[ADSLVerbinding Bridgen] Server met Windows 2003

Pagina: 1
Acties:

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:55
Ok, het volgende ben ik van plan:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zeelan21/tweakers/opstelling.jpg

De server moet een functionaliteit als router krijgen. Ik wil een modem wat dan in de bridge stand werkt. Ik wil mijn server ertussen zetten om dingen te loggen, zodat ik wat meer beheer over mijn verbinding heb. Wanneer er bijvoorbeeld spy ware op mijn pc zit wil ik dat kunnen tracken e.d. Nu vraag ik me af of het mogelijk is om dit onder Windows 2003 werkende te krijgen, ook beveiliging technisch. Ik was niet van plan om gehacked te worden. Ik heb ook ervaring met FreeBSD, heb het daar al werkende gehad (op een oude bak, zonder draadloos), maar ik heb liever een Windows PC omdat ik ook verscheidene game servers wil gaan draaien. Ik weet niet hoe goed Linux is qua internet sharing.

Ik heb momenteel een Linksys WAG354G, die niet goed werkt.. Verder heb ik nog een Zyxel modempje ergens liggen, maar die vliegt er steeds uit, en nog een Speedtouch 510v4, maar die vergeet steeds zijn instellingen. Dus, ik moet nog een modem gaan kopen. Ondersteunen modems standaard de bridge mode, of kan ik ook gewoon een router gaan kopen en die in de bridge modus gaan draaien? Of hebben jullie nog enkele aanraders? Liefst niet te veel geld, het is maar dat ik verbinding heb, mijn server laat ik dan wel het werk doen.

[ Voor 20% gewijzigd door Steephh op 11-01-2007 00:01 ]

_@/'

• Steephh
Voorzichtig kickje..

_@/'

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-03 15:55
Waarom zou je je modem willen bridgen?

Het is dan wel een beetje meer configuratie maar ik zou gewoon een modem met router nemen en daar als enige client je server op hangen.

Dat is namelijk weer een laagje extra beveiliging en dat is denk ik wel welkom. Om het internet te delen zijn genoeg voorbeelden. ICS kun je gebruiken, ISA server, ik draai zelf Kerio Winroute Firewall, er is echt genoeg te vinden op dit gebied.

En natuurlijk kan Linux dit ook perfect, zo niet beter dan Windows afhandelen.

Ik zou me dus minder richten op het bridge verhaal en meer op de software die je server moet gaan draaien.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:35

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, dit is heel goed te realiseren onder Windows Server 2003. Daar heb je de beschikking over RRAS (Routing & remote Access Service) waarmee jij prima je interne verkeer kan natten over je adapter die aan je modem hangt.

Je server heeft dan 2 netwerkkaarten.
1) De externe kaart krijgt het externe Internet IP van de modem.
2) De interne kaart, welke jij zelf een IP adres geeft. (in een range als 192.168.x.x)

Installeer je ook DHCP, kan je IP adressen uitgeven in de range van je interne netwerkkaart voor je clients.
RRAS installeren en de wizard volgen. Vergeet niet op te geven dat je moet natten over je externe adapter.

vergeet niet je Windows Firewall aan te slingeren, want anders ben je nogal link bezig.
Zowiezo kan je een aantal services (Microsoft Client/Folder sharing) unbinden van je externe kaart.

Een eventueel WAP kan je instellen als bridge, dus je wirelessclients krijgen dan gewoon een IP adres van de Windows server toegewezen.

Bijna alle modems ondersteunen gewoon de standaard bridge functie. Overigens werken niet alle modems op alle providers. let daar wel op.

• Steephh
Equator schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 08:22:
Bijna alle modems ondersteunen gewoon de standaard bridge functie. Overigens werken niet alle modems op alle providers. let daar wel op.
Uhh, en waar kan ik dat aan zien dan? Ik weet wel dat sommige modems zijn ge-preconfigured, maar zijn er dan nog meer dingen waarop je moet letten?

_@/'

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:35

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik heb hier een Copperjet 816-2p waarin ik alle (maar dan ook alle) VCI/VPI/ATM traffic Class settings in kan stellen. Ik heb deze zelf geconfigureerd voor gebruik met Demon internet. Deze wilde perse RFC1483 bridging als instelling.

Wat ik bedoel is dus: neem anders contact op met je provider om te vragen welke modems zij ondersteunen.

