Toon posts:

opstartproblemen deel 2

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met het volgende probleem als ik mijn pc wil opstarten komt deze met de foutmelding no ide master h.d.d detected.

ik heb gecontroleerd of ale kabels goed vastzitten dus daarin ligt het probleem volgens mij niet .

mijn systeem config is.

bestuursysteem xp..
intel core 2 duo 6600
p5b deluxe asus moederbord.
550 watt voeding
2 gb ddr2 corsair 667 mhz geheugen.
asus n7800 gt videokaart
250 gb maxtor harddisk aangesloten op een serial sata poort.(deze ziet hij ook in de bios)

zou de oplossing kunnen liggen bij de batterij te verwijderen op het moederbord of is dit geen goed plan... :( .

voor de rest zou ik het niet weten omdat dit probleem erg onverwacht kwam op zetten alvast bedankt ....

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Staat je sata geselecteerd bij first boot device?

no ide master h.d.d detected (Sata) -->
BalusC schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 21:01:
Sluit de schijf aan op de rode SATA connector ipv de zwarte.

[ Voor 82% gewijzigd door Noork op 11-01-2007 00:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Noork schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 00:34:
Staat je sata geselecteerd bij first boot device?

no ide master h.d.d detected (Sata) -->

[...]
[/qu

het vreemde aan alles hij heeft het 2 maanden gedaan met de huidige config en s,avonds doet hij het niet.

k heb hem bij first boot device geken en proberen op te starten bij firts boot maar hij deed het niet ,daarna meteen alles nagelopen dus ook cd op 1 ,floppy etc..

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 00:53:
het vreemde aan alles hij heeft het 2 maanden gedaan met de huidige config en s,avonds doet hij het niet.
Misschien is je HD overleden. Spint hij wel op? Kun je hem in een andere pc testen?

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 00:57:
[...]

Misschien is je HD overleden. Spint hij wel op? Kun je hem in een andere pc testen?
dat zou best kunnen is alleen 9 maanden oud...
kan hem alleen niet testen zou ht een probleem zijn als het moederbord reset.

want toen ik net met de priorty bezig was bleef hij ook alsmaar opnieuw opstarten en gaf geen foutmelding van de h.d.d. maar kwam elke keer terug in het opstartscherm..

om toegang te krijgen tot het bios..

• Noork
  • Niet online
Dit moet volgens mij geen probleem zijn. Maar heb je geen dingen veranderd hiervoor? Is je pc overgeklokt? Kun je het voltage van je voeding controleren? (met b.v. een bootable cdrom) Koppel je cdrom eens los.

Neem deze ook eens door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 01:20:
Dit moet volgens mij geen probleem zijn. Maar heb je geen dingen veranderd hiervoor? Is je pc overgeklokt? Kun je het voltage van je voeding controleren? (met b.v. een bootable cdrom) Koppel je cdrom eens los.

Neem deze ook eens door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
alleen het programma asus ai suite gebruikt maar niet extreem.tot het uiterste.maar 10 procent denk maar daarna heeft hij het nog wel gedaan.

zou ik dan anders mijn bios moeten flashen..of eerst resetten doormiddel van de batterij eruit te halen ..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

In mijn vorige sluitmessage heb ik je deze link al gegeven:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Daar staan meerdere dingen in die je kunt proberen. Behalve kabels controleren heb je voorzover we hier kunnen lezen niets daarvan gebruikt. Dan heeft dit topic ook erg weinig zin. Gebruik alsjeblieft de hulpmiddelen die wij je ter beschikking stellen *VOORDAT* je om hulp komt vragen.

Pas als je de troubleshooter volledig doorgelopen hebt, is het nuttig een topic te openen. Zorg er dan voor dat je ook per stap aangeeft exact wat je gedaan hebt en met welke onderdelen (niet alleen wat je had, maar ook de onderdelen waar je om te testen mee uitwisselt). Zonder die info kunnen we niets anders dan je weer richting de troubleshooter sturen :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.