Toon posts:

PC geeft alleen beeld na BIOS reset.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik vond laatst mijn oude fancoltroller terug, en ik dacht deze wil ik es even proberen. Ik heb mij pc uitgezet en de fancontroller aangesloten (voeding niet uitgezet). Toen ik de pc vervolgens startte kreeg ik geen beeld, het scherm kreeg geen signaal. Fancontroller afgekoppeld en nogmaals proberen, geen beeld. Toen heb ik mijn BIOS gereset en zowaar kreeg ik beeld bij het opstarten, dus ik dacht mooit, gefixed. Ik in de bios instellingen goedzetten en saven en reboot. Het gekke was echter dat hij wel een soort van reboot uitvoerde maar uitviel na het eerste stukje van de boot. Vervolgens startte ik de pc en je raad het al, geen beeld. Weer de BIOS gereset en toen had ik dus wel weer beeld. Het komt er dus op neer dat ik mijn BIOS moet resetten bij elke keer dat ik de pc wil starten.

De pc zit op een geaard stopcontact in een geaard pc stekkerblok.

Specs:
Antec Neopower 480 W
Abit Fatality AN8 mobo
AMD 64 3500+ Winchester
XFX Geforce 6800 GT
Creative X-Fi XtremeMusic
Maxtor Diamondmax 300 GB SATA

Ik hoop dat jullie mij uit dit misterie kunnen helpen.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Tja, dit bij een draaiende pc aansluiten is meestal geen goed idee, zoals je nu zelf hebt ondervonden. ik moet beter lezen |:(

Moeilijk. Probeer ieg zo kaal mogelijk op te starten etcetc, volg de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens.

Dus alles nalopen, cpu fans, etcetc.

[ Voor 21% gewijzigd door Kurios op 10-01-2007 19:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, dat zal ik straks eens doen. Sorry voor mijn late reactie, ik ben op het moment aan het verhuizen dus moet nogal wat tegelijk doen. Ideeen zijn nog altijd welkom!

Verwijderd

check eens of je in je bios een keuze kunt maken uit 2 verschillende "beeldschermen". Iets met primair en secundair ;) (heb zoiets in de praktijk meegemaakt en dat was toen de oplossing)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vandaag nog weer verder aan het testen geweest maar tast nog steeds volledig in het duister. Als ik de BIOS dus reset krijg ik beeld en kan ik booten tot in windows en de pc verder normaal gebruiken. Als ik dan dus echter restart krijg ik geen beeld meer. Als ik de BIOS reset en dan de BIOS in ga om instellingen te veranderen wil dat prima, zodra ik deze opsla gaat de pc opnieuw starten, hier gaat het echter fout. De fans vallen stil en de pc loopt tijdens het booten vast. De enige dan nog resterende optie is om de pc uit te door de voeding uit te zetten. Als ik dit doe kan ik daarna wel booten maar valt de pc na het zien van het typescherm van de videokaart gelijk weer uit en moet ik weer de voeding uitzetten. Ik heb echt geen idee meer wat ik nog kan doen. Heb alle hw enzovoorts los gehad en begin toch een beetje bang te worden dat ik een nieuw mobo moet gaan kopen. Kan iemand hier mij nog helpen?

Verwijderd

Wat verander je dan allemaal in de bios? Echter lijkt het daar verkeerd te gaan.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2007 21:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
bijna niets, ik verander meestal alleen de syteem tijd en check even de cpu herkenning enz, dat lijtk allemaal goed te zijn.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 21:51:
bijna niets, ik verander meestal alleen de syteem tijd en check even de cpu herkenning enz, dat lijtk allemaal goed te zijn.
en de voltage van de cpu?

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-05 19:43
Misschien je CPUmoederbord batterijtje eens vervangen? Zomaar een wilde gok maar je weet nooit...

[ Voor 8% gewijzigd door TargetX op 15-01-2007 11:13 . Reden: d0h! ]

Verwijderd

Het is ook maar een gok, maar in zo'n situatie zou je een biosflash kunnen proberen.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal binnenkort ff flashen, maar heb geen hdd drive. Misschien dat dat gaat helpen.

Verwijderd

Topicstarter
heb de BIOS geflashed, maar dat heeft niet mogen helpen. BIOS flashen was ok, daarna boot ook ok. Ik wil windows opnieuw starten, en weer geen beeld. Ik weet het echt niet meer, wie kan er nog helpen?
Pagina: 1