Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:46
Ik volg dit topic al een tijdje en mijn herinnering is dat niemand het werkend heeft. Ik kan het zelf wel opstarten, maar het gave deel werkt niet.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-04 18:18

Dexter

d((o_o))b

catt4u schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 15:49:
[...]

Welke firmware heb je nu op je gsm?

De laatste versie die is vrijgegeven door SE(NL) is CXC1250210 R1KG001 070418
Ik heb vorige week ook nog gekeken voor een update, maar dit is de laatse (NL)versie die beschikbaar is.

Deze software versie gaf ook zichtbaar niet veel verandering;
Alleen het gekozen icoon in het menu scherm knippert nu :)

Als je inderdaad alles volgens de aanwijzingen hebt gedaan (toestel uit, batt. eruit, batt. terug, 'C' ingedrukt houden en dan de usb-kabel aansluiten tot ie verbonden is met de SEUS) en je bovenstaande software versie al op je gsm hebt, krijg je inderdaad de melding dat er geen nieuwere versie beschikbaar is ;)
Degene die er nu op staat is:

CXC1250210 R1CB001 060608

Lijkt me nog steeds dat dat de eerste versie is...?

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked_Wy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-03 15:22
Okeej, ik heb dit topic doorgezocht op de keyword SMS...don't blame me als 't al een keer is langsgekomen, maar...

Mijn probleem is dat ik nu al paar keer een sms had ontvangen van iemand, maar dan geeft mijn telefoon een andere naam en andere datum weer.

Bijvoorbeeld:
Piet stuur me een vandaag een sms om 13.00 uur.

SMS wordt door m'n telefoon ontvangen en dan staat er:
Willem
Sent: 14 May 2008, 13.00h
Recieved: 30 June 2007, 4.30h
Watskeburt?!?! :? M'n telefoon kan tijdreizen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Staat de datum van jouw telefoon fout, want 'Sent' is dan volgens mij gewoon de tijd die meegestuurd is van de server of versturende kant en 'Received' de datum/tijd van jouw telefoon.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77857

Hebben meer mensen last van een gaar pookje? Ik heb de telefoon nu 1,5 jaar en ik moet steeds meer duwen bij het scrollen in de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261803

sn0x0r schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:31:
Ik probeerde vanmiddag mijn K800i te updaten. In het scherm waarin het zegt: "Verwijder je batterij en doe deze er terug in, houd nu de C-knop ingedrukt en stop de USB kabel in je telefoon" heb ik echter een probleem gekregen.

Toen ik namelijk de USB kabel in me telefoon deed gebeurde er niets en bleef me telefoon zwart. Ik de usb kabel eruit gehaald, batterij opnieuw erin / eruit gehaald, geprobeerd me telefoon normaal aan te zetten, maar dat doet hij dus niet meer. Hij reageert gewoon nergens op, en de batterij is niet het probleem want die batterij heb ik in een K800i van een vriend van me gedaan en daar werkte hij wel in.

Iemand enig idee wat het probleem is?
Precies dit probleem heb ik ook met mijn K850i! Ff naar SE gebeld, waar ze mij vertelden dat ik dan maar naar een service point moest gaan om hem daar te updaten. Een oplossing voor het updaten wat nie lukte hadden ze niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked_Wy
Kixtart schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 16:45:
Staat de datum van jouw telefoon fout, want 'Sent' is dan volgens mij gewoon de tijd die meegestuurd is van de server of versturende kant en 'Received' de datum/tijd van jouw telefoon.
Nee, de datum van m'n telefoon staat goed. Ik dacht ook gelijk dat het daaraan lag. Maar bij 'Recieved' staat dan een hele andere datum. En 'Sent' is idd de verstuurde tijd.

BTW: 'Ontvanger', 'Sent' en 'Recieved' vind je door een SMS te openen>More>Details. En ja, m'n telefoon staat ingesteld op Engels :)

'k Zal m'n firmware proberen te updaten, dat heb ik ook al meer dan een jaar niet meer gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:25

vr6-only

Blub Blub

Anoniem: 77857 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 18:12:
Hebben meer mensen last van een gaar pookje? Ik heb de telefoon nu 1,5 jaar en ik moet steeds meer duwen bij het scrollen in de telefoon.
Hier wel. Begon na ongeveer 1 jaar op te treden.

Open gemaakt en schoongemaakt, maar dat helpt niet echt.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:22

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Hier hetzelfde. En dat heb ik met elke SE gehad die zo'n pookje had hiervoor... af en toe goed blazen en dan is het weer wat beter. Imho zijn het vooral mensen die hem in hun (spijkerbroek) broekzak bewaren, waardoor er erg veel stof in terecht komt, die hier last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Pookjes zijn altijd zwakke plekken op een handheld. Ik koop dan ook liever geen apparaat met een pookje of ander uitsteeksel, want je weet vantevoren dat je een relatief grote kans hebt dat die het op een gegeven moment begeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110703

vr6-only schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 07:46:
[...]

Hier wel. Begon na ongeveer 1 jaar op te treden.

Open gemaakt en schoongemaakt, maar dat helpt niet echt.
Ik heb het ook gehad. Wat ik heb gedaan is open maken (met een tandenstoker bij de joystick het kapje eraf wippen) en vervolgens met een tandenstoker wat wd40 tussen de contactjes smeren. Werkt bij mij prima! Mijn joystick deed het voor het schoonmaken nog maar 1 richting goed, en nu is ie weer als nieuw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Laatst online: 22:25

vr6-only

Blub Blub

He, ik wist niet dat het zo open kon! Geweldige tip!

Joystick is weer zo goed als nieuw.

[ Voor 92% gewijzigd door vr6-only op 18-05-2008 20:37 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262670

Hallo allemaal,

Ik heb me aangemeld op jullie -trouwens prachtige- forum omdat ik een aantal vragen heb.

1. Er zitten een aantal krasjes op mijn scherm, niet al te diep, maar toch zie je ze heel gauw omdat er natuurlijk een lichtbron achter zit (de pixels). Hoe kan ik deze eruit krijgen? Heeft iemand (ervaringen met??) oplossingen hiervoor?
2. Sinds kort doet de cameraknop het niet meer. Ik kan het klepje gewoon openen, dan komt hij gewoon in de fotomodus. Ik kan alles gewoon doen (het is dus niet softwarematig) maar als ik de knop aan de zijkant (in de fotomodus bovenkant) van de telefoon indruk, stelt hij niet scherp en neemt hij geen foto. Er is helemaal geen reactie. Vrij onhandig omdat je hier geen andere toets (bijvoorbeeld een van de cijfers) voor kunt gebruiken. Heeft iemand hier ervaringen mee? Kan iemand een oplossing aandragen? Hoe kan ik dit verhelpen?

22/5 16:00: Joystick induwen is in ieder geval een tijdelijke oplossing. Dit verhelpt het probleem echter niet.

3. Mijn derde vraag was over de joystick. Ook bij mij werkte deze slecht. Voor normaal gebruik ging het nog wel, maar voor spelletjes (mijnenveger bijvoorbeeld) is het erg onhandig. Eerst doet hij niks en dan springt hij meteen 3 vakjes verder. De oplossing lees ik hierboven, maar wat moet ik er nou vanaf halen? Het cirkeltje rond de joystick? Of gaan dan ook de knopjes ernaast mee? Moet ik nog ergens voor oppassen? Gaat dit gegarandeerd goed? Past hij net zo goed terug? En wat is WD40? Waar moet ik dit opsmeren? Is dit zonder risico? Vragen alom...

Alvast bedankt voor het bekijken van mijn vragen!

