Toon posts:

Netwerk Kopieerapparaat probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ben in het bezit van een Konika Minolta CF2002 kopieer/scan/print apparaat voor ons bedrijfje.
Deze apparaat heeft een interne Ethernet interface kaart Zodoende kan je een ethernet kabel van je printer naar je router connecteren en dan maar gauw printen met alle computer die op de router staan....

Helaas krijg ik 'm niet aan de praat om dit te doen.

- apparaat geconnecteerd met router, router lampje voor connectie gaat branden.
- inloggen in router vanaf admin computer
- ziet de hele apparaat niet eens!

Zo kan ik dus geen ip adres en/of mac adres verkrijgen om de kopieer apparaat te installeren op het netwerk. type router is: D-link Di-604

router detecteerd alleen computers en geen printer.
Ook kan ik in het printer menu geen gegevens over netwerk verkrijgen.

enig idee wat ik kan doen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2007 12:04 ]

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:09

Jazzper

BB4E^Guerilla

Mooi apparaat. Heb er jaren mee gewerkt en ook met de opvolger de CF3102 (die exact technisch hetzelfde is maar dan sneller (puur softwarematig/marketing)).

Je werkt wel met Fiery command workstation?

Het is nog best tricky om alles goed in te stellen. Het is niet bepaald een hp deskjetje.
Als ik het goed begrijp heb je

internet > router > cf2002 & pc's

toch?
wat moet die router zien?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

De router zal die printer alleen zien als de printer ingesteld staat op dhcp.
Fabrieksaf waarschijnlijk niet.. dus zorg ervoor dat je dat in elkgeval gefixed hebt (of stel hem in met een vast ip adres).

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

je wil hem niet op dhcp maar vast inderdaad.

kun je hem vanaf een andere computer wel zien overigens?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Verwijderd

Topicstarter
Is inderdaad een mooi ding, ik heb er eingelijk nogal beperkt verstand van.
Ik kan geen ip adres verkrijgen van de printer omdat het helemaal niet voorkomt dus in de router.
Ook heb ik niet geprobeerd bijv. de printer rechtstreeks met de admin computer te connecteren.
Ik weet dan alsnog niet hoe ik 'm kan opzoeken.

Hij schijnt al te zijn geconfigureerd, is dus network ready.

Wat moet ik me bij dat fiery networkstation bedenken?

-software of een stukje hardware?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2007 12:17 ]

Verwijderd

Zolang de printer niet "praat" zal de router de locatie van de printer niet leren. Hierdoor wordt het onmogelijk om met de printer te communiceren.

Meestal zal een printer enkele pakketten versturen op het moment dat de printer een harde reset krijgt. Anders zul je toch de printer op DHCP moeten zetten.

Verwijderd

Topicstarter
op de printer zelf instellen dus? ik heb helaas geen netwerk menu op de printer, heb hiernaar wel gekeken. ook komt het niet in 't boekje voor. Een netwerk interface is niet standaard op deze apparaat. deze netwerk kaart was toen der tijd €2500,-
zelf hebben we deze apparaat voor een spotprijsje kunnen kopen van een goede relatie.

ik zal even spelen met de reset functie, kijken of dat iets gaat opbrengen.

bedankt

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

OK dat verklaart al een en ander. Totaal no offence intended, maar de KM CF2002 is niet bepaald een machine die je even fixed. Wij hebben hem in een repro met full options servicecontract, speciale software (fiery command workstation) etc etc. Aan de praat krijgen lukt nog wel mits je de goede settings en software hebt, maar zeker met hardware probs houdt het snel op.

Maar goed ik snap niet wat je met dat router hebt want in deze situatie is het toch niet relevant dat het een router is. Volgens mij gebruik je op dat moment alleen de switch/hub functie van een router

pc < router > cf2002

En qua kabels? wel de goede? met autosensing maakt dat tegenwoordig niet gek veel meer uit maar toch.

Heeft hij het daar bij jou wel gedaan eerder of sinds je hem van die kennis hebt niet meer.

De netwerk interface is geen netwerkinterface.
Het is een linux powered computer met spooler functie, harde schijf, geheugen, etc. Dit is de zogenaamde RIP (raster image processor). Die stuur je aan met het eerder genoemde fiery command workstation (3 of 4) welke je op een pc installeert. Die haalt de lijst op uit de rip en daar kan je mee spelen.
Je kan hem ook wel als direct printen instellen maar dat wil je niet. De cf2002 doe je aan/uit met de normale knop. De rip heeft aparte voeding aan/uit knop. Bedenk dat je die eigenlijk netjes af moet sluiten voor je die power on/off gooit. Het is immers een computer.

