Ik hoor de laatste tijd veel over oververhitte passief gekoelde videokaarten. Nou sta ik op het punt voor iemand een pc te kopen. De keuze is gevallen op de geforce 7600gs kaart. Nu is mijn vraag of ik hem actief of passief gekoeld moet kopen. Als hij passief wordt dan komt hij van ASUS anders van Club3d (beide goede merken). Dus de vraag passief of actief?? Het gaat hier dus over ervaringen en ik heb de guide helemaal doorgelezen...
Ik heb zelf nooit problemen gehad met passief gekoelde videokaarten, en eerlijk gezegd hoor ik ook weinig mensen over oververhitting van hun videokaart met een passieve koeling (bron?). De effectiviteit van een passieve koeling is natuurlijk sterk afhankelijk van de airflow van je kast en of je er al dan niet voor kiest om je kaart te OC'en.
geen overclock en een antec sonata II met alle standaart coolers... (ik heb zoiezo al 3 topics gelezen met zon probleem.)
Het voordeel van actief is dat de kaart zelf van z'n warmte af kan komen. Maar het nadeel is dat er een vervelende fan een beetje stil zit te draaien in een hoekje. Passief heeft die fan niet, maar die warmte moet ergens heen uiteindelijk, vandaar dat airflow belangrijk is.
Je zou het gewoon moeten doen, een passieve computer. Als deze standaard gewoon goed werkt, dan is de airflow in het betrokken systeem blijkbaar voldoende. En als het niet werkt, dan schroef je ergens een leuke 12 cm fan in (die zijn zoooooveel beter dan een klein fannetje van de videokaart) waardoor de airflow van de hele computer een stuk aantrekkelijker wordt... en qua herrie nog best meevalt.
't is gokken zo, maar bij een passief systeem is je maximale verliesverwachting best goed/snel/goedkoop te ondervangen.
Je zou het gewoon moeten doen, een passieve computer. Als deze standaard gewoon goed werkt, dan is de airflow in het betrokken systeem blijkbaar voldoende. En als het niet werkt, dan schroef je ergens een leuke 12 cm fan in (die zijn zoooooveel beter dan een klein fannetje van de videokaart) waardoor de airflow van de hele computer een stuk aantrekkelijker wordt... en qua herrie nog best meevalt.
't is gokken zo, maar bij een passief systeem is je maximale verliesverwachting best goed/snel/goedkoop te ondervangen.
Als je ervaringen zoekt, gebruik de (GoT) searchHet gaat hier dus over ervaringen en ik heb de guide helemaal doorgelezen...
Bij "Ervaringen"-topics is het de bedoeling dat de topicstarter zelf ervaringen te melden heeft. Op deze manier naar ervaringen vissen is niet de bedoeling. Overigens zou je idd vooral op airflow moeten letten. Passieve kaarten werken prima mits dat in orde is.
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.