Toon posts:

[Off2007] Mijn "echte" Outlook snelkoppeling terugkrijgen

Pagina: 1
Acties:
  • 574 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als je Office (in mijn geval nu 2007) hebt geinstalleerd, dan krijg je in het startmenu (direct links bij de 'vaste' iconen) bovenaan onder Internet Explorer het icoon "E-mail (Microsoft Outlook)" erbij.

Nu heb ik dat icoon per ongeluk verwijderd en wil ik hem weer terug hebben. Hoe krijg ik precies datzelfde icoon "E-mail" weer terug? Je kunt natuurlijk de snelkoppeling van Outlook onder Microsoft Office in Alle programma's "vastmaken aan het Startmenu", maar dan krijg je een handmatige snelkoppeling welke "Microsoft Office Outlook 2007" heet.
Deze kan je dan wel weer hernoemen naar "E-mail", maar het is dan nog steeds niet die originele snelkoppeling die je krijgt na de install van Office.

Ter info: de originele snelkoppeling heeft een andere tekst onder "E-mail" staan en geeft bij een mouseover een andere tekst.

Wellicht een beetje ingewikkelde vraag zo, maar ik hoop dat iemand mij blij kan maken. :)

THNX!!

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

als je inlogt met een andere gebruikersnaam... krijg je dan wel de gewenste shortcut te zien?
Als dat zo is kan je natuurlijk die shortcut gebruiken om in je eigen start menu te plaatsen natuurlijk.

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-07 22:12
start balk/knop rechter muisknop > eigenschappen > Menu Start > Aanpassen.... als het goed is kan je E-mail daar aanvinken.

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-07 15:00
Setup starten van office en selecteren dat de snelkoppelingen weer teruggezet moeten worden.

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Bedankt voor de tips, maar geen van ze heeft geholpen. ;(

Office opnieuw installeren (alle opties, volledig) zet niks terug en de tip van FritsYpeij voor het aanpassen van de startmenu items (Eigenschappen startmenu) zet een ander icoon terug, zoals je kunt zien in de bijgevoegde afbeelding. Klikken op die koppeling geeft de foutmelding zoals je ook in de afbeelding kunt zien.

Wijze raad??

Afbeeldingslocatie: http://www.goldendev.nl/pix/outlookstartmenu.jpg

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-07 22:12
probeer office eerst eens te de-installeren en vervolgens opnieuw te installeren. Heb je ook gescand naar virussen of andere vormen van insluipers? Het zou kunnen dat een worm je installatie kaduuk heeft gemaakt. Succes:)

• Whiskey103
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05-2023
Start,,Programmatoegang en Instellingen,

Daar even in aangepast jouw keuze aanvinken.

Misschien werkt dit..

ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl

Verwijderd

Topicstarter
Als ik Office in zijn geheel deinstalleer en weer opnieuw installeer, wat gebeurt er dan met de data in Outlook? Dus: contacten, taken, notities, agenda, e-mail (alle persoonlijke mappen dus) en met overige instellingen als regels, handtekeningen, etc. etc.? Kost namelijk behoorlijk wat tijd om dit allemaal in te stellen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou..... het probleem is opgelost.

Voor hen die (in de toekomst) toevallig met hetzelfde te maken krijgen de oorzaak en oplossing:

Het probleem blijkt Microsoft Office Frontpage 2003.
Deze installatie verminkt op een bepaalde manier je Office 2007 installatie, waardoor de hierboven besproken snelkoppeling van Outlook verdwijnt en niet meer terug te halen is, ook niet op de manieren zoals door iedereen voorgesteld. Bovendien was heel Office 2007 uit mijn "Programma verwijderen" onderdeel in het configuratiescherm verdwenen.
Op de snelkoppeling na werken echter zowel Office 2007 als Frontpage 2003 gewoon normaal.

Het probleem doet zich voor na het installeren van eerst Office 2007 en daarna Frontpage 2003. Hoe het is als je eerst Frontpage en daarna Office '07 installeert is mij onbekend, daar ik dit nooit heb geprobeerd.

Hoe ik het opgelost heb: terug naar systeemherstelpunt van voor het installeren Frontpage 2003.
Frontpage opnieuw geinstalleerd. Gelukkig bleef Office dit keer in het "Programma verwijderen" scherm staan en kwam Frontpage daar gewoon bij.
De snelkoppeling van Outlook was echter weer weg.
Nu Office 2007 CD er weer in en kiezen voor het herstellen van Office 2007. Dit duurt een hele poos maar daarna was de snelkoppeling weer terug!!

En beide programma's werken. :-)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit heeft verder niet zo heel veel met Windows te maken maar meer met office, en laten we daar nou speciaal een subforum voor hebben opgericht :P

Windows Clients >> Officesuites en -software
Pagina: 1