[ Voor 30% gewijzigd door Jazzper op 11-01-2007 12:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey is gewoon een straight cable, bij mij heeft hij het nooit gedaan wel bij de minolta dealer.
ik heb hier een paar sheets van de server config die ze hadden uitgeprint.

kom hier ook ip adressen tegen en mac adressen. maar deze hebben het bij mij niet gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik eingelijk nooit geweten, en dat stukje software fiery command center, is te downloaden?
Jazzper schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 12:27:
OK dat verklaart al een en ander. Totaal no offence intended, maar de KM CF2002 is niet bepaald een machine die je even fixed. Wij hebben hem in een repro met full options servicecontract, speciale software (fiery command workstation) etc etc. Aan de praat krijgen lukt nog wel mits je de goede settings en software hebt, maar zeker met hardware probs houdt het snel op.

Maar goed ik snap niet wat je met dat router hebt want in deze situatie is het toch niet relevant dat het een router is. Volgens mij gebruik je op dat moment alleen de switch/hub functie van een router

pc < router > cf2002

En qua kabels? wel de goede? met autosensing maakt dat tegenwoordig niet gek veel meer uit maar toch.

Heeft hij het daar bij jou wel gedaan eerder of sinds je hem van die kennis hebt niet meer.

De netwerk interface is geen netwerkinterface.
Het is een linux powered computer met spooler functie, harde schijf, geheugen, etc. Dit is de zogenaamde RIP (raster image processor). Die stuur je aan met het eerder genoemde fiery command workstation (3 of 4) welke je op een pc installeert. Die haalt de lijst op uit de rip en daar kan je mee spelen.
Je kan hem ook wel als direct printen instellen maar dat wil je niet. De cf2002 doe je aan/uit met de normale knop. De rip heeft aparte voeding aan/uit knop. Bedenk dat je die eigenlijk netjes af moet sluiten voor je die power on/off gooit. Het is immers een computer.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

maar heb je ook een service contract? of moet je gelijk flink aftikken als ze komen voorrijden?
Zorg eerst maar dat die cf2002 een vast ip adres heeft. Wij hadden gewoon alles (pc's en copiers) op 192.168.1.xxx

vervolgens kijken of je hem kan pingen.

nope. Althans niet legaal.
Ik haat de opmerking hier op GoT als anderen het doen maar ik doe het nu zelf even ook ;)
"komt samen met alle handleidingen etc bij die minolta mee" ;)

nu is dit andere situatie.

Je moet volgens mij ook wel met andere software er bij kunnen komen. Die command workstation van Fiery is een universeel programma namelijk. Copiers van Canon etc werken er ook mee.
Net als dat je bij scanners dat programma Vuescan hebt dat wel 2000 scnaner ofzo aan kan sturen.

CW is het meest bekende programma in dit wereldje van copiers ;)
oh en die copier heeft ook een web interface. Kom je ook een heel eind mee
zorg dat hij report uitspuugt en surf naar dat ip in internet explorer.

[ Voor 58% gewijzigd door Jazzper op 11-01-2007 12:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jazzper schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 12:39:
maar heb je ook een service contract? of moet je gelijk flink aftikken als ze komen voorrijden?
Zorg eerst maar dat die cf2002 een vast ip adres heeft. Wij hadden gewoon alles (pc's en copiers) op 192.168.1.xxx

vervolgens kijken of je hem kan pingen.
Het schijnt dat deze machine niet in europa verkocht mag worden, zodoende hebben wij niet echt een service contract. ik weet niet precies wat er is. ik kan wel ten alle tijden de grootste importeur van konika minolta bellen als ik problemen heb, maar alleen als het echt moet zegt hij.

mijn admin computer is 192.168.0.150

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan helemaal niks vinden in het menutje van de Cf2002, vreemd heh? :)

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

niet verkocht mag worden? loop een willekeurige repro in en je ziet hem staan.
wel grappig trouwens. Canon heeft een model welke precies hetzelfde is! Zijn wel meer merken die allemaal zelfde apparaten hebben met ander labeltje. Oce doet er ook aan mee.

je admin computer?
je moet gewoon een willekeurige computer op het netwerk hebben en naar het ip van je copier surfen

• sandz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-11-2024

• job

job

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 12:44:

mijn admin computer is 192.168.0.150
En wat is het ip adres van de printer?
Als die in een andere range zit is het nogal logisch dat je er niet in komt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt jongens, ik ga even hiermee aan de slag wat ik tot nu toe heb

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

en is dit nog gelukt? Ook handig voor toekomstige antwoordzoekers en voor mijn nieuwsgierigheid ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Jongens, ik heb helaas nog geen goed resultaat gehad. Ik kan me kopieerapparaat nog steeds niet bevinden in mijn router. Met het netwerk progammatje van de Konika website kom ik ook niet ver. "no device found" lastig, lastig.....

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef het inmiddels op, als jij nog iets weten, hoor het graag.
in iedergeval bedankt jongens!

• job

job

Heb je nou al gekeken naar de gebruikte ip ranges?
Jij pc zit in de 192.168.0 range.
Als jou printer in de 192.168.1 (meest standaard range) zit kan het zo zijn dat hoe goed je ook scant met een programma de printer niet vind.

Welke ip adres staat er als je de printer een config pagina laat uitprinten (je hebt de boel gereset las ik.. dus het door de verkopendepartij ingestelde ip zal er vast wel niet meer in staan).
Pagina: 1