Hi All,
Ik heb een probleem met detached objects. Stel ik heb de volgende classes.
En in mijn webservice stuur ik de volgende data naar de client:
De client verwerkt de data en besluit om de Parent naam te veranderen in "parent xyz". De client stuurt de volgende data terug naar de service.
De children moeten in de service genegeerd worden om overhead te voorkomen.
Hoe vertel ik hibernate om de children collectie te negeren?
saveOrUpdate(parentBean) aanroepen verwijderd alle bestaande children uit de database.
Eerst een session.lock(parentBean, SomeLockMode) zorgt voor een HibernateException("Iets in de trant van Dirty Collection Found")
Voor de saveOrUpdate(parentBean) de children initializeren met een new PersistentSet(session) in de hoop dat de children als niet lazy loaded worden beschouwd zorgt voor een HibernateException(Found two representations of same collection).
Wie o wie heeft het antwoord? Wie o wie kan mij naar artikelen/literatuur verwijzen die beschrijft hoe CRUD achtige webservices met JAX-WS en Hibernate te modelleren en te implementeren?
Ik heb een probleem met detached objects. Stel ik heb de volgende classes.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| public class ParentBean {
@XmlAttribute
private Long id;
@XmlAttribute
private Integer version;
@XmlElement
private String name;
@XmlElement
private Set<ChildBean> children;
// constructors, getters and setters...
}
public class ChildBean {
@XmlAttribute
private Long id;
@XmlAttribute
private Integer version;
@XmlElement
private String name;
// constructors, getters and setters...
} |
En in mijn webservice stuur ik de volgende data naar de client:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| ParentBean
|-id=1001
|-name=parent 1
|-version=1
|-children
|-ChildBean
|-id=2001
|-name=child 1
|-version=1 |
De client verwerkt de data en besluit om de Parent naam te veranderen in "parent xyz". De client stuurt de volgende data terug naar de service.
code:
1
2
3
4
5
| ParentBean |-id=1001 |-name=parent xyz |-version=1 |-children |
De children moeten in de service genegeerd worden om overhead te voorkomen.
Hoe vertel ik hibernate om de children collectie te negeren?
saveOrUpdate(parentBean) aanroepen verwijderd alle bestaande children uit de database.
Eerst een session.lock(parentBean, SomeLockMode) zorgt voor een HibernateException("Iets in de trant van Dirty Collection Found")
Voor de saveOrUpdate(parentBean) de children initializeren met een new PersistentSet(session) in de hoop dat de children als niet lazy loaded worden beschouwd zorgt voor een HibernateException(Found two representations of same collection).
Wie o wie heeft het antwoord? Wie o wie kan mij naar artikelen/literatuur verwijzen die beschrijft hoe CRUD achtige webservices met JAX-WS en Hibernate te modelleren en te implementeren?
Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II