Wel toegang tot internet, geen toegang tot router

Pagina: 1
Acties:
  • 1.068 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107659

Topicstarter
Hi guys,

Ik zit met het volgende probleem.
Ik heb vandaag een WLan router aangeschaft (3com officeconnect) en aangesloten. (heb een adsl verbinding met een alcatel speedtouch 510modem).

Nu is alles op eerste gezicht goed gegaan. Ik heb nog steeds internet via de kabel op me pc en me laptop heeft nu draadloos internet.

Het probleem is dat ik geen toegang krijg tot de router. Volgens de handleiding kun je er via ip192.168.1.1 toegang toe krijgen alleen werkt dat niet dan gebeurt er niks.

Ik heb de router na het modem gehangen (tussen tussen modem en pc). Ik heb de router via lan poort 1 (via de dsl poort had ik geen internet of toegamg tot de router) gekoppeld met de modem en lan 2 gaat naar mijn pc

Kan iemand mij helpen want ik wil graag toegang om een wep encryptie te kunnen toevoegen aan het netwerk.
Pingen naar 192.168.1.1 of 255 geeft geen resultaat (las ik elders op got).

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-05 06:14
Mssn even de Wan poort voor je Modem gebruiken, en 1 van de gewone lan poorten voor je Pc. Voorzover ik weet, functioneert hij zo alleen maar als "Switch" *Tweakers: correct me if i'm Wrong*. Heb thuis hier het netwerk draaien met een Sitecom, plus nog een Sitecom daarachter om het wireless signaal te versterken bij de buren. Deze heb ik ook zoals jou aangesloten, maar dan kom je idd ook niet in die router. Op de wan poort wel ;)

[ Voor 4% gewijzigd door GoldenBatt op 10-01-2007 19:25 ]

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03 21:26
ga naar start> configuratiescherm > netwerk en internet verbindingen> netwerkverbindingen > rechtermuisknop op je verbinding> status > tabje ondersteuning > wat staat er dan bij standaard gateway, wat daar staat als je dat in je browser intikt kom je alst goed is bij je router! suc6

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17720

Voer in de command-prompt even "ipconfig /all" uit (zonder quotes).

Bij gateway moet het ip-adres van je router staan.
Wellicht is het een ander adres dan in je boekje staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londonertje
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-08-2024
kan je een ipconfig doen, want ik heb het vermoeden dat je de router gewoon nog niet geinstalleerd hebt en nadat je de modem op 1 van de lan poorten hebt aangesloten dat je een ip krijgt van de ST510.

start ---> uitvoeren ---> cmd ----> type in nu "ipconfig"

in jou geval ga je zien:

Ethernet lan:
ip: 10.0.0.***
gateway: 10.0.0.138

als je de router weer aanslaat op de "connect to modem" port of DSL en dan weer een ipconfig doet zie je staan:
192.168.1.*
gate:
192.168.1.1

dan kom je wel de router in, je moet het alleen instellen voor de Wan poort. en voor de ST510 is dat een Dynamische verbinding daarna werkt je i-net verbinding wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:52

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Cardo schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 19:24:
ga naar start> configuratiescherm > netwerk en internet verbindingen> netwerkverbindingen > rechtermuisknop op je verbinding> status > tabje ondersteuning > wat staat er dan bij standaard gateway, wat daar staat als je dat in je browser intikt kom je alst goed is bij je router! suc6
Aangezien hij de 3com gateway niet via de dsl poort heeft aangesloten, maar enkel via de lan poort zal het ding puur als switch fungeren en zodoende ook niet als gateway getoond worden in dat menu. Ik ggok dat je speedtouch modem nog steeds de IP adressen uitdeelt en dat dat in een andere range zit, waardoor je niet bij de 3com webinterface kan komen.

Als dat 3com apparaat een dsl aansluiting heeft zou ik hem daarmee eens aan je ADSL lijn hangen en de speedtouch ff in de kast zetten?

En verder inderdaad eens even met ipconfig kijken wat je nu voor adres hebt enzo ja.

[ Voor 4% gewijzigd door Orion84 op 10-01-2007 19:28 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03 21:26
Orion84 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 19:27:
[...]