Groeten
Jasper

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 262670 op 22-05-2008 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 18:40

DeluxZ

Livin' the good life

Voor je camera probleem kun je je joystick induwen :)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262670

Dat lost het probleemin ieder geval tijdelijk even op, maar uiteindelijk zal er toch een andere oplossing moeten komen denk ik. Toch bedankt, scheelt weer een hoop ergernis want het werkt inderdaad perfect ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 262670 op 22-05-2008 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 09:02

dread

Sluwe vlaming

Anoniem: 262670 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 15:01:

3. Mijn derde vraag was over de joystick. Ook bij mij werkte deze slechtDe oplossing lees ik hierboven, maar wat moet ik er nou vanaf halen? Het cirkeltje rond de joystick? Of gaan dan ook de knopjes ernaast mee? Moet ik nog ergens voor oppassen? Gaat dit gegarandeerd goed? Past hij net zo goed terug? En wat is WD40? Waar moet ik dit opsmeren? Is dit zonder risico? Vragen alom...
good questions. gewoon voorzichtig uitproberen zo ik zeggen.

WD40 was volgens mij olie.
ik zou zelf eerder contactspray gebruiken.

maar bon als ik dit lees moet het ook wel goedkomen met wd40:
WD-40 is the trademark name of a widely-used penetrating oil (and, cleaner, lubricant, and anti-corrosion) spray solution.

good luck.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked_Wy
Voor mensen met het Joystick probleem, dit is waar remczero 't over had:
http://forums.hardwarezone.com.sg/showthread.php?t=1570020

'k Heb 't gister ook gedaan, en m'n joystick werkt veel soepeler dan daarvoor. Je moet wel oppassen dat je 't rubbertje onder die joystick niet meeneemt, want dan maak je er gaten in...

ps. Bij mij was de tandenstoker afgebroken, dus ik heb een paperclip omgebogen en toen dat kapje eraf gehaald. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263013

Geweldig toestel. Ik heb hem laatst getrakteerd op een middagje zwemmen. Helaas is ie nu dood. Ik heb vanwege het joystick probleem nu een andere telefoon gekocht, een d900i. Maar daar heb ik al spijt van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186584

Ik heb een lichtelijk probleempje met mijn mooie k800i.

Na een flinke regenbui was deze lichtelijk nat. Na droog te hebben gemaakt zat er nog water in het beeldscherm. Dit verdween niet na een paar dagen dus heb ik hem laten repareren bij een aziatisch straat kraampje (in Laos). Daar is alles droog gemaakt, (ook beeldscherm, ging ie blaadjes eruit trekken en droog maken etc). Maar toen opeens deed ie niks meer (wsl is ie iets te hardhandig geweest, want hij begon aardig te trillen).

Hij zei dat de software weg was, en dat de hardware goed is (geloof hem om de een of andere reden niet echt, maar dat terzijde). Als je op de aan en uit knop drukt dan zie je alleen rechtsonderin een rood lampje flikkeren, meer niet. Waar de batterij aan zit, daar heeft ie gemeten wanneer de telefoon aan wordt gezet, gebeurt 0,0. Enigste wat hij duidelijk kon maken was "No connection" en "Reset Software". Wat ik kon opmaken was dat ik naar Thailand moest om daar dus aan te sluiten op een pc en er nieuwe software erop te laten zetten (omdat in Laos alles Nokia was).

Is er nog hoop voor mijn telefoon? (de batterij is gewoon goed). Of kan ikzelf nieuwe software erop zetten. Ik gok dat wanneer ik hem aansluit op de pc dat ie evenveel doet dan dat hij nu doet. (niks dus).

Vriendelijk groeten uit Laos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263013

Ben bang voor jou dat je telefoon dood is. Mijn k800i had precies dezelfde symptonen nadat hij nat was geworden (eerst trillen, vervolgens alleen maar rood knipperend lampje.) Meer dan dat heeft hij nooit meer gedaan. Mocht je een manier weten om het te fixen dan zal ik je eeuwig dankbaar zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
  • Laatst online: 28-04 11:19
staan wel een aantal oplossingen voor je in dit topic, telefoon hoeft niet dood te zijn.
Ben op het moment even te lui om te zoeken, maar suc6 iig!

:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-04 13:02

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Sinds vanmiddag is de telefoon dood :(

Nou heb ik op het geheugenkaartje nog wel een backup van mijn adresboek staan (gemaakt via de opties in het telefoonboek); kan ik die via de cardreader op de een of andere manier benaderen? Punt is dat ik deze backup/file nergens kan vinden op mijn geheugenkaartje...

Edit: Gevonden (Nixweerd in "Het SonyEricsson K800i topic - deel 6"). Simpelweg de verkeerde zoektermen gebruikt... O-)

[ Voor 18% gewijzigd door Bastiaan op 29-05-2008 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:51
Hallo allemaal, ik kan nu bij de postbank rentepuntenshop een k800i prepaid voor 85 euro (+ 8500 rentepunten) aanschaffen. Dit lijkt mij een zeer goede deal maar voordat ik tot aanschaf over ga nog even 2 vraagjes:

- Komen er snel krassen op het scherm?
- Gaat de batterij lang mee bij normaal gebruik (geen video's maken/kijken)?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244399

Bartske_16 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 23:49:
Hallo allemaal, ik kan nu bij de postbank rentepuntenshop een k800i prepaid voor 85 euro (+ 8500 rentepunten) aanschaffen. Dit lijkt mij een zeer goede deal maar voordat ik tot aanschaf over ga nog even 2 vraagjes:

Alvast bedankt
Mijn broert heeft hem ook gekocht met die aanbieding en heeft er totaal geen spijt van.
smsen is voor 8 cent alleen het bellen is heel duur.
Ik denk dat de batterij aardig lang meegaat en als je de nieuwste update erop zet nog meer.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 244399 op 31-05-2008 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-04 21:39

Alvast bedankt
ik heb deze ook maar zelfs mijn eigen telfort simkaart accepteerd die niet. :'( :'( en unlocken gaat niet op de markt zei de beste marktkoopman :/ nu al wel even een bak met games ervoor aan het downloaden :)

[ Voor 5% gewijzigd door stean op 31-05-2008 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:51
stean schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 17:41:
[...]

ik heb deze ook maar zelfs mijn eigen telfort simkaart accepteerd die niet. :'( :'( en unlocken gaat niet op de markt zei de beste marktkoopman :/ nu al wel even een bak met games ervoor aan het downloaden :)
ok dan kan je dus je eigen nummer niet houden :( Vervelend hoor! Maar iemand nog antwoord op de vraag of ie nog snel krassen krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:09

RC2

Resistance is futile

Heb er een screenprotector opgezet. Gewoon plastic velletje welke je op maat knipt en goedblijft zitten zonder plaksel.
Je nummer kan je toch wel behouden, alleen moet je dan naar Telfort laten overzetten.

Who wants to life forever anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:22

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Nee. En als je hem goed behandeld zelfs gewoon helemaal niet. Ik heb hem altijd in de broek van mijn spijkerbroek, zonder iets erbij (sleutels etc!), en na zo'n anderhalf jaar geen krasje te zien op het scherm. (OK ik ben voorzichtig. Ik heb nog nergens krasjes, alleen het zilver van de rand begint er op twee plekken af te slijten, maar dat zie je niet tenzij je goed kijkt).
Met alleen bellen en wat gepruts doe je er zo een dag of 5 mee. Zodra je alles gaat aanzetten wordt dat een stuk minder :P

Ik heb BT vaak aanstaan, maak veel foto's, gebruik 3G, internet, speel spelletjes, en dan heb ik ook nog push mail (dus elke paar minuten komt er een mailtje binnen)... en dan moet je hem wel iedere dag opladen, ja :P

Het blijft een briljant toestel. Zit te twijfelen over een G900, maar die heeft toch best wel nadelen t.o.v. een K800i! K850i is wel wat slicker dan een K800i, maar het verschil is veel minder groot dan tussen de K750i en de K800i; foto's zijn weliswaar 5mp, maar niet beter qua kwaliteit... Nog steeds een van de beste keuzes dus, zeker tegen dat soort prijzen.

