Toon posts:

[Exchange 2003] Afzender weergave naam aanpassen

Pagina: 1
Acties:
  • 297 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen waar je in exchange of active directory de weergave naam van een gebruiker bepaald en kan aanpassen? Ik bedoel dan niet de weergave naam in het interne adresboek of in de active directory, maar de weergave naam zoals een ontvangende partij jouw naam ziet wanneer hij een mailtje van je krijgt.

Ik dacht zelf dat hij hiervoor de common name van de X400 regel pakte, maar dit lijkt niet altijd te werken.

Als ik er op google kom ik van alles tegen, maar dan met betrekking tot de display naam binnen het eigen systeem. Het zal ongetwijfeld iets heel simpels zijn, maar ik kom er maar niet achter :)

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:48
Dit is gewoon de Display Name in de AD.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je zelf al geprobeerd? Dit moet als je de tabbladen van aduc (met exchangetools) even doorloopt toch echt zonder problemen lukken :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Dan zal er iets anders fout gaan, want als ik de display naam op één van de exchange tabbladen aanpas (leek mij ook de meest logische), blijft de ontvangende partij de alias naam zien in het "van" veld.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat bedoel je dan precies? Het e-mailadres van de afzender? Dat doe je door een default mailadres instellen maar iets zegt me dat je dat ook niet bedoelt...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment dat je eem mailtje naar buiten stuurt, krijgt de ontvangende partij in zijn outlook de datum, mail adres, en ook afzender naam te zien. Als afzender naam zien ze nu de exchange mail allias, terwijl ik graag "Naam - Bedrijfsnaam" als weergave naam zie staan. Ik ga er vanmiddag nog even langs en dan heb ik ook de mogelijkheid alles te herstarten, kijken of hij de aanpassingen dan wel meeneemt.

Verwijderd

Ik heb dit ook vaak meegemaakt in mijn bedrijfsomgeving.
Na een herstart werkte het wel, Ik had gewoon in de AD de naam van het account aangepast, de melding die komt of de logon name enzo aangepast moeten worden geven we nee op want die moet het zelfde blijven. Na het repliceer process ziet de ontvanger de display naam van de gebruiker.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Heb je 1 of meerdere servers? Staat het wel goed in AD op alle domaincontrollers na een F5?
Pagina: 1