[VB6] mogelijkheden met rich textbox

Pagina: 1
Acties:

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-12 10:23
Geachte tweakers,

Ik ben bezig met een versimpelde html-editor te schrijven in VB6, waarom doe ik dit? Voor mijn werk moet ik regelmatig scripts maken, ik denk dat dit een stuk makkelijker is als ik custom-made html-editor heb. En dat ik de garantie heb dat de template altijd 100% hetzelfde is bij elke stap. Momenteel gebruik ik bv. dreamweaver hiervoor, maar voordat je het weet zijn je tabellen weer wat aangepast waardoor de ene stap niet overeenkomt met de andere!

Het is een hele simpele html-editor, met maar een paar opties, zoals:

- Bold
- Unordered List
- Italic
- enz.. enz...

Dit lukt me nog wel via een rich textbox, ik converteer het handmatig via RTF naar html via een ingebouwde template(die in mijn eigen html editor zit).

(hoop dat het nog duidelijk is, :-)

Nu zit ik met het volgende probleem:
- Ik wil de optie 'table' nog toevoegen, dus dat je tabellen die je in een normale html editor maakt nu zelf kan maken. Ik ben er al achter dat dit niet met een rich textbox kan.

Nu is mijn vraag: Wie kan mij op weg helpen hoe een simpele vorm hiervan in VB6 te bouwen?
Ik zat te denken aan een aparte form, met daarop getekent het aantal textboxes die elk een cel voorstellen, maar dan wordt de opmaak hier wel weer moeilijk van.

Op google is genoeg te vinden van beide, maar niet beide samen, :-(
Voor de duidelijkheid: Met een script bedoel ik niet een script voor de computer, maar meer dit:

Probleem gevonden? Ja? Ga naar stap2
Nee? Ga naar stap3 enz...

Alvast bedankt,

Just a simple thought....

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
De RTB van VB6 is erg beperkt; ik weet dat er andere (en betere) OCX'es verkrijgbaar zijn, maar v.z.i.w. zijn er maar weinig (en misschien wel geen) die precies doen wat je wil. Waar je naar zou kunnen kijken is een bestaande WYSIWYG editor (TinyMCE is mijn favoriet) gewoon te embedden in een Browser control op je form; als bijkomend voordeel heb je dan ook nog dat dat ding gewoon standaard al HTML uitpoept.

Wil je een grafische representatie van een beslissingsboom zogezegd, dan kun je dat net zo goed doen met wat pictureboxes en daartussen wat lijnen trekken. Ook een handig idee dat ik eens heb gebruikt is een listview in "tegels mode" waarin je gewoon iconen kunt positioneren op bepaalde plaatsen; alleen het trekken van lijnen wordt dan wat ingewikkelder maar niet ondoenlijk.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij