Foutmelding outlook; Help!

Pagina: 1
Acties:

• tjerkpolle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-03 10:15
Hallo mensen, misschien kunnen jullie me helpen.

Ik heb sinds kort een probleem met windows xp sinds ik een andere virusscanner heb geinstalleerd. Ik heb McAfee vervangen door NOD32. Ik gebruik windows xp prof. ed.

Ik krijg een fout bij het opstarten van outlook (2003)
fout: error loading resource dll

en daarna

De invoegtoepassing C:\program files\netword associates\virusscan\scanemal.dll kan niet worden geinstalleerd of geladen. Dit probleem kan mogelijk worden opgelost door de optie analyse en herstel in het menu Help te gebruiken.

Dit heb ik al geprobeerd, en het bestande scanemal.dll staat ook gewoon in deze DIR.

Wie weet een oplossing?

8)7

Verwijderd

tjerkpolle schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 19:09:
Hallo mensen, misschien kunnen jullie me helpen.

Ik heb sinds kort een probleem met windows xp sinds ik een andere virusscanner heb geinstalleerd. Ik heb McAfee vervangen door NOD32. Ik gebruik windows xp prof. ed.

Ik krijg een fout bij het opstarten van outlook (2003)
fout: error loading resource dll

en daarna

De invoegtoepassing C:\program files\netword associates\virusscan\scanemal.dll kan niet worden geinstalleerd of geladen. Dit probleem kan mogelijk worden opgelost door de optie analyse en herstel in het menu Help te gebruiken.

Dit heb ik al geprobeerd, en het bestande scanemal.dll staat ook gewoon in deze DIR.

Wie weet een oplossing?

8)7
He, Tjerkpolle

Ik heb denk ik misschien een oplossing voor je. Ik had namelijk te maken met hetzelfde probleem. Alleen had ik het met Mcafee Spamkiller. Ik heb deze van mijn comp gegooid en vervangen voor een ander programma, alleen kreeg ik bij het opstarten van outlook ook dit bericht steeds te zien.

Probeer eens:

Start Outlook op.
Ga naar Extra en dan Opties,
Dan het tabblad Overige en dan Geavanceerde opties,
Vervolgens naar Invoegtoepassingenbeheer,
En dan alle vinkjes weghalen behalve eigenschappenvenster...... (dit heb ik zelf niet weggehaald, weet namelijk niet of dit last kan.)
En dan op ok drukken enz.
Sluit Outlook af en start het opnieuw op en je zult zien dat het niet meer terug komt.

Succes ermee.

• tjerkpolle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-03 10:15
Haha! Geweldig!

Het heeft geholpen!

Gedankt!!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-03 22:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kijk ook ff of McAfee volledig van je systeem is. Wat ik begrijp uit je OP staan er nog wel een aantal bestanden van McAfee op je computer. Zoek naar een cleaner of verwijder het handmatig, want een programma hoort netjes te worden verwijdert, zeker als het opties in een andere applicatie gooit. Dit vind ik persoonlijk een van de grootste nadelen van McAfee en Norton, ze gaan overal inzitten en na verwijderen blijf je met een hoop troep zitten.

Commandline FTW

Verwijderd

Misschien voor de mensen die mcafee willen blijven gebruiken. Inplaats van alle vinkjes uit te zetten kun je ook alleen het vinkje voor "scan outlook" uitzetten.