Soort proxy server, kan dat?

Pagina: 1
Acties:

• Noclafasm
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-02 13:51
Hey
Een vriend van mij die niet zo heel goed is in computers wou 1 spel online spelen en zijn broertje in het zelfde lan achter een router ook

hij had netjes de poort 3456 opengemaakt en 1 entry naar zijn computer ip en 1 entry naar zijn broertjes ip.

maar dat kan natuurlijk niet dan kan je niet inloggen op een host op internet want dan moeten 2 computers of 1 ip met het zelfde port nummer.

dus mijn vraag is zou dit op een 1 of andere manier tog kunnen.

ik dagt zo iets van dat de software op computer 1 de outgoing traffic van port 3456 pakt en hij doorstuur naar port + 1 en dan naar een proxy en de proxy server doet weer dan port - 1.

of kan het ook op een andere manier.

ik heb een debian server dus stel ik moet eigen software voor dit maken zou dat eventueel kunnen. ik heb verstand van programmeren in vele talen

Groeten kevin
(btw dit is opzetje van hem)
Afbeeldingslocatie: http://www.colddot.nl/setting.jpg

Seize the day

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-03 10:30
Welk spel?
wat voor router?
uPNP al geprobeerd? zou moeten werken n.l.

naar buiten kan je wel meerdere keren connecten op dezelfde poort, dat heet "Connection Tracking"
en dat kan elke router..
Alleen naar binnen, met NAT/PAT kan dat maar naar 1 ip toe

[ Voor 60% gewijzigd door Japidoff op 11-01-2007 07:43 ]

gang is alles

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Is er geen mogelijkheid een poort in te stellen in de client-software? Als de 2 clents op verschillende poorten werken is het probleem sowieso opgelost.
Misschien is een virtueel LAN (VPN) ook een oplossing?

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03 20:50
Wat vereist dat spel dan, dat je de poorten via NAT doorschakelt naar een pc?

Als hij alleen maar over een bepaalde poort naar buiten connect zou het geen probleem moeten zijn. Je kunt toch ook met meerdere mensen tegelijk internetten, desgewenst ook dezelfde website, dit is echt geen probleem

Maar als allebei de pc's vanaf internet aanspreekbaar moeten zijn dan wordt het een ander verhaal. Hoe je bij een proxy komt is me ook niet helemaal duidelijk, je hebt een extra stukje NAT translatie van een ander ip uit nodig als je een pakketje van poort wil laten veranderen.

• Noclafasm
Spel is warhammer dark crusede.

Wanadoo live box

Maar het is zo dat de game server tog gewoon 1 tunnel moet maken naar binnen en naar buiten?
Ik weet niet of je port in kan stellen. ik denk van niet want de server stelt de port in.

Seize the day

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
dacht
toch
ch <=> g
poort
ivm het probleem:

Welke fout-melding krijgen ze, kan 1 van hen wel connectie maken ?
Kan jij bv via jou verbinding wel connectie maken op die server ?
Welke poorten worden er gebruikt volgens dat spel voor de server ?
(Kan een probleem op de server zijn)

Op de clients moet er nix ingesteld worden normaal enkel 'naar' welke server en poort connectie moet gemaakt worden en een router met uPNP doet de rest wel - die entry's in die router moeten dan ook niet gebeuren: dat is voor hij of zijn broer server willen spelen voor externe clients dus laat die al maar terug verwijderen.

Heb je zelf al wat gezocht op 't net of er nog mensen waren met dat probleem met dat spel en hoe zij dat eventueel hebben opgelost ?

//edit adhv hieronder: mijn excuses. Dit wist ik natuurlijk niet (en 't staat er idd wat harder dan het bedoeld was - aangepast). was niet afknallend bedoeld, enkel ter tip/raad.

[ Voor 15% gewijzigd door soulrider op 12-01-2007 09:32 . Reden: nog een kleine spellingstip >:) + aanvulling (minder aanvallend gemaakt ook) ]

• Noclafasm
Had hij al gedaan. gezocht naar oplossingen maar dat zijn meer gamers en geen netwerk beheerders.

.....Sorry hoor dat ik spellings fouten maak je wilt niet weten wat ik daar allemaal voor heb gedaan dat ik nu beetje normaal kan spellen. je moet niet iedereen zomaar afknallen op zijn spelling als je niet weet wat hij heeft, en wat voor les hij heeft gehad.
//edit
//Ok maar je snapt wat ik bedoel, maar is wel goed dankje voor je hulp :) & de tips voor spelling.

Maar thx ik zal ffkes zeggen dat hij die entry's er uit moet halen. en dan moet hij op alle 2 de computers uPNP aan zetten. thx

Greets

[ Voor 9% gewijzigd door Noclafasm op 12-01-2007 11:59 ]

Seize the day

• GH45T
uPNP schakel je in op de router, niet op de pc's.

Vraag is eigenlijk gewoon, maak jij als eerste verbinding of maakt de server op internet als eerste verbinding?

Dit kan ik namelijk nergens terug vinden en is toch echt cruciaal.

• Noclafasm
Ik heb het spel niet gespeeld maar volgens mij.
Doe jij een request naar de server of jij er in kan etc dus jij eerst.

Sorry dak steeds wel beetje dom overkom ben namelijk alleen netwerk beheerder in unix

[ Voor 27% gewijzigd door Noclafasm op 12-01-2007 11:59 ]

Seize the day

• GH45T
Colddot schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 11:56:
Ik heb het spel niet gespeeld maar volgens mij.
Doe jij een request naar de server of jij er in kan etc dus jij eerst.

Sorry dak steeds wel beetje dom overkom ben namelijk alleen netwerk beheerder in unix
Juist als je Unix netwerkbeheerder bent moet je dit soort dingen weten.

Als uPNP aanstaat en je doet een request naar een server die je via internet benadert dan hoef je verder helemaal niets te regelen. Simpel as that.

Hoogstens even nakijken of er geen firewall op de pc's draait die het uitgaande verkeer blokkeert.
Pagina: 1