Toon posts:

TAGAN Voeding probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

ik heb de tagan easycon 530 W nu al een ruim jaar, maar heb laatst tijd veel problemen met mn pc.
als ik filmpjes aan het kijken ben begint hij na een tijdje te ruisen en vervolgens loopt hij vast. maar mijn grootste irritatie is bij het gebruik van Quickpar. als ik reparaties doe die langer dan 5 minuten ongeveer duren...loopt hij na ongeveer 8 minuten ook elke keer vast. repareeert met 800mb/s

nou heb ik me laten vertellen dat dit een voeding probleem was, omdat hij bij pieken dan niet genoeg stroom levert..maar is dit ook zo? er zit nog garantie op mn tagan,alleen als het probleem dus niet bij mn voeding ligt kost het me 38e aan zogenaamde "foute DRM en onderzoekskosten" oid. bij icomputers.

het ergste van allemaal is, ik zat vanmiddag op mn pc, deed een cd in de drive en pong, hij viel spontaan uit (vroeger wel eens vaker gedaan)....echter wil hij nu niet meer aan :S als ik hem aanzet, gaan alleen de fans draaien....maar verder ook nix.
krijg dus geen beeld oid (start de bios ook niet op)...en de ledjes die ik op mijn RAM heb gaan ook niet aan...

is dit zeker de fout van mijn voeding? hopelijk kan iemand me helpen

gr. coen

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 23:56
wat zijn de voltages?

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:20

Barrycade

Through the...

Klinkt meer als een probleem met het moederbord/koeling. Maar wellicht kan het ook je voeding of sluiting zijn . Probeer eens op een ander stopcontact.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Het slimste lijkt me te beginnen met de voeding omdat daar waarschijnlijk het probleem ligt.

• hoeretoeter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-01 21:01
een simpele manier om erachter te komen...

Vervang de voeding met eentje die het wel doet (ff lenen van iemand..?) doet de pc het voila t is de voeding. Ik zou daar beginnen. Vervolgens inderdaad het lijstje van de post boven mij doorlopen.

[ Voor 26% gewijzigd door hoeretoeter op 11-01-2007 10:36 ]

Rechtvaardigheid betekent niet dat we allemaal hetzelfde zijn.

Verwijderd

Topicstarter
nou heb ik nog een x met icomputers gebeld, die zei nu dat het waarschijnlijk mn mobo was, omdat als het mn voeding was, de pc helemaal niet meer aan zou gaan...dus ik ga morgen even naar vlaardingen (2 uur treinen..) om mn mobo te laten checken, maar op een of andere manier, kunnen ze niet kijken dan..of vrijdag uberhaupt..maar pas als ik weer 150km verderop zit.

mobo is asus A8N-SLI premium en voeding is tagan 530W easycon

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-02 11:42

mux

99% efficient!

random lijkt-op-stroomgerelateerde-problemen worden ook wel veroorzaakt door bad caps/overbelastende hardware. Kijk eens op http://www.badcaps.net/

Als je kapotte condensatortjes op je mobo ziet zitten verklaart dat in ieder geval waarom hij uitvalt bij allerlei zaken. Zeker nu hij helemaal niet meer start is dat een mogelijkheid (condensatoren zijn helemáál geklapt)

Verwijderd

Topicstarter
nou, heb even de support lijn van icomputers en vervolgens mijn mobo weg gebracht..krijg binnekort de uitslag...en op de laatste post reagerend, ik heb nog gekeken naar die badcaps..maar nix kunnen vinden..

Verwijderd

Topicstarter
nou...je raad het nooit...onder tussen zOWEL de voeding als het mobo weggebracht..en blijkbaar, werken ze allebei gewoon! ...ik heb echt geen idee waar het nog aan kan liggen...

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Er zijn nog zoveel dingen die niet zouden werken. Geheugen is ook altijd een leuke. Denk ook eerder dat ie ergens contact maakt met iets wat niet mag.

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-02 20:55

Zygivt

Evenaren en overtreffen

tip: Voeding uit je kast halen multimeter aan een molex hangen, met een nietje of klemmetje de groen en zwarte kabel van je atx kabel verbinden en de voeding onder stroom zetten. Je kan nu met de multimeter door hem aan zwart+geel of zwart+rood te hangen te spanning van je 12 en de 5 volt lijn meten.

Verwijderd

Topicstarter
okey, voeding zelf getest, RAM ook, werken allemaal...enige wat dus nog overblijft is mn CPU
amd 3500+ S939....probleem is, ik ken niemand met die socket...dus hoe kan ik hem nu testen?
iemand ideeen?
Pagina: 1