The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....
Wilde ik net opmerken!AlainS schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 19:49:
Alleen jammer van de BH (valt me in je vorige topic ook op).
Foto 2 is imo wat te overbelicht (mja ik ben ook maar 'n foton00b)
En ik vind der jasje raar zitten..? Dit klinkt stom mja: je ziet maar 1 borst..
Voor de rest heeft 't model bijna altijd hetzelfde gezicht/ gelaat: laat der 'n xtje lachen!
EDIT: Pff net hierboven getypt dat ze ook 't zelfde kijkt, maar ik heb 't allemaal zelf bedacht hoor!
[ Voor 22% gewijzigd door CLB op 10-01-2007 19:54 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

En waarom kijkt dit kind zo vermoeid/droog?
Oja, dat logo slaat ook echt nergens op. leid de aandacht van de foto af. Als je zo nodig je naam moet vermelden, doe dat dan er onder of in de bestandsnaam. Geen enkele serieuze fotograaf gooit een logo in een foto en daar zijn goede redenen voor.
(Semi scheve tekst
[ Voor 39% gewijzigd door Matias op 10-01-2007 20:04 ]
[ Voor 98% gewijzigd door Macsylver op 22-10-2010 05:22 ]
#2, #3, #16 en #21 vind ik alle vier mooier dan de foto's die hier staan. Bij #3 val ik toch weel over het kleine driehoekje BH wat je ziet, maar ze staat er mooi op. #16 vind ik de mooiste uit je totale serie.Macsylver schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 20:08:
Alle foto's uit deze serie bekijken?:
http://www.casemodders.nl...ery/shoot_merel/merel.htm
Helaas kan ik over de techniek nog niks zeggen, want ik begin pas met de hobby.
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....
Wel aardig van deze serie is het om te zien dat die bril, die in serie 2 nogal vreemd leek, toch wel past bij haar presentatie. Niet dat ik haar deze zou adviseren, als ik brillenboer was, maar ze heeft iig bijpassende accessoires.
Om toch nog wat negatiefs op te merken: je mag best ietsjes minder FLITSEN...
Voor zowel serie #1 als #2 geldt: probeer haar eens te laten lachen (ja, inderdaad, laat maar zien die tanden) of desnoods boos te laten kijken ofzo. Een en dezelfde lichtelijk verveelde blik gaat snel vervelen - net als dezelfde kleding op alle foto's.
Verwijderd
voor mij van je site: #1,#2, #17, #21 en als topper #3 (mooie lichtinval).
Ik denk wel dat je er met wat (basic) nabewerking er meer uit kunt halen. Ook qua compositie, houding model en flitsen kan er nog wel wat verbeterd worden imo, maar zeker wel goed voor je 2de shoot!
[ Voor 97% gewijzigd door Macsylver op 22-10-2010 05:22 ]
Als ik kijk naar de belichting zie ik dat sommige wat te donker zijn en andere juist weer wat te licht (meestal in het gezicht door de flitser), als ik er vanuit ga dat je in RAW geschoten hebt is dat makkelijk te fixen (al moet je echt uitkijken met te hard flitsen).Macsylver schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 10:27:
[...]
Heb zelf al het een en ander gedaan aan de bewerking ben benieuwd wat jij zou toevoegen. Misschien kunnen de foto's dan nog een stuk mooier worden.
Bij wat foto's heb ik het gevoel dat er meer contrast in mag. Ik denk ook dat het toevoegen van vignettering (photoshop) bij wat foto's de nadruk nóg meer op het model legt (bijv. bij foto 1).
Het is natuurlijk zo dat je helemaal zelf kunt bepalen hoe je je bewerking doet en is het belangrijk een doel te stellen met de nabewerking.. van wil ik het juist zo natuurlijk mogelijk, of bijv. juist 'glossy'.
Ik zou zeggen, speel eens wat met curves (S-curve), vignettering, levels (blackpoint) in photoshop en de belichting zelf in je RAW programma. Ik heb wel even zitten prutsen, maar aangezien bewerken een persoonlijke aangelegenheid is kun je beter zelf gewoon wat vogelen. Dus ik zou het iets meer laten knallen door contrast (alle 3 genoemde dingen verhogen contrast, mits goed gebruikt) en overbelichting weghalen, zeker in het gezicht. Er zijn natuurlijk nog 100 dingen die je kunt doen met een foto, maar ik zou hier eens mee beginnen.
Voor de volgende keer zou ik proberen eens via het plafond ofzo te flitsen en/of een diffuser erop of via een wit laken of wat zelf meegebrachte (zak)lampen oid gebruiken (of natuurlijk gewoon een plek met voldoende licht vinden
Ik hoop dat je er iets mee kunt.
[ Voor 92% gewijzigd door Macsylver op 22-10-2010 05:22 ]