, het is dus niet bij alle lg's het geval.

LG verwijst me door naar het reparatiebedrijf, ik moet aangeven dat ik niet akkoord ga met de reparatie.

• Rationeel
dinsdag komt er een andere monteur langs van het zelfde bedrijf voor een second opinion.

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:11

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Carel schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:20:
Die van mij bromt heel lichtjes, zodra het beeld erg licht is hoor je het ietsje beter. Er zit idd een relatie met het verbruikte vermogen/voeding. Het valt me alleen s'avond op, mijn tv staat ineen hoek en ik heb een vrij kleine kamer. Overigens is het bromt niet hinderlijk hard.
Hier bij een Philips precies hetzelfde.
Je hoort het alleen als de TV erg zacht staat en het wordt luider bij meer wit in het beeld, maar dan nog steeds alleen als de TV vrij zacht staat.

Is niet hinderlijk, soms heb ik het geluid gemute staan en dan valt het wel op.

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• michelkoenders
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-12-2024
Wij hebben een panasonic ook deze heb ik nooit horen brommen

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:41
Brommen komen bijna altijd uit een voeding en zijn net zoals piepende voedingen afhankelijk van het gevraagde vermogen.

Bij pieptonen komt dit doordat er een resonantie (hoog frequent) optreed wat een piepend geluid maakt. Dit is op te lossen door componenten (spoelen)vast te lijmen zodat ze niet kunnen bewegen/resoneren.

Brommen komen meestal uit de trafo's waar iets soortgelijk plaats vindt, namelijk het resoneren van de windingen. Aangezien de freqentie daar 50/60 Hz is geeft dit een brommend geluid ipv een piepend geluid.

Maar om op je vraag terug te komen, nee geen enkel apparaat dient te brommen/piepen. In ieder geval niet zo erg dat je het storend is. Het is gewoon een defect of een ontwerp fout die verholpen dient te worden.

Verwijderd

Ik heb al anderhalf jaar plezier van mijn Panasonic 37PA50, geen gebrom hier (alleen als je pal boven de plasma met je oor gaat hangen heel zachtjes)

Klinkt alsof er een spoel in je schakelende voeding de brom veroorzaakt.

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-12 19:54
Mijn Pana 42PV60 is fluisterstil. Als ik mijn hoofd tussen de muur en het scherm probeer te persen hoor je een héél zacht gefluister van de ventilatoren. Eigenlijk niks dus. Heb je je oren al eens achter op een CRT beeldbuis gelegd? Die maken dan ook lawaai hoor!

• Rationeel
Zojuist is de monteur nog een keer langsgeweest,

Volgens hem kon er niks aan de tv verandert worden om het brommen minder te maken, zo zit de tv nou eenmaal in elkaar, volgens de monteur was de brom binnen specificaties.

Toen ik hem zei dat ik mensen ken met LG plasma's die niet brommen zei hij dat dit niet kon, ze zouden allemaal brommen... de een wat harder als de andere.

Toen ik hem vroeg of er andere plasma's zijn van andere merken die minder geluid maken gaf hij aan dat bv. philips stiller is, maar het beeld is van mindere kwaliteit.

Ik denk dat ik LG een klachtbrief ga sturen, of is het verstandiger om naar de winkel te gaan?? (mycom)

Verwijderd

Zelfde heb je met lampen met een dimmer (is ook een trafo..).. de een bromt wat harder dan de ander.

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-12 15:29
Het is ook maar net hoe gevoelig je voor bijgeluiden bent. Sommige mensen noemen hier een Panasonic en zeggen dat deze niet bromt, maar dat doet hij wel. Het is echter heel zachtjes en misschien horen sommige mensen het niet eens of storen zich er niet aan.
Dus als iemand met dezelfde tv zegt dat deze niet bromt, bedenk dan dat het wellicht aan de (gevoeligheid van de) persoon ligt en niet aan de tv.

Verwijderd

Gassie schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 12:26:
Ik heb zelf de LG 42PC1R en hoor geen (brommend) geluid!
Ik heb een Philips (42PF9631) plasma en heb geen last van brommetjes of piepjes. :)

Ook geen last van inbranden (in tegenstelling tot enkele Pioneer plasma's :? )

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-12 11:57

DJ Vincento

1422055

Alle beetje grote voeding trafo's brommen. Die van mijn TV,en als het beeld witten wordt hoor je hem beter, mijn versterker,mijn platenspeler, hoort gewoon zo.
Pagina: 1