Toon posts:

Allround Laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien mijn desktop kapot is gegaan en ik (waarschijnlijk), studeren ga.. Heb ik ervoor besloten om een notebook te kopen en dan zet ik waarschijnlijk een fileservertje neer om te downloaden e.d.

Ik heb al een hoop verschillende notebooks bekeken en op grond daarvan enkele eisen gesteld.
  • Core 2 duo processor
  • Videokaart met minimaal 256mb geheugen (non shared)
  • 7200 Rpm hardeschijf (grootte niet erg belangrijk)
Een aantal dingen zijn nog onduidelijk:

1. Over het werkgeheugen ben ik het nog niet helemaal zeker. Ik gebruik vaak meerdere programma's tegelijk, waaronder ook photoshop en winrar (wat volgens mij toch redelijk zware programma's zijn).
Dus daarom wil ik jullie om een reactie hierop te vragen. 1 of 2 gb ddr2 geheugen?

2. Het tweede punt is de schermgrootte. Aangezien de notebook mijn desktop moet gaan vervangen denk ik zelf aan 17". Ik zit dit nu op een 15,4" te typen maar ik wil weten wat de ervaringen zijn van een 17" scherm.

3. Het derde punt is de resolutie. Ik wil een notebook waar ik redelijk op kan gamen, ik game niet vaak maar ik vind het wel leuk om op z'n tijd een nieuw spel te spelen. Dus daarom wil ik wel een videokaart waar ik mee kan gamen. En dan wil ik wel de native resolutie kunnen gebruiken!

Ook wil ik graag wat meer weten over de verschillende merken, ervaringen en dergelijk. En als je zelf een notebook hebt, die voldoet aan mijn eisen. Wil je dan alsjeblieft je systeem + je ervaringen er neerzetten (ook of het lekker gamed!)?

Ik weet natuurlijk wel dat je beter een desktop kan hebben. Maar ik heb na lang denken toch besloten voor de notebook te gaan, dus aub dit niet meer omhoogbrengen.

Zelf ben ik deze notebook tegengekomen en ik wil weten of iemand hier positieve/negatieve ervaringen mee heeft?
Xxodd W812DI

Geheugen(2GB DDR2 667MHz ipv 512MB),
Harde Schijf(100GB HDD 7200rpm),
Processor(Intel Core 2 Duo T7200 2,00GHz),
Windows(MS Windows XP Mediacenter Edition 2005 NL),
Ati X1600 256 mb

Dit kost me samen € 1.626,02 in plaats van € 1764,59 op de officiele website.

Afbeeldingslocatie: http://www.xxodd.nl/estore3/uploadimages/W812U-2.jpg

Zoals je ziet is mijn budget ongeveer 1500-1600 euro. Alvast bedankt voor de reacties!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Lees voor de gein ook even: Zepto Znote 6615WD Gamer

Heb zelf naar een notebook zitten kijken maar ben er toch van overtuigd dat ik liever een desktop heb... Maar het topic vond ik erg interessant om te lezen, vooral vanwege de prijsstelling.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al gelezen ja.. Het lijkt me een leuke notebook, alleen ik ken het merk niet en heb er eigenlijk ook geen reacties van gehad, ik ben ook aan het mailen met joep van zepto! :)

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Lees ff dit door Laptop rond de 1600 euro.
En Laptop uitgezocht: Goede keuze?.

1. Wanneer je budget toelaat natuurlijk 2GB, werkt het lekkerst (hoe meer hoe beter) maar anders kan je ook 1x1GB nemen en later upgraden indien je niet tevreden ben.
2. Tjah, ik vind zelf 17" ff te groot om mee te sjouwen. Mijn eigen 15,4 inch is ook niet bepaald het lichste (2,8KG) dus 17 is helemaal niet geschikt om dagelijks te sjouwen (of je moet een goede tas en sterke schouders hebben ofzo :P) maar thuis kan je altijd nog aansluiten op een monitor/keyboard/muis, dus inprincipe zou ik 15,4 nemen.
3. Verder zegt videokaart met 256 mb niet heel veel. Maar ik denk dat je minimaal toch wel een X1600/Geforce 7600 moet nemen om nieuwe games te kunnen spelen (noem eens voorbeelden van games?). En wat voor resoluties denk je te gebruiken? Max. 1280x800 of hoger? Want dan moet je even goed kijken als je hoger wilt.

Verwijderd

Topicstarter
En wat voor resoluties denk je te gebruiken? Max. 1280x800 of hoger? Want dan moet je even goed kijken als je hoger wilt.
Bijvoorbeeld Battlefield 2.. En resolutie ligt gewoon aan wat het beeldscherm toelaat.. Bij die Xxodd is het dus 1440x900 oid..

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
ik doel meer op, wat wil je? En niet wat het scherm aankan. Want men kan je nu wel een 1280x800 resolutie laptop aanraden, terwijl jij niet genoegen neemt met alles onder de 1440x900. Wat zijn ongeveer je eisen?

Verwijderd

:+ Beste Tim, morgen nieuwe aanbiedingen bij Zepto heb ik vernomen. Wacht dat nog even af zou ik zeggen! :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik wacht zowiezo nog even.. Maar ik kan die laptop die ik boven beschreven heb nu voor € 1.551,- krijgen! Koopje toch?.. Toch vind ik het jammer dat ik niet zoveel reacties krijg, maar nog even afwachten..
Pagina: 1