DVD brander leest geen dvd's

Pagina: 1
Acties:
  • 435 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Brains
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:34
Hallo,

Ik heb heel veel problemen gehad met het lezen van DVD is mijn NEC 4571 (dacht ik) brander. Na veel lees en speur werk blijkt dat dit niet zo'n al te beste dvd brander/lezer is. Ik heb nu een nieuwe gekocht een NEC 7173, maar hier heb ik dus hetzelfde probleem mee.

Ik kan een dvd in de brander stoppen, dan zie ik wel het icoon verschijnen dat er een dvd in zit. Maar zodra ik er op klik in verkenner dan zie ik geen bestanden staan. Als ik de dvd in een ander computer in de dvd-rom doe, dan kan ik de dvd wel lezen.

Ik heb dus een nieuwe brander gekocht, maar daarmee heb ik hezelfde probleem. De dvd brander zit aangesloten op de primary master. De hd's zijn aan gesloten op de sata poorten, vandaar dat de dvdr op de primary master zit.

Apparaat 0 van de primary IDE controller staat op DMA, indien besikbaar, mer daaronder Ultra DMA Mode 2. De brander zit aangesloten via zo'n ide kabel met meer adertjes, standaard asus hdd kabel. Windows verkenner zegt dat het een dvd-ram station is, dat klopt ook wel.

Weet iemand waar dit probleem aan kan liggen, of heeft iemand misschien een oplossing?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Installeer eens een nieuwere chipset driver (danwel driver voor een evt losse controller mocht je die gebruiken). Anders kun je altijd nog even een nieuwe kabel proberen.

• Brains
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:34
Ik heb zojuist de nieuwste chipset driver van intel gedownload (voor chipset 875p). Dat hielp niet.
Ik heb net een andere ide kabel er tussen gestopt. Er zat toch een "normale" kabel tussen, van asus waarop stond cd-rom en zit er een kabel tussen waarop staat hdd, met meer dunnere adertjes. Dus wat in mijn openings post stond klopt niet helemaal. Maar echt nog geen resultaat!

Windows ziet wel dat er media in de dvdr zit, want ik krijg geen melding dat er niks in zit en er wordt een cd/dvd icoontje bij gezet. Maar verder zie ik nogsteeds geen bestanden. Zijn er misschien nog meer dingen die ik kan doen?