goed dan, na lang zoeken toch maar een topic.....
eerst maar eens de specs van de pc waar we over praten:
mobo: ASUS A8N-SLI
CPU: AMD Athlon 3700+
mem: 2x 512 mushkin redline XP
VGA('s): 2x ASUS EN6600GT
HDD: WD1600 (IDE)
optische drives: Aopen brander + Liteon DVD lezer
PSU: Huntkey 550W
dit alles in een no-name plexi kast
wat het probleem is staat eigenlijk al in de topictitel. ik probeer een SLI draaiend te krijgen met daarin 2x een ASUS EN6600GT. dit lukt echter totaal niet (meer). ik heb de pc al een tijd (1,5/2 jaar) en heb na het in elkaar zetten van het systeem ook al veel moeite gehad om dit probleem op te lossen. een zwaardere voeding (van 450W naar 550W) bracht de oplossing. nu heb ik laatst al mijn hardware eens uit de kast gehaald om hem van binnen eens een grote schoonmaakbeurt te geven en tegelijkertijd mijn CPU te vervangen (van opteron 144 naar 3700+). na alles weer in elkaar te hebben gezet bleek echter maar één videokaart te worden herkend. ook in mijn hardwaremanager staat maar 1 kaart. wat doe ik fout?
wat ik zeker weet dat er niet fout gaat:
1. beide kaarten zitten goed in hun slot,
2. de extra molex op het moederbord zit goed aangesloten,
3. het kaartje tussen mijn PCI-e sloten waar ik mee kan selecteren "singele videocard setup" en "dual videocard setup" zit met de goede kant aangesloten en zit goed in zijn slot
wat ik al heb gedaan:
1. videokaart drivers (91.47) opnieuw (2 keer) geinstalleerd
2. nieuwe windows instal (XP SP2)
3. de FAQ van V&B doorgelezen
4. de search van GoT gebruikt
5. google afgezocht
wat ik nog niet gedaan heb, maar mij ook nutteloos lijkt:
1. mobo drivers opnieuw geinstalleerd (dit lijkt mij nutteloos omdat er geen hardware is die niet herkend word door de PC, ook de nieuw geinstalleerde CPU word probleemloos herkend)
nu is mijn vraag, wat zie ik over het hoofd? mezelf kennende zal het wel iets onbenulligs zijn
eerst maar eens de specs van de pc waar we over praten:
mobo: ASUS A8N-SLI
CPU: AMD Athlon 3700+
mem: 2x 512 mushkin redline XP
VGA('s): 2x ASUS EN6600GT
HDD: WD1600 (IDE)
optische drives: Aopen brander + Liteon DVD lezer
PSU: Huntkey 550W
dit alles in een no-name plexi kast
wat het probleem is staat eigenlijk al in de topictitel. ik probeer een SLI draaiend te krijgen met daarin 2x een ASUS EN6600GT. dit lukt echter totaal niet (meer). ik heb de pc al een tijd (1,5/2 jaar) en heb na het in elkaar zetten van het systeem ook al veel moeite gehad om dit probleem op te lossen. een zwaardere voeding (van 450W naar 550W) bracht de oplossing. nu heb ik laatst al mijn hardware eens uit de kast gehaald om hem van binnen eens een grote schoonmaakbeurt te geven en tegelijkertijd mijn CPU te vervangen (van opteron 144 naar 3700+). na alles weer in elkaar te hebben gezet bleek echter maar één videokaart te worden herkend. ook in mijn hardwaremanager staat maar 1 kaart. wat doe ik fout?
wat ik zeker weet dat er niet fout gaat:
1. beide kaarten zitten goed in hun slot,
2. de extra molex op het moederbord zit goed aangesloten,
3. het kaartje tussen mijn PCI-e sloten waar ik mee kan selecteren "singele videocard setup" en "dual videocard setup" zit met de goede kant aangesloten en zit goed in zijn slot
wat ik al heb gedaan:
1. videokaart drivers (91.47) opnieuw (2 keer) geinstalleerd
2. nieuwe windows instal (XP SP2)
3. de FAQ van V&B doorgelezen
4. de search van GoT gebruikt
5. google afgezocht
wat ik nog niet gedaan heb, maar mij ook nutteloos lijkt:
1. mobo drivers opnieuw geinstalleerd (dit lijkt mij nutteloos omdat er geen hardware is die niet herkend word door de PC, ook de nieuw geinstalleerde CPU word probleemloos herkend)
nu is mijn vraag, wat zie ik over het hoofd? mezelf kennende zal het wel iets onbenulligs zijn
[ Voor 3% gewijzigd door Jird op 10-01-2007 21:40 ]
als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat