torrent +grote bestanden = hash fouten
Op referentie van het bovenstaande topic heb ik besloten om jullie expertise te vragen dit aangezien het verder niet met client stuff te maken heeft.
Het gaat om een 1 jaar oude Samsung spinpoint P80 van 160GB
Zodra ik de burnintest doe van passmark komt er binnen enkele ogenblikken (soms pas na 30 minuten) data verify failures -> offsett expected 60 but read 8d.
Wat heb ik zelf gedaan:
1. rounded cable vervangen door flat cables
2. DMA uit en andere via IDE drivers geinstalleerd.
3. Op mijn mb's andere ide controller aangesloten (promise ultra ata 100)
4. Dezelfde burnintest op een maxtor schijf uitgevoerd.....geen problemen.
5. Smart tool alles gechecked.....geen problemen.
6. Dezelfde tests met zo min mogelijk hardware uitgevoerd.
7. Hele systeem schoongemaakt en opnieuw geinstalleerd.
8. andere ide kanalen -> alles afgekoppeld. geen dvd cd speler etc.
9. Geheugen op lagere timings gezet en proc underclocked.
10. Uiteindelijk maar Via de Samsung tool een low level format gedaan -> geen errors.
Stap 10 heb ik gisteren uitgevoerd, Ik moet dus nog fdisken maar ik wil dit dus gaan doen in windows xp met disk management. Hebben jullie wat advies? Zou de schijf gewoon stuk zijn ? Ik heb de schijf de eerste keer nadat ik hem ontvangen had met een oudere versie van fdisk gepartitioneerd.
Wel lastig want door die fouten kloppen mijn grote bestanden niet (maakt nu toch niets meer uit want mijn mbr+data is met die low level ook gewist natuurlijk)
Jullie nog tips en suggesties wat ik uitproberen kan?
Met de Maxtor 10 gb schijf gaat alles zonder problemen dus...
Op referentie van het bovenstaande topic heb ik besloten om jullie expertise te vragen dit aangezien het verder niet met client stuff te maken heeft.
Het gaat om een 1 jaar oude Samsung spinpoint P80 van 160GB
Zodra ik de burnintest doe van passmark komt er binnen enkele ogenblikken (soms pas na 30 minuten) data verify failures -> offsett expected 60 but read 8d.
Wat heb ik zelf gedaan:
1. rounded cable vervangen door flat cables
2. DMA uit en andere via IDE drivers geinstalleerd.
3. Op mijn mb's andere ide controller aangesloten (promise ultra ata 100)
4. Dezelfde burnintest op een maxtor schijf uitgevoerd.....geen problemen.
5. Smart tool alles gechecked.....geen problemen.
6. Dezelfde tests met zo min mogelijk hardware uitgevoerd.
7. Hele systeem schoongemaakt en opnieuw geinstalleerd.
8. andere ide kanalen -> alles afgekoppeld. geen dvd cd speler etc.
9. Geheugen op lagere timings gezet en proc underclocked.
10. Uiteindelijk maar Via de Samsung tool een low level format gedaan -> geen errors.
Stap 10 heb ik gisteren uitgevoerd, Ik moet dus nog fdisken maar ik wil dit dus gaan doen in windows xp met disk management. Hebben jullie wat advies? Zou de schijf gewoon stuk zijn ? Ik heb de schijf de eerste keer nadat ik hem ontvangen had met een oudere versie van fdisk gepartitioneerd.
Wel lastig want door die fouten kloppen mijn grote bestanden niet (maakt nu toch niets meer uit want mijn mbr+data is met die low level ook gewist natuurlijk)
Jullie nog tips en suggesties wat ik uitproberen kan?
Met de Maxtor 10 gb schijf gaat alles zonder problemen dus...
[ Voor 0% gewijzigd door noltha op 11-01-2007 10:08 . Reden: klein foutje gemaakt ]
Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700