Interne speaker piept bij afsluiten

Pagina: 1
Acties:

• SjakieDeBoer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:21
Hallo (mede)-tweakers,

ik heb vorige week een nieuwe computer voor mn ouders inelkaar gezet. Alles werkte prima en er waren geen problemen.

Nu geeft de interne speaker echter sinds gister twee piepjes bij het afsluiten in windows xp. Hierbij blijft de computer in het afsluitscherm hangen (shutting down please wait en dergelijke).

Hierdoor was ik nogal verbaasd. Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt, misschien een van jullie wel?

Systeem specs zijn de volgende:

Asus M2V mobo
Amd Athlon 64 3200+
Asus x1300 128mb PCI-e

2x Western Digital 160 GB SATA
Corsair 1024 mb 533

Windows XP Home SP2 (blegh ik weet het)

Zoals ik al zei, ik heb geen flauw idee waar het mee te maken zou kunnen hebben. Zelf al een beetje rondgeklooit op google maar niets nuttigs kunnen vinden.

Als iemand ook maar enig idee heeft zou ik het graag willen horen.

Greetz,

SjakieDeBoer

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 07:43
Ben je zeker dat SP2 geïnstalleerd is? Er is namelijk een gekend probleem dat echter wel al is opgelost met SP1: Windows stops responding during Windows XP shut down

[ Voor 52% gewijzigd door D-Three op 10-01-2007 22:46 ]

Verwijderd

Dat piepen heb ik hier ook aan de hand bij één van de pc's. Elke keer nadat de pc zichzelf uitschakelt, komt er een piep uit de kast. Eigenlijk kun je de piep verrgelijken met de piep die je hoort als je op de powerknop duwt nadat je de voeding uitzet en nadat je even de pc gebruikt hebt .
Ik vraag me serieus af hoe dit komt? Weet iemand misschien hier een oplossing voor?

Alvast bedankt, Gerritske

Verwijderd

Niemand meer een idee waaraan dit alles kan liggen?

Gerritske

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 07:43
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 22:33:
Eigenlijk kun je de piep verrgelijken met de piep die je hoort als je op de powerknop duwt nadat je de voeding uitzet en nadat je even de pc gebruikt hebt.
Wat bedoel je hiermee? Dit komt me niet bekend voor.
Alvast bedankt, Gerritske
Jouw naam onder een post zetten hebben we liever niet op GoT. Niet dat het erg is maar jouw (bij)naam staat toch bij ieder post dus is dit eigenlijk overbodig. Bedank daarentegen, mag altijd ;)