[ Voor 15% gewijzigd door PowerFlower op 01-06-2008 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:03

rCk

Dit is misschien al wel enkele keren eerder voorgekomen, maar waar kan ik zien hoeveel smsjes ik heb verstuurd en verkregen?
Als iemand mij dit even kan melden zou ik daar blij mee zijn.

Bedankt, en de k800i is inderdaad een formidabel telefoontje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henridv
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Anoniem: 110703 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 17:19:
[...]

Ik heb het ook gehad. Wat ik heb gedaan is open maken (met een tandenstoker bij de joystick het kapje eraf wippen) en vervolgens met een tandenstoker wat wd40 tussen de contactjes smeren. Werkt bij mij prima! Mijn joystick deed het voor het schoonmaken nog maar 1 richting goed, en nu is ie weer als nieuw ;)
Ben ik zo blij dat ik dit hier lees :). Eindelijk werk ie weer!! :+
rCk schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 19:06:
Dit is misschien al wel enkele keren eerder voorgekomen, maar waar kan ik zien hoeveel smsjes ik heb verstuurd en verkregen?
Als iemand mij dit even kan melden zou ik daar blij mee zijn.

Bedankt, en de k800i is inderdaad een formidabel telefoontje!
Menu -> Settings -> tabblad Calls -> Time & Cost -> Messages counter
Enkel verzonden berichten wel..

[ Voor 32% gewijzigd door Henridv op 15-06-2008 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1538

Heeft iemand al eens ervaring gehad met het probleem dat de microfoon uitvalt ?
Bij mij is ie spontaan uitgevallen en er met geen mogelijkheid nog leven in te krijgen. Batterij eruit etc. help niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 1538 op 20-06-2008 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:35
Mijn k800i is bijna twee jaar meegegaan zonder enig probleem, behalve de joystick die nu wel gaar begint te worden.

Heb hem in juli 2006 gekocht, en ziet er nog steeds zeer goed uit. Alleen wat krasjes op het cameraklepje, en 1 op het scherm dankzij een sleutel..

Ben er lang tevreden mee geweest, totdat ik vandaag een n82 kocht :).

Dit is dus mn laatste bijdrage hier over dit zeer goede toestel. ;)

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Scherm is heel goed, ik ga er niet super zuinig mee om, en scherm zit nog geen kras op, terwijl hij wel eens een stenen trap afgevallen is waarna hij in stukken lag en een deuk bovenaan heeft.. maar scherm had geen kras..
Erg goed dus.

Batterij doe het goed, wat je van een moderne telefoon mag verwachten.

Ik heb trouwens zelf ook nog een vraagje.. ik heb sinds kort een icoontje van een koffer in mijn bovenste statusbalkje (waar dus ook je batterij, signaal sterkte, BT status etc). Ieman enig idee wat dat betekend?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262543

Geweldige telefoon! Heb hem nu sinds december 2006 en ben er erg tevreden over.Vind hem wel een beetje saai worden, maar dat komt omdat er zoveel nieuws op de markt is gekomen.Het enige tot nu toe wat kapot is zijn de oordopjes, verder nog niets eraan gehad (afkloppen ;)) Alleen werkt de joystick niet altijd even snel meer maargoed zolang alles het nog doet is het oke..Ga hem eind dit jaar wel inwisselen voor de SE X1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-04 11:20
Ik heb sinds donderdag een Allure Brown K800i (tweedehands). De achterkant was erg vuil (krassen, afgebladderde verf) en ik heb die in een winkeltje laten omwisselen voor een achterkant van een kapotte K800i in dezelfde kleur. Er zit dus een zo goed als nieuwe originele achterkant op voor 10 euro.
Mijn toestel heeft echter nog de softwareversie R1ED001 en ik had natuurlijk graag de allerlaatste software gehad. De SE update-tool geeft aan dat er geen nieuwere software is voor mijn telefoon (is nochtans niet gebranded of gesimlockt).

Kan ik mijn telefoon laten opsturen naar een SE Service Point voor een software update (ik heb de garantiebon nog die loopt tem maart 2009). Of kunnen zij zien dat de achterkant veranderd is (is uiteindelijk maar een tweetal vijsjes losdraaien).

Ik wil met name de software updaten omdat ik af en toe last heb van een spontane reboot...

Ander vraagje ;) Heeft er iemand een kapotte Allure Brown op overschot? Ik ben op zoek naar het memorystick 'deurtje': dat is er bij mij niet meer aan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Anoniem: 115256 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 21:08:
Via proximus kan je blijkbaar enkel G3 tv kijken op je K800 als die uit een proximus/vodafone pakket komt en dus voorgeprogrammeerd is. Dikke pech voor mij dus :(
Dit schreef kennyC in Deel 5 van het topic. Ik heb een unbranded K800i en kan ook geen Mobile TV kijken op dit moment. Zou het kunnen dat Proximus 2 jaar later nog dezelfde praktijk toepast?

[ Voor 20% gewijzigd door cocico op 29-06-2008 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
dag mensen,

ik zie dat 80% van de posts zon beetje over problemen gaan. Nu kan ik de k800i van mijn neef overnemen. Die is er zuinig mee omgegeaan, maar hij is natuurlijk wel een jaartje oud. Grote kans dat ik binnenkort allerlei kuren krijg? En zal ik daarom deze telefoon maar niet nemen? Volgens mijn neef is er nu niets mee aan de hand. ik heb heb zelf werkend gezien, en hij doet alles nog prima.

let me know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:53

4POX

Everybody is wired

jeroentje schreef op maandag 14 juli 2008 @ 11:19:
dag mensen,

ik zie dat 80% van de posts zon beetje over problemen gaan. Nu kan ik de k800i van mijn neef overnemen. Die is er zuinig mee omgegeaan, maar hij is natuurlijk wel een jaartje oud. Grote kans dat ik binnenkort allerlei kuren krijg? En zal ik daarom deze telefoon maar niet nemen? Volgens mijn neef is er nu niets mee aan de hand. ik heb heb zelf werkend gezien, en hij doet alles nog prima.

let me know
Tuurlijk gaat 80 % van de post over problemen. Dat is een algemeen trekje van Nederlanders :p

Het enige algemene probleem is dat het joystickje niet meer goed reageert. Gelukkig heeft iemand in dit topic een goede oplossing gepost.

Voor de rest weet ik geen problemen. Ik ben er erg gelukkig mee. Anders vraag je of je de telefoon een weekje mag lenen. Hij blijft toch in de familie.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Idd posten mensen met problemen eerder, dan wie tevreden is, maar onze K800i is in augustus twee jaar oud en doet het nog prima.
Ook geen joystick-problemen hier, maar hij zit wel in een beschermtasje, dat is natuurlijk anders, dan los in de broekzak (stof !).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267547

dag mensen,

let me know
Ik heb deze telefoon nu 2 jaar en hij werkt nog helemaal perfect. Heb hem altijd in mijn broekzak gehad en nog nooit echt problemen mee gehad. Is een leuk en goed telefoontje!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuiCk01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:53
Even een vraag.

Mijn telefoon doet sinds een week erg raar en wou hem dus opsturen naar t-mobile. Daar stond dat ik eerst terug naar fabrieksinstellingen moet (Masterreset?) Maar ik vraag mij nu af, ben ik dan al mijn 06-nummers kwijt uit mijn telefoonboek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000

4POX

Everybody is wired

QuiCk01 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:35:
Even een vraag.

Mijn telefoon doet sinds een week erg raar en wou hem dus opsturen naar t-mobile. Daar stond dat ik eerst terug naar fabrieksinstellingen moet (Masterreset?) Maar ik vraag mij nu af, ben ik dan al mijn 06-nummers kwijt uit mijn telefoonboek?
Nee,

menu -> telefoonboek -> options -> advanced -> back up to M.S.

Er wordt nu een backup gemaakt naar je memory stick.

