[Win2K3] Configuratie extreem in de war.

Pagina: 1
Acties:

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-02 17:22
Na een reboot kwam mijn server niet meer up. Eenmaal thuis gekomen hangt de pc (reageert niet meer op muis / toetsenbord) dus ik reset hem. Raid5 array ook niet helemaal goed volgens bios, maarja hij start gewoon verder (checkdisk geeft helemaal geen problemen). Totdat ik de melding krijg dat de Directory Services niet kan worden gestart.

Begint niet goed dus. Ik boot in Directory Services Restore Mode, laat de database checken volgens 1 van deze stappen: "Directory Services cannot start" error message when you start your Windows-based or SBS-based domain controller
Laat de server weer normaal booten, nog niet goed. Dus maar weer naar de Directory Services Restore Mode, druk ik met mijn domme kop (haastig) op "Last known good configuration". :'(

Vervolgens boot de PC normaal echter hij draait niet meer in de Active Directory (lijkt het).

Hoe los ik dit op? Hoe krijg ik de config weer goed, zonder zo weinig mogelijk verlies (mail op exchange). Van deze server heb ik nog geen backups, het is een thuis server die net 2 weken draaide...

Iemand die mij kan helpen?

Alvast bedankt,

Verwijderd

Als je hem nu normaal reboot start ie dan AD nog niet op?

• Westereen
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 19:30:
Als je hem nu normaal reboot start ie dan AD nog niet op?
Ik heb hem na het booten van ""Last known good configuration" nog niet weer herstart, zal wel eens proberen.

Verwijderd

Westereen schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 19:32:
[...]

Ik heb hem na het booten van ""Last known good configuration" nog niet weer herstart, zal wel eens proberen.
Ja goedidee, denk dat hij dan wel weer de AD op zal starten!

• Westereen
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 19:33:
[...]

Ja goedidee, denk dat hij dan wel weer de AD op zal starten!
Dit heeft niet geholpen. Bij het aanmeld scherm, heb ik nog wel de keuze uit het domein en de lokale PC. Echter aanmelden bij domein wil uiteraard niet. Als ik lokaal ben ingelogd, en voor dcpromo uit, dan staat er ook geen optie om AD eraf te halen. Alleen om te installeren.

Wat is nu de juiste stap om deze server weer online te krijgen? De NTDS database is er nog wel...

EDIT: In het register staan nog wel regels naar de lokatie van de NTDS etc. De eventlogs geven van een aantal programma's weer dat de Active Direcoty niet kan worden gevonden. Na deze laatste reboot staan er in het logboek van Directory Service 2 meldingen bij over een LDAP binding die niet wi.

EDIT 2: In de DNS server, zijn ook geen zone's meer.

Wat kan ik het beste doen?

[ Voor 26% gewijzigd door Westereen op 10-01-2007 21:01 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Wat staat er precies in je error logs, wat is er precies gebeurt op dat systeem?

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:48
Als je op je DC lokaal kan inloggen bij een normale boot is er iets goed mis aangezien dat normaal niet mogelijk is. Ik denk dat je alleen met een backup nog wat kan herstellen. Ik denk alleen dat dit een server thuis is gezien de OP en de kans op backups erg klein is.

• Westereen
djluc schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 10:58:
Wat staat er precies in je error logs, wat is er precies gebeurt op dat systeem?
De error logs gaven zeer veel fouten. Eigenlijk alleen maar betrekking over verschillende onderdelen die niet gevonden konden worden. Verder was de eerste error over een ID dat gelijk was (exacte benaming kwijt), volgens eventid.net kon je dit herstellen met een bestandje uit deploy.cab.

Hierna liep de server nog meer in de war.
WaSteiL schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 12:58:
Als je op je DC lokaal kan inloggen bij een normale boot is er iets goed mis aangezien dat normaal niet mogelijk is. Ik denk dat je alleen met een backup nog wat kan herstellen. Ik denk alleen dat dit een server thuis is gezien de OP en de kans op backups erg klein is.
Klopt helemaal. Backups waren er ook niet (zie startpost).

Ik heb een format gedaan, en meteen maar geupgrade naar Server 2003 R2 x64. Data / profielen zijn er allemaal nog helemaal intact. Exchange herstellen moet ik nog even zien of dat lukt. Desnoods kan ik de mail ook nog wel uit Outlook trekken.

[ Voor 40% gewijzigd door Westereen op 11-01-2007 21:35 ]

Pagina: 1