Hallo allemaal,
Ik heb al geruime tijd een Finepix S5000 in bezit, en ben daar al die tijd erg tevreden over geweest.
Toen ik vorig jaar een Nikon D70S heb aangeschaft, is de fuji nog steeds volop in gebruik.
Bij bijv gelegenheden waar ik mijn Nikon liever niet meeneem, of mee kan nemen..
Nu wilde ik vandaag even snel een plaatje schieten van een mengtafel met flits.
De flitser gaf hierbij zijn maximum aan flitspower af, terwijl er niet zo een sterke flits nodig was.
Toen ik thuiskwam heb ik het nog meerdere malen geprobeerd, en ook hier de volledige output power en alle fotos zwaar overbelicht..
Nu de vraag aan jullie, zou de lichtmeter in de flitser defect zijn?
Hij is in ieder geval nooit gevallen of hard gestoten..
Of heeft iemand mogelijk hetzelfde probleem?
En het belangerijkste hoe is dit op te lossen?
Of ik nog binnen de garantie zit moet ik even controleren, maar ik denk van niet..
Heb hem al meerdere malen een total reset gegeven maar dit hielp ook niet.
Alleen op manual met het diafragma op F/5,6 kan ik nog fatsoenlijke fotos schieten, maar op de auto stand niet..
Ik heb al geruime tijd een Finepix S5000 in bezit, en ben daar al die tijd erg tevreden over geweest.
Toen ik vorig jaar een Nikon D70S heb aangeschaft, is de fuji nog steeds volop in gebruik.
Bij bijv gelegenheden waar ik mijn Nikon liever niet meeneem, of mee kan nemen..
Nu wilde ik vandaag even snel een plaatje schieten van een mengtafel met flits.
De flitser gaf hierbij zijn maximum aan flitspower af, terwijl er niet zo een sterke flits nodig was.
Toen ik thuiskwam heb ik het nog meerdere malen geprobeerd, en ook hier de volledige output power en alle fotos zwaar overbelicht..
Nu de vraag aan jullie, zou de lichtmeter in de flitser defect zijn?
Hij is in ieder geval nooit gevallen of hard gestoten..
Of heeft iemand mogelijk hetzelfde probleem?
En het belangerijkste hoe is dit op te lossen?
Of ik nog binnen de garantie zit moet ik even controleren, maar ik denk van niet..
Heb hem al meerdere malen een total reset gegeven maar dit hielp ook niet.
Alleen op manual met het diafragma op F/5,6 kan ik nog fatsoenlijke fotos schieten, maar op de auto stand niet..