Als je de telefoon inlevert voor de reparatie dan haal je de simkaart, memorystick, accu en accuklepje eraf. Geen risico nemen dat je een onderdeel kun kwijtraken. Plus dat je soms wel eens geluk kunt hebben dat je per ongelijk een nieuwe accu terug kunt krijgen :D

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Genious
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
dag mensen,

let me know
Ik heb mijn k800i net een jaar, had em 2ehands overgekocht via marktplaats. Ik ben er totaal niet voorzichtig mee geweest, maar hij doet het echt nog prima. Als hij er zuinig op is geweest hoef je je al helemaal geen zorgen te maken. Zelf heb ik af en toe last van men headset, dat het wat stoort, maar dat ligt wel aan mij denk ik, nog geen andere mensen tegengekomen die dat hadden. Gewoon nemen die telefoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

heb het problem dat mijn telefoon in carkitmodus blijft staan als ik de auto verlaat. DAt wil zeggen dat ik geen gesprekkenkan aannemen. Het grappige isdat de telefoon zegt dat de verbinding verbroken is maar hij blijft de gesprekken omleiden.

iemand een oplossing?

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269342

dread schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 13:40:
heb het problem dat mijn telefoon in carkitmodus blijft staan als ik de auto verlaat. DAt wil zeggen dat ik geen gesprekkenkan aannemen. Het grappige isdat de telefoon zegt dat de verbinding verbroken is maar hij blijft de gesprekken omleiden.

iemand een oplossing?
Welk type carkit heb je?
En is de telefoon via Bluetooth verbonden of zit hij in een houder?

Het is bekend dat bepaalde Ford carkits wat apart gedrag vertonen.
Indien een Parrot carkit gebruikt wordt moet je minstens de R1KG001 of hoger gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Anoniem: 269342 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 10:38:
[...]

Welk type carkit heb je?
En is de telefoon via Bluetooth verbonden of zit hij in een houder?

Het is bekend dat bepaalde Ford carkits wat apart gedrag vertonen.
Indien een Parrot carkit gebruikt wordt moet je minstens de R1KG001 of hoger gebruiken.
Ik heb de JVC KD-BT1 en hij is verbonden met bluetooth.

momenteel werkt alles weer. Misschien was het een eenmalige aktie van de k800i. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
Ik heb mijn k800i nu ook alweer een jaar en een aantal maanden, en krijg nu kuren met de ontvangst.
Mensen die mij bellen, krijgen direct de voicemail (ook al heb ik vol bereik). Zodra ik zelf bel met de telefoon is er niets aan de hand, en krijg ik dus vervolgens allemaal gemist oproepen & de smsjes binnen.
Zit soms wel een dag tussen voordat ik de gemiste oproep als bericht krijg, en dat ik dus daadwerkelijk gebeld heb.
Hierdoor nu al enkele belangrijke dingen misgelopen, en het begint mateloos te irriteren.
Iemand anders die dit probleem bekend voorkomt? of zal dit een gevalletje RMA worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Na een dikke maand met mijn tweedehands K800i: wat een pracht van een toestel :)

Via XS++ de icoontjes aangepast naar de icoontjes bij het Aperture thema van de K770i (wat wil zeggen dat ik na 5 jaar (T300, T630, K750 & K800) eindelijk eens een ander soort icoontjes zie).

GMail & Google Maps werken icm 3G als een zonnetje!

MobyToday is ook een topapplicatie! 21 dagen trial van een achtergrond Javatje dat zich in je achtergrond nestelt en je zo op de hoogte houdt van de aankomende taken uit je agenda! Heel handig!

Als leuk spelletje kan ik iedereen Brain Challenge aanraden! Een spel zoals de Brain Trainer op de Nintendo DS om je geheugen te trainen ;)

Man, ik ben in love met mijn K800i :) Buiten het joystickje geen opmerkingen over het toestel :)

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-04 10:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Mijn K800i is net overleden. Na het wisselen van een sim kaartje wil die niet meer opstarten. Ook als ik hem aan de lader hang gebeurt er niets meer. Nu heb ik de achterkant open geschroeft maar verder dan dat krijg ik hem niet uit elkaar helaas. Als ik nu de telefoon probeer in te schakelen zie ik een klein ledje knipperen aan de binenkant net onder/naast het infarood ledje. Volgens mij knippert die 6 keer, het gaat bijna te snel om te tellen. Zou dit een errorcode kunnen zijn van een zelf diagnostic ofzo? Er zit ook een sneaky druk-schakelaartje net boven de accu en onder de 2 elco's van de flitser. Iemand een idee waar die voor dient? Ik hoopte dat ik'em daarmee kon resetten ofzo maar helaas pindakaas, ding is zo dood als een.... vul maar in. het zal wel hopeloos zijn maar ik baal er behoorlijk van, maarja, niet geschoten is altijd mis. Iemand een idee hoe ik hem weer tot leven krijg mss? PS, ik heb dat ding gekocht in september 2006.

//edit - die schakelaar is blijkbaar om interne geheugen te wissen. En dat rode lampje is dus gewoon het infrarood lampje.

Nu probeer ik software te vinden die de eprom kan updaten maar tis allemaal van die betaalde software. Weet iemand toevallig een proggie hiervoor?

//edit2

WOOOOOT - ocdaan is making a happydance :*)

Na een paar uurtjes zoeken en kutten heb ik hem weer levend....

Via het proggie "Kulankendi client" heb ik een eprom update gedaan en 5 sec later wekte de phone weer.... echt super!!! _/-\o_

//edit3 - wotanclient werkt niet trouwens...

[ Voor 22% gewijzigd door ocdaan op 14-08-2008 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-03 14:12
goed bezig ;) Mijn K800i gaat volgende week met pensioen. Dit is de enige telefoon die ik gehad heb welke nooit is terug geweest naar de fabrikant. De Omnia van Samsung zal vast niet zo reliable zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132790

@ ocdaan: moet je daar voor betalen? Want de mijne is ook dood, krijg alleen nog maar een wit scherm te zien bij het opstarten en soms trilt ie een paar keer als ik op de power knop druk...

Damn, nog een week wachten tot mijn verlenging en nou kapt ie er mee:(

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-04 10:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Anoniem: 132790 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 19:43:
@ ocdaan: moet je daar voor betalen? Want de mijne is ook dood, krijg alleen nog maar een wit scherm te zien bij het opstarten en soms trilt ie een paar keer als ik op de power knop druk...

Damn, nog een week wachten tot mijn verlenging en nou kapt ie er mee:(
Nee, deze was gratis. Dat was eingelijk ook mijn hele zoektocht, had geen zin om er voor te gaan betalen met het risico dat je nooit een code krijgt ;)

Als je ff je email adres in een pm zet kan ik je wel ff een zipje sturen met de juiste proggies en een begeleidend schrijven.... Als je denk dat het aan je eprom ligt iig, zoek dat eerst maar ff uit zou ik zeggen ;)

//edit - Die 'Kulankendi client' werkt dus gratis, 'wotanclient' zal ook wel werken neem ik aan maar daar moet je tegenwoordig voor betalen dus.

[ Voor 21% gewijzigd door ocdaan op 21-08-2008 15:45 ]

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
Mijn vriendin kwam thuis met een K800i die nadat de batterij er even uit was geweest niet meer aan ging, de telefoon vertoonde geen enkele reactie (geen ledjes, of wit scherm). Na een zoektocht op internet kwam ik erachter dat het vaker voor kwam en heb ik zelfs een oplossing gevonden, die je gewoon thuis kunt uitvoeren. Wellicht dat het eerder gepost is, maar ik kon het hier niet vinden (wel de verwijzingen naar het programma). Ik hoop dat hier wat mensen mee geholpen zijn, maar bedenk wel dat er misschien risico's aan zitten.
originele post: http://www.esato.com/boar...php?topic=125752&start=75
I had a problem just a few mins ago. I updated my acoustic files using XS++ and it worked fine. Then I restarted my k800i and it wont turn on. Then I got help from a gr8 man and he told me to do this. Luckily now its restored. So here it is for you all

-first install USBFlash Driver http://www.kulankendi.com/index2.php?pStrona=download
(If you have already install the usb drivers like I did then you dont have to install the drivers again)

Now start the kulankendi client application and use username "kulan" and password "kulan". Now check mark the "EROM UPDATE" option. Then simply click on the "FLASH MOBILE" button.

