[Excel] Het verschil tussen "null" en 0

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-07 15:20
Ik ben dus wat lijstjes in Excel aan het maken en daar is het nogal belangrijk of een veld geen input heeft ("null") of dat de waarde van het veld 0 is.

Ik heb een grote basissheet met allemaal hele getallen en een aantal keren "NA". Naar deze tabel wordt een aantal keren verwezen in een andere tabel.

Ik dacht twee dingen te kunnen doen, maar beide werken niet:
1. In de oorspronkelijke sheet: Replace NA met " " en dan gewoon verwijzen naar deze sheet. Het probleem is dat de lege velden dan de waarde 0 krijgen
2. In de nieuwe sheet doen: Replce NA met " ". Dit kan niet, omdat "NA" hier niet de waarde van het veld is, dat is natuurlijk +Sheet1!A1 en je kan alleen maar replaces uitvoeren op cell contents.

Iemand een uitweg? Ik hoop dat het een beetje duidelijk is :)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

wat dachtje er van om een default waarde in te stellen die bij NA verschijnt? Een soort "if value NA then display 0".
Dat kan door in de cell eigenschappen een aangepast veldtype te plaatsen die dat afhandelt.
Wat de exacte code is die je moet invoeren weet ik zo uit mijn hoofd niet, maar dat moet in de help te vinden zijn volgens mij.

[ Voor 6% gewijzigd door McKaamos op 10-01-2007 17:58 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01 06:26
Nadat je variant 1 hebt gedaan dit in de nieuwe sheet zetten: =if(isempty(sheet1!a1);"";sheet!a1)

of is dat te simpel??

Die isempty verzin ik zelf. Heb hier de NL-versie, en daar is het isleeg.

[ Voor 8% gewijzigd door DappereDodo op 10-01-2007 20:34 ]