PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Dat is precies wat ik zou doen: een cronjob met een /etc/inet.d/iroffer start en een met stop. Zo vies is dat toch niet. [Ik heb iroffer zelf niet geïnstalleerd, maar ik neem aan dat het een start/stop script in inet.d heeft.]EDIT: Ik heb al overwogen om het iroffer proces gewoon te killen op een bepaald tijdstip en het weer te starten op een bepaald tijdstip, maar dat vond ik eerlijk gezegd nogal vies. Als er geen andere mogelijkheid is gebruik ik dat, maar ik ben dus eigenlijk opzoek naar een nette manier.
Iroffer heeft niks in /etc/init.d... Apache en MySQL e.d. wel en eigenlijk elk programma wat ik gebruik heeft wel zoiets, maar iroffer niet.sam.vimes schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:08:
[...]
Dat is precies wat ik zou doen: een cronjob met een /etc/inet.d/iroffer start en een met stop. Zo vies is dat toch niet. [Ik heb iroffer zelf niet geïnstalleerd, maar ik neem aan dat het een start/stop script in inet.d heeft.]
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Kijk eens hoe een (simpel) initscript in elkaar zit... daarmee en met start-stop-daemon (en de bijbehorende manpagel0c4lh0st schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 00:02:
[...]
Iroffer heeft niks in /etc/init.d... Apache en MySQL e.d. wel en eigenlijk elk programma wat ik gebruik heeft wel zoiets, maar iroffer niet.
Het hoeft ook niet eens vanuit /etc/init.d te draaien, eigenlijk is het gewoon een bash-script. Afkijken van andere initscripts is wel makkelijk omdat je dan ziet hoe argumenten afgehandeld worden en hoe je makkelijk je proces kan beheren.
[ Voor 19% gewijzigd door DataGhost op 11-01-2007 00:13 ]
in je programma een tijdgebaseerd script gebruiken kan prima, maar dan moet het programma het ondersteunen. weet niet of dat bij jou het geval is.
daarom zou ik dus voor een initscript gaan, dat is een vrij nette manier van werken
(shit ik moet vaker reloaden
[ Voor 5% gewijzigd door Boudewijn op 11-01-2007 00:56 ]
Het opstarten van iroffer wil wel lukken, maar ik wil het eigenlijk in een screen hebben.
Nu heb ik wat zitten spelen ermee, maar ik kom er niet echt uit.
Ik kan met "screen" een scherm aanmaken en ik wil daarbinnen het commando iroffer uitvoeren.
Bij het stoppen wil ik simpelweg de gemaakte screen killen (want ik neem aan dat dan iroffer ook wordt beëindigd).
Nu loop ik tegen de volgende problemen aan:
- -X werkt niet. Ik kan geen commando invoeren binnen een screen. Ik wou namelijk screen -X iroffer uitvoeren, maar dat pikt ie niet.
- Ik zal de screen op een of andere manier moeten killen, maar ik kan niet vinden hoe ik een screen op naam kan killen. Ik weet wel dat ik zelf CTRL+A K kan typen om de screen te beëindigen. Ik kan ook de pid killen, maar dan moet ik wel weten wat die pid is. Ik heb geen idee hoe ik daar achter kan komen.
Ik heb bijv. het volgende commando:
"screen -d pid.blah -X touch /var/www/bla.html"
Dit zou dan toch de file bla.html in mijn wwwroot moeten maken? In plaats van pid.blah staat er netjes de naam die ik kan vinden als ik screen -ls intyp.
[ Voor 12% gewijzigd door Tanuki op 12-01-2007 22:47 . Reden: -X ]
Als je geen pid weet, maar wel een naam kan je ook "killall naam" gebruiken. Let op; op niet Linux systemen werkt killall soms totaal anders!
Waarom stuur je iroff geen shutdown commando zodat je niets hoeft te killen?
Eerst wilde je iroffer niet killen en nu wil je wel het screen killen waarbinnen iroffer draait? Waarom niet een 'stop' naar iroffer sturen en vervolgens het screen uitloggen?l0c4lh0st schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 22:23:
Ik kan met "screen" een scherm aanmaken en ik wil daarbinnen het commando iroffer uitvoeren.
Bij het stoppen wil ik simpelweg de gemaakte screen killen (want ik neem aan dat dan iroffer ook wordt beëindigd).
Los van de al gestelde vraag waarom je het uberhaupt in een screen wilt draaien...
Edit:
In the iroffer documentatie staat trouwens
Oftewel: een kill sturen is niet vies, maar normaal... voor iroffer dan...To shutdown iroffer from your shell send it a "SIGTERM" signal (the default signal when using "kill").
[ Voor 18% gewijzigd door Confusion op 15-01-2007 12:57 ]
Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?