Map op een NTFS share niet te openen

Pagina: 1
Acties:

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:58

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
Ik heb in ons legacy netwerk, nog een out windows 2000 server draaien, wordt nog voor een gedeelte als file server gebruikt.

Voor naslagwerk wordt er nog een DOS versie van Exact gebruikt, de datbase bevindt zich in de map: best71 maar opeens kan ik met geen mogelijkheid meer in deze map komen, ook "ook take owner ship" brengt geen uitkomst.

bij de security tab, kan ik verschillende gebruikers toegang geven varierende van read tot full control access, maar blijf de melding access denied krijgen.

iRacing Profiel

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:48
Gohan-san schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 09:15:
Ik heb in ons legacy netwerk, nog een out windows 2000 server draaien, wordt nog voor een gedeelte als file server gebruikt.

Voor naslagwerk wordt er nog een DOS versie van Exact gebruikt, de datbase bevindt zich in de map: best71 maar opeens kan ik met geen mogelijkheid meer in deze map komen, ook "ook take owner ship" brengt geen uitkomst.

bij de security tab, kan ik verschillende gebruikers toegang geven varierende van read tot full control access, maar blijf de melding access denied krijgen.
Weet je zeker dat de bestanden ook niet in gebruik staan? Even controleren via Shared Folders.
Dat is namelijk enige situatie waarin je geen ownership kan veranderen (in een normaal gezond netwerk).

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
WaSteiL schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 09:44:
[...]

Weet je zeker dat de bestanden ook niet in gebruik staan? Even controleren via Shared Folders.
Dat is namelijk enige situatie waarin je geen ownership kan veranderen (in een normaal gezond netwerk).
yep had ik al gecheckt, en ik zie ook wel de ownership veranderen, maar kan er dan nog steeds niet in.
wat ik zeg dit is het oude legacy netwerk, niet door mij opgezet, en alles moet zsm naar een standaard omgeving

iRacing Profiel

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-02 06:49
Staan zowel de NTFS als de share rechten ingesteld? Ik lees zaken over take ownership maar hier heb je niets mee te doen.

[ Voor 46% gewijzigd door GH45T op 11-01-2007 10:03 ]

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Als je ook op de console geen access meer kunt krijgen (of via RDP, dus niet via share), dan kan het goed zijn dat permissies kaputt zijn. Een chkdsk /f kan soelaas bieden, dan gaat ie het fs checken en repareren. Zoals altijd, goede backup vooraf maken :) (als je er nog bij kunt)

[ Voor 4% gewijzigd door axis op 11-01-2007 10:05 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Owja, Exact voor DOS... Het zou zomaar kunnen zijn dat de enige(n) die de bestanden mogen benaderen de CREATORs van die bestanden zijn op dit share oftewel de persoon of personen die die bestanden ooit hebben weggezet/aangemaakt op die. Tenminste, dat was het probleem bij een klant van ons met Exact voor DOS.

Gelukkig was de account bekend die ooit was gebruikt om de hele meuk in te richten, dus toen hebben we het kunnen redden...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
MAX3400 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 10:05:
Owja, Exact voor DOS... Het zou zomaar kunnen zijn dat de enige(n) die de bestanden mogen benaderen de CREATORs van die bestanden zijn op dit share oftewel de persoon of personen die die bestanden ooit hebben weggezet/aangemaakt op die. Tenminste, dat was het probleem bij een klant van ons met Exact voor DOS.

Gelukkig was de account bekend die ooit was gebruikt om de hele meuk in te richten, dus toen hebben we het kunnen redden...
Ook al heb je geen rechten, zou een admin altijd nog ownership moeten kunnen nemen, en dan vervolgens rechten kunnen toevoegen.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

axis schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 10:06:
[...]

Ook al heb je geen rechten, zou een admin altijd nog ownership moeten kunnen nemen, en dan vervolgens rechten kunnen toevoegen.
Ja, ik weet hoe NTFS "zou moeten werken" maar in mijn verhaal/voorbeeld konden zelfs de huidige Enterprise Admins geen permissies nemen/zetten op die oude 2000-bak met die Exact-bestanden. Er moest, per se, ingelogd worden, lokaal op die machine, met de account van de toenmalige CREATOR/OWNER.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
Als ik wil chksdsk en moet het volume gedismount worden, dan kan ik beter buiten werktijd doen.
worden alle permissies eigenlijk gereset? of laat het alles intact? en repareert waar nodig is?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
D:\>chkdsk /f
The type of the file system is NTFS.
Cannot lock current drive.

Chkdsk cannot run because the volume is in use by another
process.  Chkdsk may run if this volume is dismounted first.
ALL OPENED HANDLES TO THIS VOLUME WOULD THEN BE INVALID.
Would you like to force a dismount on this volume? (Y/N)
MAX3400 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 10:05:

ik denk dat ik de admnistrator account heb waarmee het destijds geinstalleerd is, maar dat kan ik alleen maar gokken, en kan het dus ook niet bekijken.

voormijn tijd was er script die alle mappen van partitie kopieert naar een andere server, zag er allemaal goed uit, alleen ben er dus achter gekomen dat deze map nooit mee gekopieert werd :(
dus waarschijnlijk kan ik er vanuit gaan dat er geen backup is.

iRacing Profiel

Pagina: 1