Now while holding the 2 and 5 keys simultanously plug in the usb DCU-60 cable. It will finish updating EROM within secs.

HURRAY!!!!! K800 is back.

Now I have sorted the problem. While looking back at the XS++ log to search what I did wrong? may b i just unplugged the phone while the application was finalizing the write process. So the EROM got corrupted.
KK client just updated my rom. thanks KK and thanks tranced for your help...
Toen de EROM update klaar was werd gevraagd welke versie oid ik wilde, ik heb daar gewoon 'NO' gekozen en de oude behouden (dat was wat ik ervan begreep). De telefoon werkte daarna weer.
Hier een alternatieve download van de bestanden (alles in een): k800ifix.rar - 3.76MB
Succes!

[ Voor 3% gewijzigd door Bulldock op 21-08-2008 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Niet online
Ik heb al bijna 2 jaar een K800i, nu is die al een keer ter reparatie weg geweest. Toen hebben ze er gewoon een nieuwe firmware op gezet... nou heb ik de laatste tijd (pas begonnen nadat ik met PC suite heb zitten spelen)

Had wat back-ups gemaakt van sms'jes. Sindsdien doet mijn mobiel raar. Af en toe komt er een smoesje binnen dat op een andere datum staat. Daarom verdwijnt ie ergens in mijn inbox na het lezen..
Ook heb ik de laatste tijd veel last van beschadigde sms'jes. Na het lezen is het sms'je ineens beschadigd....

Nu zet ik vanochtend mijn mobiel uit.. daarna wilde hij niet meer aan. WSOD....
Ik via de USB kabel hem toch weer aan de praat gekregen, maar nu herstart mijn telefoon zichzelf zo gauw als er een verbinding is met een telefoon gesprek... Dus hij gaat wel over, maar wordt er opgenomen dan valt hij uit (wit scherm, paar seconde niks en dan gaat ie weer aan)
Sms'jes werken voor zover ik weet gewoon goed. Ik weet niet wat ik hiermee moet?

Ik was eigenlijk aan het wachten tot de Xperia uitkomt... om deze te vervangen... wat moet ik hiermee doen? is er een mogelijkheid tot het "formatteren" van mijn mobiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-03 14:12
Ik heb hem net ingeruild voor de Omnia. Begon steeds meer kuren te vertonen. Maar ik moet zeggen dat het een heerlijk telefoontje is geweest de afgelopen twee jaar.

Anoniem: 237452

de k800i is een toptelefoon. Ik heb hem al misschien meer dan anderhalf jaar. ik krijg de laastte 6 maanden een beetje last van de joystick, zoals velen hier. Maar voor de rest gaat de batterij lang mee, werkt alles naar behoren en heb ik geen klachten. Top telefoon!

via esato.com kun je je k800i flashen naar de nieuwste firmware. Zo heb ik van mijn k800i firmware versie een k810i versie gemaakt, wat voor snellere java apllicaties zorgt.
Ook heb ik mijn camerainstellingen verbetert, zodat je nog mooiere foto´s kunt maken en filmpjes kunt opnemen in 22 of 23 fps.
Het geluid staat nu ook harder dan normaal.

Dit alles kun je handmatig doen, mits je erin verdiept.

gebruik esato.com of google.nl voor een uitgebreide zoekactie. Het is zeker de moeite waard!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
Anoniem: 237452 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 18:36:
de k800i is een toptelefoon. Ik heb hem al misschien meer dan anderhalf jaar. ik krijg de laastte 6 maanden een beetje last van de joystick, zoals velen hier. Maar voor de rest gaat de batterij lang mee, werkt alles naar behoren en heb ik geen klachten. Top telefoon!

via esato.com kun je je k800i flashen naar de nieuwste firmware. Zo heb ik van mijn k800i firmware versie een k810i versie gemaakt, wat voor snellere java apllicaties zorgt.
Ook heb ik mijn camerainstellingen verbetert, zodat je nog mooiere foto´s kunt maken en filmpjes kunt opnemen in 22 of 23 fps.
Het geluid staat nu ook harder dan normaal.

Dit alles kun je handmatig doen, mits je erin verdiept.

gebruik esato.com of google.nl voor een uitgebreide zoekactie. Het is zeker de moeite waard!!
Kan je deze gewoon flashen via de USB-kabel naar je pc? via Esato.com kon ik het namelijk zo 1,2,3 niet vinden.
Via google wel een tutorial gevonden, deze zal ik even proberen!
Hoelang ben je ermee bezig geweest? En de vernieuwde camerainstellingen, gaat dit automatisch met het flashen naar de k810i? of moet dit weer apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-04 08:52

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Hier ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk, ik vraag me ook af of dit met een T-mobile toestel werkt.
Op youtube staan ook verschillende filmpjes met het verschil tussen de framerate.
http://nl.youtube.com/watch?v=tcqRFWZdLis

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
Inmiddels mijn K800i ook geflashed, en alles is goed gegaan.
Het enige probleem is dat ik mijn taal niet meer op NL kan stellen, (via xs++ wel europe3 gedaan met NL erin).
Vandaag geen tijd meer, dus morgen maar even kijken hoe en wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijsbol
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2021
Is je k800i branded? zeg maar van T-Mobile of andere provider?
Tommzz schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 12:48:
Inmiddels mijn K800i ook geflashed, en alles is goed gegaan.
Het enige probleem is dat ik mijn taal niet meer op NL kan stellen, (via xs++ wel europe3 gedaan met NL erin).
Vandaag geen tijd meer, dus morgen maar even kijken hoe en wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn joystickje geeft steeds minder reactie, echt zwaar irritant. Dan doet hij het een dag geweldig goed maar daarna ook maar half. Verder is deze telefoon nog steeds perfect in orde. Ik hoop echt dattie me niet in de steek laat nu en het nog 1.5 maand doet en dan ga ik voor de Xperia.

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:56
Vraagje,

ik wil mijn k800i unlock code aan vragen bij HI

Maar als ik in die lijst kijk, dan staat hij er niet tussen, wel de k810i, moet ik die dan pakken? heb geen zin in kosten te betalen

6.8 kWp op zuid en west

• Tommzz
rijsbol schreef op maandag 08 september 2008 @ 12:10:
Is je k800i branded? zeg maar van T-Mobile of andere provider?

[...]
Nee is gewoon simlockvrij..
Nog steeds geen oplossing voor de taalinstelling gevonden, en dus maar van T9 afgestapt en alles maar weer handmatig typen :X scheelt wel, want ik sms een stuk minder :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276683

Ik heb een K800i vorig jaar april gekocht.
Ik heb mijn K800i begin juli (2008) al voor reparatie gebracht naar HI. Het beeldschermpje vertoonde opeens rare gekleurde (die ook nog eens af en toe veranderde) strepen door het beeld, maar leek wel aan te gaan. Verder dan die strepen kwam ik ook niet. Dus geen beginschermpje, niets. Ik ben niet lomp met de telefoon omgegaan en van waterschade is volgens mij geen sprake. Het leek dus een software fout.

Nu is het al ondertussen 8 oktober, en heb nog geen bericht gehad dat ie zoweizo klaar is met reparatie. Nu heb ik op Hi.nl gekeken en zag daar de reparatiestatus staan. De garantie was afgewezen.

http://www.hi.nl/web/show/applications/id=283344 en dan 1X34315 invullen.

Daar staat dus dat het wel een software fout (overige) is, dus dan krijg ik toch garantie?

