Toon posts:

[VBA] Hoe sorteren doormiddel van een Macro in Excel

Pagina: 1
Acties:
  • 1.245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb volgende probleem ik heb een xls document waarvan de inhoudt steeds wijzigt door een export van de Applicatie. Nu heb ik daar niet de mogelijkheid om te sorteren en wil dit dus graag doen doormiddel van een macro.

Ik heb een xls die waardes heeft van kolom A t/m AK en kan een variable aantal rijen bevatten. Nu wil ik ze graag laten sorten eerst op kolom Q dan op B en dan op A.

Ik heb al vanalles gezocht en het lijkt me dat ik gebruik moet maken van sort of sortspecial maar het lukt me gewoon niet en ik krijg steeds de melding dat ik buiten het bereik werk. De help van vbscript is hierin ook niet toereikend.

Op google heb ik gezocht naar goede voorbelden van sorten vie vbscript en excel maar die zijn volgens mij zeer schaars

Iemand die een dit al een gebruikt heeft en die me de goude tip kan geven ;)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

• Wat voor code gebruik je op dit moment?
• Heb je al een macro opgenomen en de sortering eenmalig handmatig gedaan?
• Zo ja, waar zit het verschil er dan in tussen de code die je zelf hebt gebruikt en wat de macro heeft gerecord?

Zoals je ziet een hoop vragen waar alleen jij antwoord op kan geven ;) Wellicht handig om daar in de toekomst ook over na te denken en het dus direct te posten, aangezien we zonder 1 letter code niet kunnen bepalen waar je fout zit :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 08:10:
• Wat voor code gebruik je op dit moment?
• Heb je al een macro opgenomen en de sortering eenmalig handmatig gedaan?
• Zo ja, waar zit het verschil er dan in tussen de code die je zelf hebt gebruikt en wat de macro heeft gerecord?

Zoals je ziet een hoop vragen waar alleen jij antwoord op kan geven ;) Wellicht handig om daar in de toekomst ook over na te denken en het dus direct te posten, aangezien we zonder 1 letter code niet kunnen bepalen waar je fout zit :)
Ik gebruik nu naar wat gelezen te hebben in de help:

code:
1
2
3
Private Sub Worksheet_Activate()
Blad1.Range("A1:AK5000").Sort Key1:=Blad1.Range("Q2:Q5000"), key2:=Blad1.Range("B2:B5000"), key3:=Blad1.Range("C2:C5000")
End Sub

Nee ik heb hem nog niet als macro opgenomen ga gewoon naar de vbeditor.

Ik vermoed dat de methode misschien niet eens aangeroepen wordt, een foutmelding krijg ik nu niet meer maar resultaat is niet goed.

Verwijderd

Topicstarter
Is me gelukt heb hem nu in het openen van workbook gezet en nu werkt hij

Bedankt voor het me opnieuw laten doornemen van alle stappen, waardoor nu wel lukte

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-07 17:21

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je werkt in Excel helemaal niet met VBScript maar met VBA. ;) Daarnaast had je in Waar hoort mijn topic? kunnen lezen dat je hier niet helemaal goed zit, en dat je in Officesuites en -software moet zijn. :)

PRG>>OFF

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.