Toon posts:

Multitasking amd x2 3800

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een Amd x2 3800, en ik was onderlaats met winrar een File aan het inpakken en Hitman Bloodmoney aan het spelen. Nu biel het mij op dat is dan erg langzaam wordt terwijl het CPU gebruik en het Ram gebruik gewoon goed is. Is dit normaal, of is er iets mis?

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Waarschijnlijk gaat alles traag omdat er veel hd-activiteit is, dus je cpu en geheugen zijn niet de beperkende factor maar je harddisk. Als je meerdere harddisks hebt kun je bv je spellen op een andere schijf zetten zodat je hier geen last van hebt.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:51

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als je inderdaad werkt met 1 harde schijf dan zou het een logisch antwoord kunnen zijn ja, dat het langzaam gaat.

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
maar ik heb toch 2gb aan ram, dan zou de hardeschijf zich toch niet moeten bemoeien met het spel (hier hadden ze een woord voor maar ben het kwijt)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:57

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:58:
maar ik heb toch 2gb aan ram, dan zou de hardeschijf zich toch niet moeten bemoeien met het spel (hier hadden ze een woord voor maar ben het kwijt)
Nou, ik denk dat de HDD wel degelijk bezig is met het spel en/of het rarren. Of verwacht je dat een spel van, pak 'm beet, 4GB aan install-files in je 2GB RAM wordt geladen naast Windows?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-05 21:45

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Dacht je nu acht dat als je een dual core processor kocht dat je gewoon alles tegelijk kon doen :)
Als je dat wilt doen heb je ook 2( of meer ) hdd's in RAID nodig en een bulk RAM.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

_Erikje_ schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:59:
Dacht je nu acht dat als je een dual core processor kocht dat je gewoon alles tegelijk kon doen :)
Als je dat wilt doen heb je ook 2( of meer ) hdd's in RAID nodig en een bulk RAM.
En meerdere bussen/Hypertransports en geheugen dat alle dataverkeer van beide cores tegelijk op volle snelheid aan kan.
In feite moet je dat dus een 2de PC in 1 kast hebben, op 1 moederbord etc.

Een Dualcore CPU heeft nog altijd onderdelen van de computer die hij zal moeten delen tussen zijn eigen 2 cores.
Het is echt niet zo dat een dualcore je instant dubbel vermogen bied. Daarom komen ze ook niet als extreem veel sneller uit de bus tegenover hun single core broertjes (die met hetzelfde core type/architectuur werken)

edit:
wat WEl waar is, is dat als je ditzelfde (rarren + game) zou doen op een singlecore, het nog trager zou wezen.

[ Voor 6% gewijzigd door McKaamos op 10-01-2007 22:04 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De harddisk is tegenwoordig zowat de grootste bottleneck in een PC :) Investeer je euro's daarin ;)

Verwijderd

Topicstarter
oh maar maar dan heb ik de zaak overschat. (dat doe ik altijd:P) bedankt voor het commentaar.
Pagina: 1