Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

desktop??

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey daar

weet niet of ik hier goed zit met mijn vraag maar kan het altijd proberen. ik heb een moederboard van asrock de core dual vsta met afmetingen van 30.5 bij 24.4 cm. deze zit nu nog in een tower maar wil er graag een desktopkast voor kopen als media center gebruik. alleen nu wil ik graag sites weten op internet waarbij duidelijke maten staan dat ik zeker weet dat hij er in past. niet dat ik dadelijk een kast heb waar het niet in past. of miss hebben jullie de kennis en kunnen me zo zeggen waar hij wel en niet in past.

het zou ook een barebone mogen zijn alleen daar moet dan wel een intel core 2 dual 6400 proccesor op het board moeten kunnen.

graag advies alsvast bedankt

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11 22:19
Een ATX-moederbord is 305mm lang en 244mm breed. De gaatjes zitten op vaste plaatsen, zodat het plaatsen in een kast uniform blijft. Vaak worden de afmetingen van ATX-moederborden weergegeven in inches. Een ATX-Moederbord is dan 12" lang en 9.6" breed.
Van wikipedia, zoals je ziet is jouwn bord evengroot (hoe kan dat nou :P ). Bij de meeste desktop / HTPC behuizingen staat wel aangegeven welke formaten moederborden er in passen, zoals mini-atx, flex-atx etc. Jij moet dus gewoon ATX (= full ATX) hebben.

De wijzen komen uit het Oosten!

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-11 19:42
Standaard formaten :)
Jouw moederbord is gewoon een standaard-ATX formaat (30,5 x 24,5 dacht ik).

Als jouw kast dat ook gewoon ondersteund (website van de fabrikant bekijken) dan moet het makkelijk lukken.

Verwijderd

Topicstarter
kijk daar heb ik wel wat aan weet al redelijk wat van computers maar kwa namen ben ik een rund moed dus gewoon een kast hebben waar een atx board in kan. iemand nog ideeen voor goeie sites waar een beetje een ruime keus is en betrouwbaar.

zelf woon ik in utrecht en ben hier al op zoek geweest naar winkels met kasten enz. maar niks kunnen vinden iemand ideeen voor winkels in de provincie utrecht verdermag ook wel.

alvast bedankt weer nu weet ikteminste waar ik op moet zoeken

groeten

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

tweakers.net/pricewatch?

ligt er sowieso heelmaal aan wat je wil en wat je budget is.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Mja, dat je mobo ATX is had je op de site van de maker kunnen nazoeken, voor goede prijzen kan je de pricewatch nakijken. Verder heeft dit topic niet zo heel veel nut meer -> slotje.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.