Aangezien hij de 3com gateway niet via de dsl poort heeft aangesloten, maar enkel via de lan poort zal het ding puur als switch fungeren en zodoende ook niet als gateway getoond worden in dat menu. Ik ggok dat je speedtouch modem nog steeds de IP adressen uitdeelt en dat dat in een andere range zit, waardoor je niet bij de 3com webinterface kan komen.

Als dat 3com apparaat een dsl aansluiting heeft zou ik hem daarmee eens aan je ADSL lijn hangen en de speedtouch ff in de kast zetten?

En verder inderdaad eens even met ipconfig kijken wat je nu voor adres hebt enzo ja.
srry my fault :*)

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 10:21

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Wat is het ip dat je zelf gekregen hebt? En de als je een router aansluit moet het modem wél degelijk op de DSL/WAN poort aangesloten worden, en niet op een LAN poort. Als dat niet werkt, kan het zijn dat je de verkeerde kabel gebruikt :)

Maargoed, zonder meer informatie is het een beetje lastig zeggen. Dus nogmaals:

Wat voor ip krijg je nu?
Gebruik je de juiste kabels?

Mocht het overigens niet lukken, dan is het altijd mogelijk om je router volledig te resetten naar de defaults. Dan zou ik alleen je pc even aansluiten op een LAN poort van de router en de verbinding met het modem nog even weglaten. Dan zou je in eigenlijk alle gevallen gewoon op de router moeten kunnen komen (mits je de juiste kabels gebruikt). :)

edit:

Dank onder buurman ^^ Inderdaad een WAN poort gebruiken, en geen DSL poort ;) Overigens heb je óok gelijk als je stelt dat de router nu puur als switch fungeert en zo dus het verkeerde ip adres-range gebruikt. Waarschijnlijk kan de TS daarom niet op zijn router komen. Maar het is wachten op de reactie van de TS nu :)

[ Voor 19% gewijzigd door Cloud op 10-01-2007 19:35 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Het modem aansluiten op een DSL poort lijkt me niet handig, want ik gok dat als een apparaat een DSL poort heeft, dat er dan dus een DSL modem in zit. (Welk type apparaat heb je nu precies, ff voor de duidelijkheid)

Dan zou het 3com geval dus in plaats van de speedtouch moeten komen, en niet erachter!

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194366

Ik heb hetzelfde probleem, en met elk ip adress dat ik probeer bijvoorbeeld 10.0.0.138 kom ik op de modem (speedtouch) niet meer op de router (usrobotics) dit heb ik na een reset gekregen? iemand enig idee hoe ik weer op mijn router kan inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Anoniem: 194366 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 19:37:
Ik heb hetzelfde probleem, en met elk ip adress dat ik probeer bijvoorbeeld 10.0.0.138 kom ik op de modem (speedtouch) niet meer op de router (usrobotics) dit heb ik na een reset gekregen? iemand enig idee hoe ik weer op mijn router kan inloggen.
Topickapen wordt niet heel erg op prijs gesteld. In dit topic en met wat basiskennis die onder andere hier in de FAQ en oude topics is op te doen kan je zelf al een boel proberen. Kom je er daarna nog niet uit dan kan je altijd nog een eigen topic openen met daarin alle info en uitleg over wat je al hebt geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
Orion84 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 19:40:
[...]

Topickapen wordt niet heel erg op prijs gesteld. In dit topic en met wat basiskennis die onder andere hier in de FAQ en oude topics is op te doen kan je zelf al een boel proberen. Kom je er daarna nog niet uit dan kan je altijd nog een eigen topic openen met daarin alle info en uitleg over wat je al hebt geprobeerd.
Jep, anders raken wij in de war :+

Veder voor de TS

Probeer eens je Modem met een goede kabel met je router te verbinden op de Wan/Dsl poort
Vervolgens je pc op de Lan 1 poort
Ga naar start, uitvoeren, typ "cmd" en druk op enter, en typ hier "ipconfig /all"
Kijk dan eens naar je "Standaardgateway", en vul dat adress eens in bij internet explorer in de adressbalk. Dit zou moeten werken. Mits je natuurlijk goede kabels enz hebt ;)

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
als ik ipconfig doe krijg is als gateway 10.0.0.138
en dit is idd het ip van de speedtouch modem.

het modem er tussen uit halen gaat niet omdat de dsl kabel in het modem een (correct me if i'm wrong) en rj45 aansluiting heeft (klein blokje zeg maar) en de router een groot blokje als aansluiting heeft. dat past dus niet.

en ik heb de router op poort 1 gehangen omdat de kabel vanuit modem naar router in de dsl poort geen internetverbinding gaf.