• Steephh
Equator schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 09:16:
Ik heb hier een Copperjet 816-2p waarin ik alle (maar dan ook alle) VCI/VPI/ATM traffic Class settings in kan stellen. Ik heb deze zelf geconfigureerd voor gebruik met Demon internet. Deze wilde perse RFC1483 bridging als instelling.

Wat ik bedoel is dus: neem anders contact op met je provider om te vragen welke modems zij ondersteunen.
Ik heb net antwoord teruggekregen.. Maar XS4ALL mag dus geen informatie geven over welke modems worden ondersteund.. De persoon van de helpdesk raadde wel een Draytek aan.. Nouja.. Ik moet nog maar eens verder gaan zoeken..

Die Copperjet lijkt me een leuk modem, maar misschien overkill als ik toch alleen maar ga bridgen.. Eigenlijk wil ik een zo goedkoop mogelijk modem, als ie maar goed werkt en kan bridgen.. De rest doe ik dan wel met mijn server.. :) En ik weet niet hoe dat zit met bufferen e.d. maar met mijn Linksys van nu wordt het internet heel langzaam als ik bittorrent gebruik. Doet dan straks mijn server dat ook, of blijft die router dat dan doen?

[ Voor 24% gewijzigd door Steephh op 20-01-2007 00:12 ]

_@/'

• Steephh
Hm. Nu had ik eigenlijk nog een idee om het een en ander wat uit te breiden. Ik heb momenteel dit aan hardware, qua routers/accespoints:

Linksys WRT54GL-EU
Sweex LC000060
Linksys WAG354G Annex B
(binnenkort nog een FON router, die ik gratis kan krijgen).

Wat ik nu van plan ben: ik wil doormiddel van al deze routers één groot draadloos netwerk gaan crëeren. Nu vroeg ik me alleen af of dat wel mogelijk is.. Is dat überhaupt wel mogelijk?

_@/'

• Steephh
Wat ik me nu eigenlijk afvraag. Ik heb nu de Speedtouch 516 Annex B. Maar hoe kan ik deze nu bridgen? Het rare is, als ik deze in de bridge modus zet wordt er totaal niet om een username&pass gevraagd, die ik dan weer wel moet invullen als ik hem gewoon in de router modus zet.. Maar dat wil ik dus niet. Iemand die hiermee ervaring heeft? Ik kan namelijk nergens, iets invullen, van mijn provider username&pass..

EDIT: Heb nu het modem aangesloten. In de >niet< bridge mode werkt hij wel. Maar dat wil ik dus niet.

EDIT2: ik heb nu de speedtouch ingesteld dat deze pc een public ip toegewezen krijgt. Maar fungeert het modem nu alleen als bridge? Dus dat ik echt alles binnen krijg op mijn pc en niets blijft hangen in de router?

[ Voor 43% gewijzigd door Steephh op 08-02-2007 20:10 ]

_@/'

• Steephh
Ok. Ik heb nu dus een Conceptronic High Speed ADSL PCI modem. Deze wil ik in mijn toekomstige server gaan gebruiken. Wat ik me nu eigenlijk afvroeg. Deze kaart ondersteund maximaal 768 kb/s upload. Meestal zit er een soort van 'overhead' op je verbinding. Bij mij is dat bij mijn download ongeveer 15%. Nu vroeg ik me af hoe dat straks met mijn upload zit. Moet ik die 15% van die 768 kb/s upload aftellen, of kan ik die gewoon van mijn 1024 kb/s upload aftellen, zodat ik toch de volle 768 kb/s kan gebruiken van dat kaartje? Verder weet ik ook niet of Annex A/Annex B verschil maakt op zo een kaartje. Ik heb namelijk Annex B. Ik dacht, ik probeer het gewoon. Kwaad kan het toch niet?

_@/'

• Steephh
Kickje :> ^)

(met name voor mijn laatste reply) <+:)

[ Voor 65% gewijzigd door Steephh op 16-02-2007 09:15 ]

_@/'

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-03 15:55
Annex A en Annex B kunnen gewoon niet met elkaar overweg, je hebt of een Annex A modem of een Annex B modem en hetzelfde geldt voor je verbinding thuis. Dit is dus niet met elkaar uit te wisselen.

Over de overhead, op zowel de download en upload zit overhead natuurlijk. Jij zult er misschien wel daadwerkelijk 768 kb/s uitsturen maar of in die 768 kb/s zit ook nog informatie wat de route is die de pakketjes af moeten leggen, er zit foutcorrectie in etc. Met andere woorden, jij stuurt er 768 kb/s uit maar op de plek waar er vanaf jouw wordt gedownload komt er geen 869 kb/s binnen.