Maar ook al valt het niet onder de garantie, dan hadden ze toch zoweizo eerst moeten vragen of ik het wel wilde laten maken toch? Sta ik hiermee een beetje in mn recht, zodat ik de reparatiekosten niet hoef te betalen?

[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 08-10-2008 20:23 . Reden: Aanhef en groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 10:13

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Wat dacht je van Hi bellen waarom hun van mening zijn dat het geen garantie is?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60787

Mijn SE K800i heeft op dit moment firmware versie "R1JG001". Online zie ik echter dat er nieuwere firmware beschikbaar is, nl. "R8BA024"

Als ik mijn GSM aan het programma "Sony Ericsson Update Service" op mijn PC koppel, dan gaat dit programma automatisch op zoek naar de nieuwste firmware. Na enkele minuten krijg ik echter de boodschap dat mijn K800i reeds de nieuwste firmware versie aan boord heeft.

Hoe is dit mogelijk? Heeft nog iemand dit probleem?

Alvast bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
Anoniem: 60787 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 21:35:
Mijn SE K800i heeft op dit moment firmware versie "R1JG001". Online zie ik echter dat er nieuwere firmware beschikbaar is, nl. "R8BA024"

Als ik mijn GSM aan het programma "Sony Ericsson Update Service" op mijn PC koppel, dan gaat dit programma automatisch op zoek naar de nieuwste firmware. Na enkele minuten krijg ik echter de boodschap dat mijn K800i reeds de nieuwste firmware versie aan boord heeft.

Hoe is dit mogelijk? Heeft nog iemand dit probleem?

Alvast bedankt voor de hulp
Toen ik mijn k800i aan het flashen was naar een k810i, heb ik gelezen dat dit een soort regiocode is? Volgens mij heb je dan de nieuwste engelse software ofzo er wel op. (branded telefoon?)

Mijn k800i heb ik trouwens weer teruggeflashed, als originele k800i werkt hij toch een stukje fijner & sneller! dus voor iedereen die zijn telefoon wil flashen naar een k810i, bespaar je de moeite :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
Nou, mijn k800i gaat naar de reparateur..
Vanmorgen bleven ineens de bovenste toetsen hangen, waaronder de internettoets. smssen ging niet meer, bellen niet, en simpelweg ff de agenda checkken op de telefoon ging ook al niet.
Ben hem nou 3 weken kwijt :(
Iemand anders al eens last gehad dat de bovenste knoppen bleven hangen/stuk gingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_harmsen
  • Laatst online: 24-01-2024
Help,
Mijn Sony Ericsson geeft alleen nog een wit-scherm.
Dit is gebeurt door het uitzetten en het weer aanzetten van mijn telefoon.
Mijn telefoon is niet gevallen en ik vermoed dat het probleem in de software/firmware zit.

Ik heb van de sony ericsson site al het update programma gedownload maar dit programma geeft aan dat de laatste update is geinstalleerd.

Ik lees veel over het flashen van de K800i naar de K810i is dit verstandig?
Kan iemand mij uitleggen hoe ik zelf de software/firmware kan herstellen/updaten.
Een simpel stappenplan is voldoende. Mijn provider is de KPN, mijn garantie van mijn toestel is verlopen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-03 11:55
Als je de 'update stappen' van de SE site gebruikt hebt (dus ook de batterij eruit hebt gehad) en je blijft een wit scherm houden denk ik dat er niets anders op zit dan 'm op te sturen naar een SonyServicePunt.

Welke sw-versie heb je er nu op staan?
De laatste NL-versie voor de K800i is CXC1250210R1KG001070418

Dat updaten naar K810i software moet je niet doen;
Ik heb op een ander forum gelezen dat dat niet goed werkt met een aantal funkties van de K800i en dat die ook niet zo smooth liep ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:31
Ik lees ook dat je op je K800i en vele andere toestellen een GPS kan aansluiten zijn er ervaringen hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moikke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-01 13:01
Ik had ook last van het niet weer willen opstarten. Alleen een wit scherm. Van alles geprobeert. Uiteindelijk maar een c902 gekocht. Wat een teleurstelling! k@t kwaliteit foto's in vergelijking met de K800i.
Maar gisteravond deed ie het opeens weer! Tig keer heb ik (zonder bat. en sim) de tel. aan- en losgekoppeld van de adaptor. Telkens alleen een wit beeld met tril. Na tig keer ging starte hij wel op! En nu doet ie het weer!
Die c902 gaat weer in de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
Nick_harmsen schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 15:59:

Ik lees veel over het flashen van de K800i naar de K810i is dit verstandig?
Kan iemand mij uitleggen hoe ik zelf de software/firmware kan herstellen/updaten.
Een simpel stappenplan is voldoende. Mijn provider is de KPN, mijn garantie van mijn toestel is verlopen.

Alvast bedankt!
Lees mijn posts maar vlak boven je.

spoiler:
tip: NIET doen!! (het flashen dan ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phreako
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:14
Goed.. na een periode van vage klachten heeft vandaag toch ook mijn K800i het leven gegeven.
Hij geeft het befaamde 'WSOD' weer, en ik las dat dat vaak wijst om een rotte EROM. Ik heb via de KulanKendi client de EROM geflasht, waarbij ik de CID niet geüpdate heb. Als ik gegevens via KulanKendi uitlees krijg ik het volgende terug:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Phone Connected...
Detected: DB2020: A1 Series
Phone IMEI: *gewist*
Color: Red ; OTP CID: 49
EROM CID: 51
Phone Model: K800i
Operator: EUROPE_3
CDA: CDA102511/32 R7A
Phone Firmware: R1GB001
Firmware CXC: R1GB001_prgCXC1250210_GENERIC_WI
WARNING!!! Firmware not supported for patch unlocking !!!
MCC+MNC: 204-08 - SIM
NCK:    - Locked - 10
NSCK:  - Unlocked - 5
SPCK:  - Unlocked - 5
CCK:    - Unlocked - 5
PCK:    - Unlocked - 5
ESL:    - Unlocked - 5
Phone Code: - Empty
Phone Code lock state: - Unlocked
Total call time: 00:36:16
Flip opened times: 0
Radio Band: 900/1800/1900Mhz
EROM Version: R3A016
All Done! - Time:00:00:00

De flash heeft enkel effect gehad; nog steeds precies hetzelfde probleem.
Iemand een idee wat ik verder kan proberen?
Zucht.. nét nu ik bedacht had dat ik mijn telefoonboek maar eens moest back-uppen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franzl01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:50
Cave_Boy schreef op zondag 02 november 2008 @ 19:11:
Ik lees ook dat je op je K800i en vele andere toestellen een GPS kan aansluiten zijn er ervaringen hiervan?
Ik heb de Bluetooth GPS receiver van TomTom ermee gecombineerd. Dat werkte prima met een gratis navigatieprogramma onder Java.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franzl01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:50
phreako schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:19:
Goed.. na een periode van vage klachten heeft vandaag toch ook mijn K800i het leven gegeven.
Hij geeft het befaamde 'WSOD' weer, en ik las dat dat vaak wijst om een rotte EROM. Ik heb via de KulanKendi client de EROM geflasht, waarbij ik de CID niet geüpdate heb. Als ik gegevens via KulanKendi uitlees krijg ik het volgende terug:

code:
1
2
Phone Connected...
etc.....

