Western Digital garantie afhandeling

Pagina: 1
Acties:
  • 386 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Western Digital HDD is stuk: hij tikt de hele tijd en niets kan er gestart worden op die HDD.

Nu heb ik natuurlijk een nieuwe HDD nodig maar het probleem is dat ik wel snel een nieuwe HDD nodig heb. Tevens heb ik nog garantie (fabrieksgarantie) op die HDD. Ik wil eigenlijk weten hoelang het ongeveer duurt totdat Western Digital een nieuwe HDD naar me toe stuurt en ik hem in onvangst heb. Als het lang duurt zal ik wel een nieuwe HDD moeten kopen, maar daar heb ik niet echt zo'n zin in.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:07
Als je een creditcard hebt kun je een advanced RMA doen. Dan sturen ze eerst een vervangende HD waarna je 30 dagen de tijd hebt om je schijf terug te sturen, daarna zullen pas geld van je creditcard halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-08 21:03

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Met Raptors weet ik dat als je, zeg maar, net op tijd opstuurt, dat er een nieuwe de deur uitgaat zodra de jouwe binnen is. Collega had binnen 6 dagen een nieuwe in huis.

Maar, als je het wil weten: bel of mail WDC (mailen liever naar de USA) want die gasten zijn best goed bezig qua support en kunnen je het hele RMA-traject uitleggen.

Aan de andere kant; geen idee wanneer je de HDD gekocht hebt, maar anders kan je natuurlijk ook naar de PC-zaak toe.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

? geld van je creditcard waarvoor exact de schijf is toch stuk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mad-dog schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:37:
Als je een creditcard hebt kun je een advanced RMA doen. Dan sturen ze eerst een vervangende HD waarna je 30 dagen de tijd hebt om je schijf terug te sturen, daarna zullen pas geld van je creditcard halen
Ja, dat had ik ook gelezen maar het probleem is dat ik geen creditcard heb, dus deze optie valt af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dit ook al eens bij de hand gehad, is vrij snel en goed geregeld! Had toen binnen 4 dagen de refurbish HDD binnen en je hebt 30 dagen om de defecte te retourneren. Je kan overigens ergens bij WD je serial invoeren en nagaan of je nog recht hebt op garantie, geloof 3 jaar of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:07
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:40:
[...]

Ja, dat had ik ook gelezen maar het probleem is dat ik geen creditcard heb, dus deze optie valt af.
Mijn ervaring met WD qua gewone RMA's is dat het plm. 1.5w-2w duurt. Qua omloopsnelheid bij de RMA-afhandeling van WD heb je wat dat betreft niet veel te klagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:40:
? geld van je creditcard waarvoor exact de schijf is toch stuk :?
Ze schrijven alleen af als jij de kapotte schijf niet opstuurt.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb veel geluk, een vriend van me doneert me een aantal (oude) schijven en die schijven zal ik ga gebruiken als ik mijn kapotte HDD opstuur ter garantie. In dat geval maakt het me niet echt uit hoelang het duurt aangezien ik nog verder kan computeren op mijn eigen pc.

Bedankt voor jullie posts, zo heb ik ook een beetje inzicht in hoe goed WD is qua garantieafhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
De service van WD is uitstekend en commentaar hierop geven voordat je het hebt gebruikt is een beetje flauw... vind ik.

Bel het nummer 0204467651 en leg het probleem netjes uit in het Nederlands (beleefd blijven, zou niet nodig moeten zijn maar ik zeg het er toch nog maar even bij). Mijn schijf gaf de verkeerde SMART temperatuur en ik kreeg een nieuwe terug advance RMA. Geen credit card nodig gehad, alleen mijn persoonlijke gegevens. Als ze binnen 30 dagen de schijf niet terug krijgen, sturen ze je een rekening naar hetzelfde adres. De nieuwe schijf was hier na 3 dagen, heb alle data overgezet, en ik heb de mijne na 20 dagen terug gestuurd in de bijgeleverde verpakking (kan je van de nieuwe schijf gebruiken volgens bijgeleverde instructies). Geen probleem gehad en ook geen kosten (het pakket wordt door WD betaald). Wat je nodig hebt is het serienummer van de schijf en de bon van aankoop. Verder zijn de tracking nummers van UPC handig die je per mail gestuurd krijgt.

