SDRAM op AT mobo ?

Pagina: 1
Acties:

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:11

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
ik heb hier een intel 430xt mobo ( pI166MMMX ) met 32 mb geheugen , kan ik als ik zelf meer geheugen haal ( wat ik zeker een dezer dagen ga doen ) mijn 64 MB op dat AT mobo gooien ?

geheugen is 100MHz

ff vraagje ,

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wat voor moederbord is het?
Dan kan ik wel ff voor je kijken.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
intel i430xt

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:54

Gallus

Cheesy

Op zaterdag 03 februari 2001 10:39 schreef pier het volgende:
intel i430xt
Moet dat geen I430TX zijn? Je moet ff het merk +type van je moederbord opzoeken.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
Zie post hieronder ;)

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
owwja , intel i430tx |:(

vergissinkje :-)

Verwijderd

Denk wel dat 't kan, als d'r maar sdram sloten op zitten. 100 mHz op een 66 mHz plankje kan prima, draait alleen wat langzamer... 8-)

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
ik heb d'r nu simm in zitten , ( 32MB )

simm
dimm

deze sloten zitten erop , en omdat meerderen van jullie een pI200 met 64 MB SDRAM hebben vraag ik dit nu efkes

Verwijderd

kan zeker.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
zeker:?

Ik heb nl. niet zoveel zin om dat ding te verneuken :(

maar ok .

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
heb ik ook gehad, werkt perfect

Verwijderd

Op een TX bord heb ik ook 100MHz SDram gedraaid, werkte perfect:)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
nou ja zeker... niks is zeker en zeker(;)) niet bij die ouwe mobo'tjes.. ik had ook een ding met via vx-pro chipset, die herkende alleen maar dimms tot 32MB.. maar das volgens mij alleen een error in die vx-pro chipset.
Daarnaast heb ik wel es gehoord dat andere P1 mobo's maar tot 64MB kunnen cachen.. als je daarboven gaat wordt ie alleen maar trager ofzo..

Het beste is als iemand met exact hetzelfde mobo het kan bevestigen :).
Vraag het anders aan de verkoper in de winkel.. en als het niet werkt of je dan je geld terug kunt krijgen (doen mze meestal niet -> tegoedbon..)

[edit] zo te lezen hebben er nu net een paar gereageerd die zo'n mobo hebben :) Dan zal het wel willen..
En aangezien je het gehuegen al hebt en niet speciaal hoeft te kopen.. probeer het gewoon :) geheugen gaat echt niet kapot. Check wel ff wat de handleiding van het mobo zegt over hetgebruik van simms en dimms tegelijkertijd. Bij sommige mobo's kan dit wel, bij anderen weer niet.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
hmmz het zou dus kunnen :?

de verkoper van het geheugen geeft niks terug omdat ik nu die 64MB @100MHz al een jaar in gebruik heb , ik heb in het boekje gezien dat 'ie wel 64MB aankan , maar SDRAM ?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als er SDRAM sloten op zitten werkt hij met SDRAM, anders niet.
How about that? :)

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 11:54
ik moet wel zeggen dat SIMM & DIMM heel slecht samengaan, omdat deze 2 typen 2 verschillende voltages nodig hebben (5V en 3.3V), en sommige moederborden simpelweg maar 1 voltage op de bus kunnen zetten werkt het soms niet.. of het lijkt te werken maar je krijgt errors (dit komt dan dus doordat de SIMM dan maar op 3.3V gaat lopen en dus niet voldoende stroom krijgt..)

ik heb in mijn Linux server (P233MMX) een 64 MB PC100 DIMM zitten en dat werkt prima, ook zit er zo'n 256KB extra cache strip op dus dat levert 512KB cache op.. -> extra speedy :D

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Je moet dus zeker geen simm en dimm door elkaar gaan gebruiken, tenzij dat expliciet in de handleiding van je moederbord vermeld wordt. Anders kan je je geheugen namelijk slopen door de voltage-verschillen. Verder gaan 100mhz SDRAM op een TX mobo uitstekend. Heb ik ook een tijdje gehad op mijn oude tx-97e Asus bord...

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
nee dan pleur ik die simm er uit . 64 is voor die 166MMX genoeg

• Gallus

Gallus

Cheesy

Niet meer dan 64MB erin stoppen, de rest valt dan idd buiten de cacheable area en dan wordt de boel eigenlijk alleen maar trager.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
is het mogelijk dat het werkt als ik dat geheugen in de dimm bank kijl :?

hij kan 64 MB geheugen aan volgens het boekie .

• Gallus

Gallus

Cheesy

Hij kan het wel aan, maar zal er NIET sneller van worden.

Verwijderd

Met die alleen 64 mb, gaat het dus wel werken ja...

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Op zaterdag 03 februari 2001 11:53 schreef rick_h het volgende:
nou ja zeker... niks is zeker en zeker(;)) niet bij die ouwe mobo'tjes.. ik had ook een ding met via vx-pro chipset, die herkende alleen maar dimms tot 32MB.. maar das volgens mij alleen een error in die vx-pro chipset.
Daarnaast heb ik wel es gehoord dat andere P1 mobo's maar tot 64MB kunnen cachen.. als je daarboven gaat wordt ie alleen maar trager ofzo..

Het beste is als iemand met exact hetzelfde mobo het kan bevestigen :).
Vraag het anders aan de verkoper in de winkel.. en als het niet werkt of je dan je geld terug kunt krijgen (doen mze meestal niet -> tegoedbon..)

[edit] zo te lezen hebben er nu net een paar gereageerd die zo'n mobo hebben :) Dan zal het wel willen..
En aangezien je het gehuegen al hebt en niet speciaal hoeft te kopen.. probeer het gewoon :) geheugen gaat echt niet kapot. Check wel ff wat de handleiding van het mobo zegt over hetgebruik van simms en dimms tegelijkertijd. Bij sommige mobo's kan dit wel, bij anderen weer niet.
Hmm na een bios update pakt hij ook die 64mb sdram hoor...
aleen het lastigste is om die te krijgen, het is een pcchips mobo en kijk ff voor de zekerheid op wims bios page

http://www.ping.de/bios

daar vind je dus ook de updates...
keigoeie pagina!!
suc6

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
kon geen AMI bios van american megatrends vinden .

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
up.....

dus ik kan het gewoon proberen als het erop aan komt ?

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
Hij kan tot 192MB SDRAM komem zach ik toen ik het boekie nog een goed bestudeerde .

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 14:11

Opa

Nu Multifocaal!

Op woensdag 07 februari 2001 19:38 schreef pier het volgende:
Hij kan tot 192MB SDRAM komem zach ik toen ik het boekie nog een goed bestudeerde .
Kan wel, maar als je Tag RAM te smal is, kan hij maar max 64 MB in zijn cache handelen.
Zie deze uitleg. http://webopedia.lycos.com/TERM/t/tag_RAM.html
(Of ff tag RAM in www.google.com zoeken)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Pagina: 1