Toon posts:

asus x1300pro hypermemory?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een asus ati x1300pro gekocht en nu kwam ik er laatst achter dat deze kaart hypermemory gebruikt. Zelf heeft d kaart 256mb en hij kan naar 512mb. Nu baal ik daar van want ik wil geen hypermemory. Nu heb ik met ati tray tools enabled shared memory uitgevinkt. Maar er staat bij mij videokaart settings nog steeds 512mb.

Ik wil namelijk niet dat er 256mb van mijn geheugen wordt opgevreten voor die videokaart.
Mijn systeem is:

e6300
2x512ddr2 533 geheugen
160gb sata2
asus ati x1300pro
asrock ConRoe945G-DVI

Nu moet ik binnenkort nog een systeem voor iemant samenstellen en deze wil anders deze kaart wel nu bestaat er ook een asus ati x1300pro silent en ze zeggen dat deze geen hypermemory heeft klopt dit. Want dan bestel ik deze gewoon.

Mijn vragen zijn dus:
Is het hypermemory nu echt uitgeschakeld?
Is er een verschil in prestaties tussen de silent en de niet silent
Heeft de silent echt geen hypermemory?

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 10:43

Griffin

Is mythical

deze kaart (ga er vanuit dat je deze bedoelt) heeft GEEN hypermemory. hij heeft gewoon 256 eigen geheugen.

in hoeverre hypermemory uit te schakelen is in de BIOS durf ik niet te zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
ja deze bedoel ik vreemd want ik heb de versie met koeler en die heeft ineens hypermemory

Zou er ook snelheid verschil in zitten

In de bios kan ik het niet uitschakelen want die gaat alleen over het moederbord

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:47

Cheezus

Luiaard

Het is wel de zelfde GPU maar een heel andere kaart. Die silent versie heeft de GPU (en dus ook de koeler) aan de andere kant van het PCB zitten wat de warmte afgifte in een ATX kast te goede komt.

Verwijderd

Topicstarter
zou het de moeite zijn om te wisselen van kaart want ik wil geen hypermemory.