Toon posts:

Apple producten uit USA ?

Pagina: 1
Acties:
  • 948 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er hier mensen die hun Apple in amerika hebben gekocht? Zoja, loop je dan tegen problemen aan?

De macbook pro die ik waarschijnlijk ga bestellen kost daar omgerekend namelijk 1535 euro en hier in nederland 1989 euro !!!! dat is nogal een groot verschil !!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Houd je ook rekening met belasting (is niet zo heel veel, maar op een bedrag van 1500€ tikt het wel aan) en de invoerrechten?
Ik denk dat het dan weinig uit gaat maken. Dit geldt overigens niet alleen voor apples, maar zo'n beetje alle spullen die je uit de VS laat komen.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Eh, je bent best wel niet de enige die dit heeft gevraagd op GoT :D
http://gathering.tweakers...rchtimeout%5D=30#hitstart

🌞🍃

Verwijderd

Lijkt wel of niemand weet dat er in Amerika standaard alle prijzen ex btw zijn omdat elke staat zijn eigen btw tarieven hanteert.
Hoe dan ook 1535*1,19=1826 dus dat scheelt al niet veel met de Nederlandse prijs. Tel daarbij invoerrechten en vervoer en Nederlandse handleidingen etc en het maakt niets uit.
Kortom Apple laat je in Europa niet meer betalen dan in Amerika voor hetzelfde product.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:55:
Lijkt wel of niemand weet dat er in Amerika standaard alle prijzen ex btw zijn omdat elke staat zijn eigen btw tarieven hanteert.
Hoe dan ook 1535*1,19=1826 dus dat scheelt al niet veel met de Nederlandse prijs. Tel daarbij invoerrechten en vervoer en Nederlandse handleidingen etc en het maakt niets uit.
Kortom Apple laat je in Europa niet meer betalen dan in Amerika voor hetzelfde product.
Alleen is de BTW in de VS maar iets van 6% (en dat is dan gelijk de duurste staat) en niet 19% zoals hier in NL :)

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Als je zelf naar de VS gaat, kan je het daar kopen.. Alleen moet je officieel wel invoerrechten betalen.. dan ben je denk ik al wel weer duurder uit..

FYI: Je kan niet in de US online store iets kopen..

Verwijderd

Topicstarter
hmm ja sorry ik had niet in de gaten dat het ex btw was. wat een lucky bastards zijn die amerikanen toch op consumerend vlak.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:58

DataGhost

iPL dev

Terw_Dan schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:56:
[...]

Alleen is de BTW in de VS maar iets van 6% (en dat is dan gelijk de duurste staat) en niet 19% zoals hier in NL :)
Voor zover ik weet moet je die in NL alsnog betalen hoor :) Dat was in elk geval zo toen ik kleding had besteld, dat was het allerergst qua invoerrechten ook :( Volgens mij ging het zo ongeveer:
Prijs van kleding + 12% invoerheffing, verzendkosten erbij en daarna kwam er nog eens 19% over het geheel heen. Dat was niet erg aardig van de douane, mja. :+

• kapa
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-02 23:45
ok, misschien een klein beetje off-topic, maar ik heb wel eens boeken besteld op Amazon.com en daar is naar mijn idee geen belasting overheen gegaan. of hebben ze bij amazon al de belasting bij de prijs gerekend?

oh en de boeken kwamen dan vanuit de US and A natuurlijk ;)

[ Voor 13% gewijzigd door kapa op 11-01-2007 00:11 ]

klikkerdeklik :+

Verwijderd

Terw_Dan schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:56:
[...]

Weet ik maar ik wou even aangeven dat het verschil met Amerika niet zo groot is als het lijkt. De basisprijs zonder belastingen is in Amerika gelijk aan die van Europa. Mensen vergelijken vaak prijzen incl. btw in Nederland met prijzen ex btw in Amerika.
In Nederland is het dus 1.671,43 ex btw, dus een verschil van €135,-. En dat is waarschijnlijk te wijten aan de handleidingen en vervoerskosten.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

DataGhost schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 00:09:
[...]

Voor zover ik weet moet je die in NL alsnog betalen hoor :) Dat was in elk geval zo toen ik kleding had besteld, dat was het allerergst qua invoerrechten ook :( Volgens mij ging het zo ongeveer:
Prijs van kleding + 12% invoerheffing, verzendkosten erbij en daarna kwam er nog eens 19% over het geheel heen. Dat was niet erg aardig van de douane, mja. :+
Vaak ook nog mooi (naar boven) afgerond op een rond getal ;)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Topicstarter
via ebay betaal je volgens mij ook geen btw hoor

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 00:28:
via ebay betaal je volgens mij ook geen btw hoor
Nee dat klopt, de btw betaal je aan de douane als invoerrecht.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• kapa
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-02 23:45
disjfa schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 00:32:
[...]

Nee dat klopt, de btw betaal je aan de douane als invoerrecht.
maar doen ze dat alleen boven een bepaald bedrag of begrijp ik nu iets niet?

klikkerdeklik :+

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:42
kapa schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 00:49:
[...]

maar doen ze dat alleen boven een bepaald bedrag of begrijp ik nu iets niet?
Yup, en dat bedrag is ... 32 euro.

This space intentionally left blank.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:41
Hallo chulukinat,

Welkom op GOT nog trouwens :w :). Zoals je misschien al wel wist hebben we ook hier een aantal regeltjes om te zorgen dat het geen puinhoop wordt. Zo is de Algemene gedragsregels (Netiquette) een goed startpunt om eens door te lezen voordat je een topic start :). Ook in de search: http://gathering.tweakers.net/forum/find is erg veel informatie te vinden.

Om te voorkomen dat vragen zoals deze eindeloos worden behandeld (en zijn al diverse topics over geweest) wil ik je graag naar de search verwijzen :). Suc6!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.