Toon posts:

Snelheidsprobleem Planet internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal

sinds een maandje ofzo merk ik dat mijn download snelheid een stuk lager ligt dan vroeger.
Wij hebben een basic adsl comfort aboo van planet internet (6Mb/768kb)
en vroeger kon ik via nova.planet.nl rond de 340kB/sec(waarvan ik dus achter ben gekomen dat dit veel te traag is) downloaden nu lukt dit al een hele tijd niet meer zit ik steeds rond de 220-240 (een iets te grote afwijking naar mijn mening van de theoritische 375kB/sec waarde)

Ik dacht misschien ligt het aan nova dus heb nu een payserver genomen maar merk daar dat de snelheid nog steeds in dat gebied zit (Eweka) dus nu vraag ik me af of mijn snelheid geblokkeerd word (had dus blijkbaar al die tijd al te weinig) heb ik misschien te veel gedownload?(we hebben geen limiet als het goed is :? )
Ik heb een Speed Touch Home ISDN Network Terminator samen met een sitecom router

Iemand met dezelfde ervaring of tips? zou allemaal zeer welkom zijn
alvast bedankt!

Trackstarz

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2007 20:24 ]

• unimatrix zero
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-12 23:31
snelheid even testen op speedtest.nl?

Verwijderd

Topicstarter
bij de downloadtest steeds rond de 240 verder geen andere programma's aan, virusscanner is ook uit

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:40

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Welk adsl-modem heb je? Wat voor snelheid staat in je modem? Meerdere pc's op het netwerk?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
test even op www.adslvalley.nl klik op arena, en dan op downloads
test dan door het 100mb bestand te downloaden
wat haal je dan?

jongens, speedtest is toch allang not done hier op GoT?

PSN: djmurcielago

Verwijderd

tja ik merk hetzelfde met planet.. niet meer boven de 250kbs uit.. Kan me weinig schelen want dat is snel zat voor wat ik af en toe download. Maar het viel mij idd ook al op.

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-11 12:05
Ik heb hier geen problemen, maar de verbinding doet soms wel wat raar. Dan vertraagt hij opeens, en gaat even later weer op 320 verder. Maar dat gebeurt niet vaak.

Nova stoort wel regelmatig wat snelheid betreft. Fluctueert nogal.

[ Voor 17% gewijzigd door Jape op 12-01-2007 12:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
FlipFluitketel schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 09:04:
Welk adsl-modem heb je? Wat voor snelheid staat in je modem? Meerdere pc's op het netwerk?
Ik heb een Speed Touch Home ISDN Network Terminator(uit 2002, zou het aan de ouderdom liggen) ik neem aan dat de snelheid van mijn modem op de modempagina moet staan die ik via mijn netwerk kan bereiken toch? alleen lukt het mij niet op in het modem te komen in de router kom ik echter wel, kan het zijn omdat hij zo oud is dat hij geen webinterface heeft(kheb alleen een cd-rom) er zitten 4 pc's op het netwerk en bij allemaal heerst hetzelfde probleem.

Ik heb gebeld met planet maar ze vertelden mij dat ze me weinig konden helpen vanwege de router en dat het probleem binnenshuis moest liggen.

Als het echt door ouderdom komt zit ik eraan te denken om de 546 multi- pc modem te kopen(de isdn versie) want daar is er geen probleem meer met een aparte router.

alvast bedankt!

trackstarz

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-11 21:41
Leen je even een modem van iemand, die overgestapt is naar internetbellen plus, die hebben nu toch allemaal een experia box en als je er 1 gaat kopen, kun je net zo goed op marktplaats ff kijken.
Ladingen modems te koop, vanwege al de mensen die overstappen op internetbellenplus.

Ik heb eind vorig jaar mn modem vervangen, kreeg last met internet, dat er uit ging liggen en zovoort, bleek grotendeels aan ouderdom van modem te liggen.

Gewoon dus even rondvragen als iemand nog modem heeft liggen.
Pagina: 1