Toon posts:

Apple TV, appletv mogelijkheden

Pagina: 1
Acties:
  • 350 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn de mogelijkheden van de appletv, heeft iemand ervaring met de appletv? Hoe ziet het beeld er uit met de HDMI kabel? geen overlapping, trillend beeld? Is hij makkelijk te koppelen met een pc? Kan er op de usb-poort een externe hardeschijf gekoppeld worden? En het belangrijkste, kan hij zonder problemen avi's afspelen?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen,

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 02:47
Ik denk dat iemand hier pas na februari antwoord op kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:06

Exirion

Gadgetfetisjist

Het ding is net 1 dag geleden geintroduceerd, laat staan dat iemand 'm heeft.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Een beetje research mag je zelf ook wel doen hoor. ;)

Gevonden op: http://www.apple.com/appletv/specs.html
  • Video formats supported: H.264 and protected H.264 (from iTunes Store): 640 by 480, 30 fps, LC version of Baseline Profile; 320 by 240, 30 fps, Baseline profile up to Level 1.3; 1280 by 720, 24 fps, Progressive Main Profile. MPEG-4: 640 by 480, 30 fps, Simple Profile

Geen AVI support dus
  • USB 2.0 (for service and diagnostics)

Ik vermoed dus geen USB voor externe discs
Over praktische zaken zoals het er uitziet kan natuurlijk nog geen uitspraak gedaan worden, aangezien ie volgens mij nog niet eens gereviewed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

MPEG-4: 640 by 480, 30 fps, Simple Profile
Dit lijkt mij avi met DivX of XviD. Maar kan ook een andere MPEG-4 smaak zijn natuurlijk.

[ Voor 22% gewijzigd door blimmel op 11-01-2007 10:57 ]

Join TeamBVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
blimmel, is DivX/Xvid een MPEG-4 gecodeerde AVI dan? :?

Ik dacht dat je een AVI alleen kon converten naar DivX/Xvid/MPEG4 ?

Of ben ik nu abuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:35
Avi is alleen een container, er kan dus ook een mpeg-4 video in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik zelf jammer vind is dat er geen 'gewone' S-Video out op zit. Mijn apparatuur is oud genoeg om dingen als HDMI niet te ondersteunen en m'n TV heeft ook geen component input. Ik zou het apparaat afgaande op de specs graag willen hebben, maar kan het nu nergens op aansluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfpunk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

wat ik dan wel raar vind, is dat ze het hebben over 640x480, terwijl SD (pal) al 720x576 is en HD formaten tot 1920x1080 gaan...

Of snap ik iets niet??

Blijf het wel jammer vinden dat je er geen DVD's in kan spelen...

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De Apple TV lijkt me eigenlijk niet meer als een soort extender van je iTunes Pc of Mac. Het is geen opzichzelf staand Mediacenter naar mijn mening. Wel jammer opzich, de MacMini blijft dan toch de beste optie als Apple based Mediacenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChris
  • Laatst online: 04-10 09:14

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Het gedraagt zich redelijk als een iPod, met eigen geheugen etc. Je kan dus de apple tv gebruiken zonder dat je computers aan moeten staan. Daarnaast kan de apple tv gebruikt worden om shared content van computers af te spelen en nu komt wat speculatie: maar het lijkt me dat je hem ook kan gebruiken als airport express (dus streamen met initiatief vanuit de pc).

Ook het bekijken van de trailers (en films?) gaat onafhankelijk van de pc's.

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChris

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:38:
Wat ik zelf jammer vind is dat er geen 'gewone' S-Video out op zit. Mijn apparatuur is oud genoeg om dingen als HDMI niet te ondersteunen en m'n TV heeft ook geen component input. Ik zou het apparaat afgaande op de specs graag willen hebben, maar kan het nu nergens op aansluiten...
In de VS is HD al enige tijd beschikbaar via de analoge component poorten. Dit is de reden dat dit erop zit. Als je naar de specs kijkt zul je zien dat je voor de non-HD resoluties ook een progressive scan scherm moet hebben, wat PAL standaard niet is.

Apple wil natuurlijk niet dat je hun mooie nieuwe speeltje aansluit op oude apparatuur, want dan is het resultaat misschien niet wat je ervan verwacht.
edit:
Vreemd trouwens dattie dan toch maar 640x480 kan afspelen...

HDMI is trouwens converteerbaar naar DVI.

[ Voor 4% gewijzigd door AntiChris op 11-01-2007 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ervaringen kan niemand je geven, tenzij je even 0900-stevejobs belt. misschien dat je dan iets meer weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AntiChris schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:04:
[...]
Apple wil natuurlijk niet dat je hun mooie nieuwe speeltje aansluit op oude apparatuur, want dan is het resultaat misschien niet wat je ervan verwacht.
Ik vind eigenlijk dat ik dat zelf mag bepalen. Jammer voor Apple dan, krijgen ze geen geld van me :) .
HDMI is trouwens converteerbaar naar DVI.
Ik weet 't. Alleen is dat ook geen uitkomst, want dat kan ik ook nergens aansluiten (ja, op m'n monitor, maar die staat niet in de woonkamer)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChris

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:19:
[...]
Ik vind eigenlijk dat ik dat zelf mag bepalen. Jammer voor Apple dan, krijgen ze geen geld van me :) .
Als ze die poortjes er wel op hadden gezet, dan had het ding waarschijnlijk duurder geworden, want dan had er een PAL generator in gemoeten. Dan hadden ze ook geen geld van jou gekregen.
edit:
Ik zie net in de specs dat er wel PAL uit komt, alleen wel progressive, en ik weet niet of dat door S-Video kan worden gestuurd

Op een gegeven moment moet je legacy aansluitingen nou eenmaal laten gaan, je kan niet altijd alles blijven ondersteunen, dat heeft geen enkele zin. Net als dat ze de floppy er allang uit gedonderd hebben en er ook al jaren geen seriële en parallelle poorten meer op Macs zitten. Apple besluit meestal als een van de eersten om "achterhaalde" technologie te laten vallen.

[ Voor 8% gewijzigd door AntiChris op 11-01-2007 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Eigenlijk hoop ik dat KPN (of een andere aanbieder) zien IPTV-dienst beschikbaar maakt voor AppleTV. Dit zal de AppleTV in Nederland een enorme impuls geven.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de Apple TV zou werken zoals Front Row doet dan zou ik het echt een must vinden voor in je huiskamer, maar Apple TV werkt dus alleen maar met iTunes, dus het is alleen maar mogelijk om h.264 films af te spelen. Heb je bijvoorbeeld een avi filmpje dan ben je weer een uur bezig om dit te converteren naar h.264.
Als de Apple TV zou synchroniseren met je movies map op je Mac (zoals Front Row doet) dan is het echt een prachtig apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Uh, is er al niet een afzonderlijk topic voor Apple-tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:56
F e r o x schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 19:41:
Uh, is er al niet een afzonderlijk topic voor Apple-tv?
Nogal...

[Apple TV] Discussietopic deel 1

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:05
Dit apparaat is nét aangekondigd en pas verzendklaar in FEBRUARI! Mocht je je een beetje verdiept hebben in dit ding dan had je op je vingers kunnen natellen dat jouw stortvloed aan ervaringsvragen op dit moment nogal kansloos zijn.

Ik stel voor dat je wacht totdat de Apple TV daadwerkelijk te krijgen is en met name topics als deze in de gaten houdt: [Apple TV] Discussietopic deel 1

En verder kun je t.z.t. eens een Apple store binnenlopen voor mogelijke ervaringen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.