De flash heeft enkel effect gehad; nog steeds precies hetzelfde probleem.
Iemand een idee wat ik verder kan proberen?
Zucht.. nét nu ik bedacht had dat ik mijn telefoonboek maar eens moest back-uppen.....
Ik had exact hetzelfde een maand of 3 geleden. Diverse updates gedaan en toch op een gegeven moment WSOD!!!
Weggebracht naar Sony Servicepoint, onder garantie geflashed (tegenwoordig 2 jaar!!!!!). 6 weken later opgehaald, maar goed hij deed het weer...
... 1 week en toen begon het weer. Weer weggebracht en na weer 4 weken opgehaald. Ze hebben het toestel gewoon vervangen. Op het batterijklepje na :?
En nu, helemaal gelukkig. Mijn K800i is echt perfect. Nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren mijn k800i verkocht. Met pijn in het hart wel.
Echt een geweldig toestel dat er zowieso voor gezorgd heeft dat ik 'om' ben om weer voor een SE te gaan. NOOIT! wat mee gehad, alleen gebeurde soms wel wat vreemds.
Als ik met iets bezig was en te snel duwde viel het scherm wel eens even helemaal weg, na een paar seconden wachten kwam het dan wel weer terug maar het leek alsof de telefoon dan opnieuw opgestart was.
Ik heb me eigenlijk altijd afgevraagd wat het was maar omdat ik het de laatste tijd niet meer gehad heb kwam het niet in me op het eerder te vragen.
Herkennen meerdere mensen dit? En weet iemand wat dit is?

& nu wachten op de X1 :X

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 262543 op 05-11-2008 06:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Anoniem: 262543 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 06:23:
Gisteren mijn k800i verkocht. Met pijn in het hart wel.
Echt een geweldig toestel dat er zowieso voor gezorgd heeft dat ik 'om' ben om weer voor een SE te gaan. NOOIT! wat mee gehad, alleen gebeurde soms wel wat vreemds.
..
Herkennen meerdere mensen dit?

& nu wachten op de X1 :X
Ik heb mijn K800i nu ook al 21 maanden en heb herken alleen jouw ervaring:

NOOIT wat mee gehad tot nu toe;
Echt een geweldig toestel met heel duidelijke menu's en een PERFECTE camera _/-\o_

Ook mijn volgende toestel is een SE: De SEX1 verwacht ik volgende week thuis :)
Ik heb gekozen voor de SEX1 met WM omdat die 'panels' wel heel snel een applicatie openen :9~

Maar mijn K800i gaat niet weg. Al was het maar omdat die zulke goede foto's maakt (in het donker) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

catt4u schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 18:47:
[...]

Ik heb mijn K800i nu ook al 21 maanden en heb herken alleen jouw ervaring:

NOOIT wat mee gehad tot nu toe;
Echt een geweldig toestel met heel duidelijke menu's en een PERFECTE camera _/-\o_

Ook mijn volgende toestel is een SE: De SEX1 verwacht ik volgende week thuis :)
Ik heb gekozen voor de SEX1 met WM omdat die 'panels' wel heel snel een applicatie openen :9~

Maar mijn K800i gaat niet weg. Al was het maar omdat die zulke goede foto's maakt (in het donker) ;)
Ja ik heb er ook aan gedacht hem te houden. Maargoed wat moet je met 2 telefoons? Vind het zonde om dat ding hier weg te laten rotten terwijl ik er nu nog 75 euro voor gekregen heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phreako
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:14
Franzl01 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:44:
[...]

Ik had exact hetzelfde een maand of 3 geleden. Diverse updates gedaan en toch op een gegeven moment WSOD!!!
Weggebracht naar Sony Servicepoint, onder garantie geflashed (tegenwoordig 2 jaar!!!!!). 6 weken later opgehaald, maar goed hij deed het weer...
... 1 week en toen begon het weer. Weer weggebracht en na weer 4 weken opgehaald. Ze hebben het toestel gewoon vervangen. Op het batterijklepje na :?
En nu, helemaal gelukkig. Mijn K800i is echt perfect. Nog steeds.
Nice :) Ik was vandaag want rond aan het speuren voor een nieuwe telefoon (gebruikte op dit moment een verschrikkelijke nokia 5140...), maar kon niks vinden waar voor mij geen nadelen aan kleefden. Toch maar weer wat knoeien met mijn k800.... Uiteindelijk kreeg ik na wat onverantwoord omknoeien met de Kulankendi Client Sony Ericsson's eigen update service weer aan de praat. Nieuwe firmware er op geflasht en hij werkt weer!
Ik was eerlijk gezegd stomverbaasd dat het werkte :P
Maar ik ben er erg blij mee! Ik kan er weer een tijdje tegen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Anoniem: 262543 schreef op zondag 09 november 2008 @ 15:13:
[...]

Ja ik heb er ook aan gedacht hem te houden. Maargoed wat moet je met 2 telefoons? Vind het zonde om dat ding hier weg te laten rotten terwijl ik er nu nog 75 euro voor gekregen heb :+
Geloof me maar als je een SE gewend bent, je die altijd maar spare kan houden :P

Ik heb mijn k810I ook weggedaan alsmede de K800i, een MDA vario wat achteraf gezien niet zo slim was. Het is wel een grappig toestel met touchscreen enzo, maar hij hekelt al met filmpjes van 30MB in MP4 / 3GP formaat terwijl de SE k800i/k810i moeiteloos filmpje van 300MB inclusief stereogeluid, kon afspelen. Ook de camera is een gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
Tommzz schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:56:
Nou, mijn k800i gaat naar de reparateur..
Vanmorgen bleven ineens de bovenste toetsen hangen, waaronder de internettoets. smssen ging niet meer, bellen niet, en simpelweg ff de agenda checkken op de telefoon ging ook al niet.
Ben hem nou 3 weken kwijt :(
Iemand anders al eens last gehad dat de bovenste knoppen bleven hangen/stuk gingen?
Even mezelf quoten, Het is morgen inmiddels 6 weken geleden dat de telefoon is opgestuurd, en heb nog geen enkel bericht gehad.
Na 3 weken zelf even naar de winkel geweest, die vertelden dat hij elk moment terug kon komen en dat ze vanzelf contact met me opnemen.
Iemand eerder een telefoon zolang kwijtgeweest? en zoja, kan ik hier nog iets uitslepen qua vergoeding voor het missen van de telefoon die bij mijn abbo hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
Heb mijn telefoon na bijna 8 weken weer terug met een nieuw toetsenbordje.
Heb wel een klacht ingediend dat dit zo verschrikkelijk lang moest duren dus ben benieuwd of er nog iets te halen valt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Weet iemand nog of ze ergens op een site de Sony Ericsson k800i verkopen? Of kan dit alleen nog maar in de winkel (of ook helemaal niet meer)?

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Sterretje6 schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 15:12:
Weet iemand nog of ze ergens op een site de Sony Ericsson k800i verkopen? Of kan dit alleen nog maar in de winkel (of ook helemaal niet meer)?
In combinatie met een goedkoop abonnement is ie zeker nog te krijgen.

Kijk hier even, stel zelf je voorkeur in en kijk of ie dan gratis is of met een beetje bijbetalen :+

Ik heb zelf ook nog een review ingestuurd, maar dat zal wel na 't weekend op de site te lezen zijn :)
Alle reviews zijn trouwens erg positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Niet online
catt4u schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 21:57:
[...]

In combinatie met een goedkoop abonnement is ie zeker nog te krijgen.

Kijk hier even, stel zelf je voorkeur in en kijk of ie dan gratis is of met een beetje bijbetalen :+

Ik heb zelf ook nog een review ingestuurd, maar dat zal wel na 't weekend op de site te lezen zijn :)
Alle reviews zijn trouwens erg positief.
Gewoon een los toestel, een abbo heb ik nml al.

[ Voor 4% gewijzigd door Sterretje6 op 27-12-2008 08:29 . Reden: Fout gegaan ]

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Niet online
Gevonden bij Expert. _/-\o_

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Goed gedaan :)
Welke kleur en hoeveel moest je betalen? Is ie simlockvrij trouwens?
Hier bij Primafoon, MM en een paar andere gsm verkoop adressen was ie niet meer leverbaar als los toestel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Niet online
catt4u schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 16:57:
[...]

