[Vista] Na installeren RAID0 error

Pagina: 1
Acties:

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05-2025
Het installeren ging prima. De RAID0 partitie werd niet herkend, maar dankzij de Vista RAID drivers op mijn Asus cd-rom was dat probleem verholpen. Maar na het installeren kwam de volgende error tijdens het booten:

Bestand: \Windows\system32\drivers\jraid.sys (is de JMicron RAID driver?)
Status: 0xc0000428
Informatie: Kan de digitale handtekening voor dit bestand niet controleren.

Vervolgens heb ik een tweede keer windows geinstalleerd, wat uitkwam op dezelfde error. De gebrande DVD heb ik ook gebruikt om NIET RAID Vista te installeren en dat ging prima! Het ligt dus niet aan de installatie DVD.

Wat ik wel gek vind is dat de driver ouder is dan Vista, en misschien niet up to date, maar de driver zorgt er wel voor dat de schijven gevonden worden (en werkt dus wel).

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:34
Geeft mij inderdaad ook het idee dat de driver niet helemaal voldoet aan de eisen die vista eraan stelt. Zijn er geen andere drivers te vinden op de Asus site?

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05-2025
Nou het is mij eindelijk gelukt!

Op de Asus site, onder downloads van de P5B staan onder de "ALL" meer RAID drivers dan onder "RAID", beetje vreemd dus. Vandaar dat ik de driver van 24/10/2006 over het hoofd zag.

Dus een tipje voor jullie, kijk altijd in "ALL" en niet in de andere categorieën, want daar mist wel eens wat...