Ik kan morgen mss wel een andere kabel ergens versieren zodat ik de router voor het modem kan hangen (tijdelijk). dan krijg ik wellicht wel een ip van de router en na het configureren van de wep het weer terugzetten naar de huidige situatie. Want de huidige tips hebben helaas geen effect.

alvast bedankt allemaal voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Anoniem: 107659 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 19:50:
als ik ipconfig doe krijg is als gateway 10.0.0.138
en dit is idd het ip van de speedtouch modem.

het modem er tussen uit halen gaat niet omdat de dsl kabel in het modem een (correct me if i'm wrong) en rj45 aansluiting heeft (klein blokje zeg maar) en de router een groot blokje als aansluiting heeft. dat past dus niet.

en ik heb de router op poort 1 gehangen omdat de kabel vanuit modem naar router in de dsl poort geen internetverbinding gaf.

Ik kan morgen mss wel een andere kabel ergens versieren zodat ik de router voor het modem kan hangen (tijdelijk). dan krijg ik wellicht wel een ip van de router en na het configureren van de wep het weer terugzetten naar de huidige situatie. Want de huidige tips hebben helaas geen effect.

alvast bedankt allemaal voor de hulp.
Wat heb je nu precies voor 3com apparaat dan. Want als dat ding een DSL poort heeft dan lijkt het me dat daar een modem in zit gebouwd en dat gaat dan volgens mij gegarandeerd niet werken als je hem achter je speedtouch hangt.

Als je ADSL lijn nu eindigt in een klein (RJ11) stekkertje en dat 3com apparaat heeft een RJ45 DSL aansluiting, is het dan niet per ongeluk de Annex-B variant die aangesloten hoort te worden op een ADSL verbinding over ISDN :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het 3com is enkel en alleen een WLan router......(toch)
deze: http://www.3com.com/produ...purchase&sku=3CRWER100-75

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 107659 op 10-01-2007 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:49
Is dat niet het IE7-probleem van Speedtouch?
Je kunt met IE7 niet meer inloggen op een aantal Speedtouches:
http://www.speedtouch.nl/hotitems.html#ie7

Edit: o ik lees weer verkeerd, het gaat om een 3com-router, en slechts een speedtouch modem

[ Voor 23% gewijzigd door jipenjanneke op 10-01-2007 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
Als het idd deze is, dan moet je de modem wel rechtstreeks koppelen met de Wan poort, want die heeft hij wel. Anders gaat het niet werken volgens mij

dus:

Internet>Modem>*Straight Cat5 kabel*>Router's Wan poort>*Straight Cat 5 kabel*>Bedraade Pc

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dat dacht ik mss ook al maar omdat het internet ook op deze manier werkt hoopte ik dat het anders kon.
dan zal ik toch een andere kabel moeten zien te regelen.
bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
Anoniem: 107659 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 20:09:
dat dacht ik mss ook al maar omdat het internet ook op deze manier werkt hoopte ik dat het anders kon.
dan zal ik toch een andere kabel moeten zien te regelen.
bedankt
deze kabel kun je gewoon bij een willekeurie pc winkel kopen, en kost opzich niet zoveel. Je moet gewoon een Cat 5 Utp kabel hebben. Dus met RJ-45 Connectors

Zo'n één ;): http://en.wikipedia.org/wiki/Category_5_cable

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161649

Via de modem heb ik wel internet via de kabel, maar als ik mijn wireless router op de modem aansluit heb ik wel draadloze verbinding maar geen internet. Ook kan ik mijn router niet bereiken via 192.168.1.1

Bij mijn draadloze verbinding zegt die met ipconfig /all

IP: 192.168.1.5
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.1.1
DHCP server: 192.168.1.1
DNS: 192.168.1.1

Weten jullie misschien wat het probleem is?
Pagina: 1