Goed gedaan :)
Welke kleur en hoeveel moest je betalen? Is ie simlockvrij trouwens?
Hier bij Primafoon, MM en een paar andere gsm verkoop adressen was ie niet meer leverbaar als los toestel :(
Zwart. _/-\o_ Moest 190 euro betalen, was niet simlockvrij, maar dat boeit me niet, Hi is gelukkig van KPN. Ik snap trouwens niet dat ze veel ouder/mindere telefoons van SE, nog wel verkopen. Zoals de K770i.

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

De K770i is nieuwer dan de K800i, de K800i is ruim een jaar ouder. Zelfs de K810i is ouder dan de K770i :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Ik denk, dat je in de war bent met de K700i, of K750i, want de K770i is nieuwer dan de K800i, niet ouder.
Overigens vind ik persoonlijk de K800i wel een prettiger toestel dan de K770i.

edit: Hierboven al gepost, moet toch eens wat sneller gaan typen :).

[ Voor 16% gewijzigd door Marly op 14-01-2009 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Niet online
schaduw schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 13:01:
De K770i is nieuwer dan de K800i, de K800i is ruim een jaar ouder. Zelfs de K810i is ouder dan de K770i :).
O. :D

O trouwens, als ik een foto als achtergrond heb, dan zie ik onderaan én bovenaan het standby scherm een grijze balk. Kan ik dat uitzetten? (Ik heb voor maximale foto gekozen.) Mijn vriend heeft een hele oude SE en die heeft dat niet.

[ Voor 34% gewijzigd door Sterretje6 op 15-01-2009 22:27 . Reden: Toevoeging ]

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Laatst online: 16:00
Mijn K800i heeft last van de WSoD, nadat ik een telefoontje of sms'je kreeg. Ik voelde iets trillen in mijn broekzak en wilde de telefoon pakken, maar hij was vastgelopen. De batterij er uit halen en opnieuw aanzetten was het plan wat ik in gedachten had. Helaas was mijn compagnon dat niet van plan en krijg ik het befaamde witte scherm. Dag, vier weken. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248577

me_mrtn schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 11:26:
Mijn K800i heeft last van de WSoD, nadat ik een telefoontje of sms'je kreeg. Ik voelde iets trillen in mijn broekzak en wilde de telefoon pakken, maar hij was vastgelopen. De batterij er uit halen en opnieuw aanzetten was het plan wat ik in gedachten had. Helaas was mijn compagnon dat niet van plan en krijg ik het befaamde witte scherm. Dag, vier weken. ;(
Gewoon nieuwe kopen? Dit toesteltype zit toch al min of meer aan het einde van zn economische en technische levenscyclus lijkt me. Of heb je nog garantie? Reparatie zelf betalen lijkt me geen optie.
Edit: lees hierboven dat ie onlangs nog verkocht werd (en nog steeds bij Telfort!!, ongelooflijk). Dacht dat het toestel al bijna 3 jaar oud is. Maar ja, nu ik er over nadenk heb je wel meer toestellen die erg lang leven, bijvoorbeeld de Nokia N73. Wordt nog steeds verkocht maar is al ruim 2 jaar oud. En soms vraag je je ook af waarom men de buitenkant van een toestel niet wat langer op de markt houdt door alleen de interne hardware te upgraden, bijvoorbeeld betere camera of toevoegen van extra opties zoals HSDPA en Wifi.

Dan over die reparatie: Waarom vier weken? Dat is echt lang! Mijn Nokia was kapot maar was in minder dan 8 uurtjes klaar bij Nokia service center :)

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 24-01-2009 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Laatst online: 16:00
Anoniem: 248577 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 18:00:
[...]
Gewoon nieuwe kopen? Dit toesteltype zit toch al min of meer aan het einde van zn economische en technische levenscyclus lijkt me. Of heb je nog garantie? Reparatie zelf betalen lijkt me geen optie.
Edit: lees hierboven dat ie onlangs nog verkocht werd (en nog steeds bij Telfort!!, ongelooflijk). Dacht dat het toestel al bijna 3 jaar oud is. Maar ja, nu ik er over nadenk heb je wel meer toestellen die erg lang leven, bijvoorbeeld de Nokia N73. Wordt nog steeds verkocht maar is al ruim 2 jaar oud. En soms vraag je je ook af waarom men de buitenkant van een toestel niet wat langer op de markt houdt door alleen de interne hardware te upgraden, bijvoorbeeld betere camera of toevoegen van extra opties zoals HSDPA en Wifi.

Dan over die reparatie: Waarom vier weken? Dat is echt lang! Mijn Nokia was kapot maar was in minder dan 8 uurtjes klaar bij Nokia service center :)
Omdat ik dit toestel nog geen jaar heb en toch één van de betere blijft. Ik was op het werk toen het gebeurde, dus ik ben snel even heen en weer gegaan naar de lokale TelecomTurk en die wist mij te vertellen dat het minstens vier weken ging duren. Nu heb ik zelf net even rondgesnuffeld met XS++ en JDFlasher, maar op de een of andere manier heeft mijn telefoon iets niet, wat hij wel zou moeten hebben. Dus dan ga ik dinsdag maar een nieuwe halen. Baal er wel flink van, want ik zit nu opgescheept met een Nokia 2600 Classic. Daar gaat mijn mobiel internet. ;(

Edit: ben nu bezig met KulanKendi. Hij herkent mijn telefoon tenminste en is bezig met flashen as we speak.
Edit: laat maar zitten, dit wordt hem niet. Dinsdag maar een nieuwe halen dan.

[ Voor 5% gewijzigd door me_mrtn op 24-01-2009 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-04 10:33
Ik heb op deze telefoon het volgende probleem:

In plaats van menu-namen (dus 'Menu' 'Contactlijst') staat er 12:7199 en 12:2186. Heeft iemand dit probleem ook gehad?

Zo begon het, en inmiddels blijft bij het aanzetten de telefoon hangen bij het Sony Ericsson logo.
Via PC Suite en Update is er leven in te krijgen, maar echt updaten doet dan weer niet.

Iemand tips?

PS. Telefoon flashen, het lukt me niet om de software van de vorige pagina aan de praat te krijgen. Heeft Windows Vista hier iets mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Niet online
Ik heb op mijn k800i Windows Live Messenger gedownload en geïnstalleerd. Nou zegt ie elke keer wanneer ik dat wil starten: Je moet netwerkverbinding toestaan om deze toepassing te gebruiken. Mijn vriend heeft een oudere SE, we hebben allebei Hi en alle instellingen staan precies hetzelfde. En nog doet het ie het niet.

Bellen naar 1200 heeft geen zin, dan vertelt zij dat je instellingen kunt krijgen via sms of hi.nl/1300 maar dat heb ik al tig keer laten toesturen.

Gewoon i-net doet het wel! Wat moet ik doen om op msn te kunnen op m'n k800i?

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
Sterretje6 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 16:18:
Ik heb op mijn k800i Windows Live Messenger gedownload en geïnstalleerd. Nou zegt ie elke keer wanneer ik dat wil starten: Je moet netwerkverbinding toestaan om deze toepassing te gebruiken. Mijn vriend heeft een oudere SE, we hebben allebei Hi en alle instellingen staan precies hetzelfde. En nog doet het ie het niet.

Bellen naar 1200 heeft geen zin, dan vertelt zij dat je instellingen kunt krijgen via sms of hi.nl/1300 maar dat heb ik al tig keer laten toesturen.

Gebruik e-buddy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Niet online
Lukt niet doordat er een pop-up geblockt word. Maar ik wil gewoon echt msn, en werkelijk geen enkele winkel schijnt te weten wat er moet gebeuren, zodat ik dat krijg. :(

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196934

Sterretje6 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 16:18:

Je moet een internet profiel toewijzen aan de java applicaties:

ga naar Instellingen ->Verbindingen -> Java Instellingen, en daar selecteer je Mobile Startsite.
Pagina: 1 ... 23 24 Laatste

Let op:
Weet je 100% zeker dat hetgeen je nu wil gaan posten waarde heeft? Post met mate; kwaliteit staat boven kwantiteit.