• Steephh
GH45T schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 11:28:
Annex A en Annex B kunnen gewoon niet met elkaar overweg, je hebt of een Annex A modem of een Annex B modem en hetzelfde geldt voor je verbinding thuis. Dit is dus niet met elkaar uit te wisselen.

Over de overhead, op zowel de download en upload zit overhead natuurlijk. Jij zult er misschien wel daadwerkelijk 768 kb/s uitsturen maar of in die 768 kb/s zit ook nog informatie wat de route is die de pakketjes af moeten leggen, er zit foutcorrectie in etc. Met andere woorden, jij stuurt er 768 kb/s uit maar op de plek waar er vanaf jouw wordt gedownload komt er geen 869 kb/s binnen.
Hmm. Op hoop van zegen dan maar. Ik zie namelijk nergens iets staan over Annex A of Annex B. maar wat ik bedoel. Ik snap wel dat er niet meer uit komt dan er in zit. Maar ik moet die overhad dus van die 768 kb/s aftellen?

Verder, weet iemand goede PCI ADSL modems die je kunt gebruiken wanneer je:

- Annex B
- 1024 kb/s upload wilt
- ondersteuning voor windows 2003/linux/bsd

Of zijn die niet bepaald verkrijgbaar..?

_@/'

• Steephh
Kick >:)

<+:) *O* ^)..... :) :) :( B) (8> :D (8> :7 *;

Legenda: Ambtenaar, bruidsmeisje, twee mensen die trouwen, twee mensen, eentje die verliefd was op de bruid eerst, eentje die een bril heeft, een nerd, een iemand die blij is, en eentje die weer nerd is, eentje met een sigaar en twee mensen die niet van elkaar af kunnen blijven

EDIT:

Wikipedia zegt:

http://nl.wikipedia.org/wiki/ADSL
Technisch gezien werkt een Annex B ADSL modem uitstekend op een analoge lijn, aleen wordt dit in Nederland procedureel niet ondersteund.

[ Voor 193% gewijzigd door Steephh op 18-02-2007 12:25 ]

_@/'

• Steephh
Steephh schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 19:16:
[...]

Hmm. Op hoop van zegen dan maar. Ik zie namelijk nergens iets staan over Annex A of Annex B. maar wat ik bedoel. Ik snap wel dat er niet meer uit komt dan er in zit. Maar ik moet die overhad dus van die 768 kb/s aftellen?

Verder, weet iemand goede PCI ADSL modems die je kunt gebruiken wanneer je:

- Annex B
- 1024 kb/s upload wilt
- ondersteuning voor windows 2003/linux/bsd

Of zijn die niet bepaald verkrijgbaar..?
Kick..

Het modem wat ik had (Concepttronic ADSLP High Speed ADSL modem) werkte niet bij mij (Annex B ). Dusja, ik moet naar iets anders uit kijken.. Maar heeft hier iemand misschien meer ervaringe mee?

_@/'

• Steephh
Kick :( :P

_@/'

• Scary Gil
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-03 13:52
een vraagje voor de zekerheid:
je gebruikt toch wel hoop ik de Save all functie in de speedtouch? anders raakt hij inderdaad zijn instellingen kwijt. en als een 510 ingesteld als dhcp spoofing /bridge dan blijft er niets in de speedtouch hangen

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je maakt het gewoon heel erg moeilijk voor jezelf een Draytek router kan gewoon loggen en dan zie je pas wat er over de router gebeurt. Heb je geen server verder nodig want ook voor die server moet je de router logs gaan bekijken wil je eruit halen wat eroverheen gaat. Verder kick je je eigen topic op een vreselijke manier.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Steephh
Ik gebruik geen Speedtouch 510 meer. Toen gebruikte ik idd de Save All knop. Ik heb nu een Speedtouch 516, die wel goed lijkt te werken op het punt van de poorten doorlinken na. Verder, ik wil geen andere router/modem kopen, ik wil dat het gewoon met een Speedtouch 516 moet werken. En ik wil alles loggen op een server, want ik denk niet dat een draytek 2 GB aan getracked dataverkeer kan opslaan. Daar heb je toch echt een server voor nodig en die staat er verder toch al vanwege een aantal andere activiteiten (mailserver/gameserver).

Enja, over dat kicken van het topic. Er reageerde niemand, enja.. Ja.. Ik weet het ook niet meer.

_@/'

Pagina: 1