Bij familie van mij was de voeding van de computer ontploft (target 300 wat, paar jaar oud) deze heb ik vervangen en toen werkte hij weer.
Maar toen werkte het draadloos netwerk niet meer er was een beperkte verbinding.
Met draad was hetzelfde (beperkte verbinding), router reset en drivers opnieuw installeren werkte niet.
later verbond hij niet eens meer via draadloos, ik kreeg op het beeld melding dat hij aan het verbinden was en even later was het weg (en geen verbinding).
Toen heb ik de router, wireless usb lan adapter en usb netwerkkaart mee naar huis genomen.
hier kon ik wel met draad verbinden. Maar bij de installatie van de draadloze netwerkkaart (krijg hier ook een melding dat de driver niet voor Windows xp geschikt is) stopt de computer er mee en bij het opstarten krijg ik een BSOD. In veilige modus driver verwijderen en toen werkte hij weer.
Router: Tailyn FW8-604
Draadloos usb netwerkkaart: Kobishi wireless lan usb adapter 11 Mbps
Draad usb netwerkkaart: Eminent em 4090
Computer: windows xp (sp1, weet het niet zeker)
Mijn computer: windows xp sp2
Nu mij vragen:
Is de draadloze netwerkkaart kapot? door de ontploft voeding of licht het aan de driver?
Waardoor komt de beperkte verbinding? er zijn geen instellingen veranderd.
Alvast bedankt.
Ik heb gezocht maar kon geen vergelijkbaar probleem vinden.
Maar toen werkte het draadloos netwerk niet meer er was een beperkte verbinding.
Met draad was hetzelfde (beperkte verbinding), router reset en drivers opnieuw installeren werkte niet.
later verbond hij niet eens meer via draadloos, ik kreeg op het beeld melding dat hij aan het verbinden was en even later was het weg (en geen verbinding).
Toen heb ik de router, wireless usb lan adapter en usb netwerkkaart mee naar huis genomen.
hier kon ik wel met draad verbinden. Maar bij de installatie van de draadloze netwerkkaart (krijg hier ook een melding dat de driver niet voor Windows xp geschikt is) stopt de computer er mee en bij het opstarten krijg ik een BSOD. In veilige modus driver verwijderen en toen werkte hij weer.
Router: Tailyn FW8-604
Draadloos usb netwerkkaart: Kobishi wireless lan usb adapter 11 Mbps
Draad usb netwerkkaart: Eminent em 4090
Computer: windows xp (sp1, weet het niet zeker)
Mijn computer: windows xp sp2
Nu mij vragen:
Is de draadloze netwerkkaart kapot? door de ontploft voeding of licht het aan de driver?
Waardoor komt de beperkte verbinding? er zijn geen instellingen veranderd.
Alvast bedankt.
Ik heb gezocht maar kon geen vergelijkbaar probleem vinden.