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jouke74 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:46:
De service van WD is uitstekend en commentaar hierop geven voordat je het hebt gebruikt is een beetje flauw... vind ik.

Bel het nummer 0204467651 en leg het probleem netjes uit in het Nederlands (beleefd blijven, zou niet nodig moeten zijn maar ik zeg het er toch nog maar even bij). Mijn schijf gaf de verkeerde SMART temperatuur en ik kreeg een nieuwe terug advance RMA. Geen credit card nodig gehad, alleen mijn persoonlijke gegevens. Als ze binnen 30 dagen de schijf niet terug krijgen, sturen ze je een rekening naar hetzelfde adres. De nieuwe schijf was hier na 3 dagen, heb alle data overgezet, en ik heb de mijne na 20 dagen terug gestuurd in de bijgeleverde verpakking (kan je van de nieuwe schijf gebruiken volgens bijgeleverde instructies). Geen probleem gehad en ook geen kosten (het pakket wordt door WD betaald). Wat je nodig hebt is het serienummer van de schijf en de bon van aankoop. Verder zijn de tracking nummers van UPC handig die je per mail gestuurd krijgt.
Helemaal vergeten; de verzendskosten :o . Voor wie was de rekening toen je de HDD naar het bedrijf stuurde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Dat schreef ik toch: WD. Je belt op, de nieuwe schijf wordt gestuurd in een pakket door hun betaald. Dan wissel je de schijven om, en stopt de oude schijf precies zo in het pakket als de nieuwe (mol dus niet gelijk de hele verpakking). Via mail krijg je van WD+UPC een nieuwe pakket bon die je kan uitprinten en op je pakket kan plakken. UPC komt hem dan op afspraak ook weer afhalen voor je. Dit moet je echter wel eerst vragen aan WD (of ze je de mail met de retour UPC pakket bon willen sturen). Anders moet je zelf naar het postkantoor gaan en het pakket weg brengen. Daar kan je hem (niet 100% zeker) onder rembours versturen.

[ Voor 3% gewijzigd door Jouke74 op 11-01-2007 01:22 ]

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! Ik belde toenet maar helaas is het maar geopend tot 4 uur, nu weer toch maandag wachten. Gelukkig heb ik nog HDD's gekregen en kan ik mijn computer nog gebruiken. Tot de volgende update!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2007 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jouke74 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 01:21:
Dat schreef ik toch: WD. Je belt op, de nieuwe schijf wordt gestuurd in een pakket door hun betaald. Dan wissel je de schijven om, en stopt de oude schijf precies zo in het pakket als de nieuwe (mol dus niet gelijk de hele verpakking). Via mail krijg je van WD+UPC een nieuwe pakket bon die je kan uitprinten en op je pakket kan plakken. UPC komt hem dan op afspraak ook weer afhalen voor je. Dit moet je echter wel eerst vragen aan WD (of ze je de mail met de retour UPC pakket bon willen sturen). Anders moet je zelf naar het postkantoor gaan en het pakket weg brengen. Daar kan je hem (niet 100% zeker) onder rembours versturen.
Ik heb ze toenet gebeld en het was slecht verstaanbaar omdat een Duitse dame Nederlands sprak.

Zij zeggen dat ik de verzendskosten naar WD in Duitsland zelf moet gaan betalen (dat is toch weer iets van €8,- :'( ). Tevens zal het ongeveer 2 á 3 weken duren, gelukkig is dat niet zo lang!

Nu ga ik even de RMA aanvraag indienen op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranja_Ranja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
Same here... Morgen even bellen :) Dank voor het nummer hierboven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:54
MAX3400 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:39:

Aan de andere kant; geen idee wanneer je de HDD gekocht hebt, maar anders kan je natuurlijk ook naar de PC-zaak toe.
Daarom haalt Gem1e ook dit soort dingen bij de lokale, iig geen zorg over het binnen de garantietermijn verzendkosten verhaal.
Kost misschien een paar euro meer dan online, maar verdient zich later toch wel weer terug.
Zelf nl ook pas een bad-block Hitachi gehad, pc boer zegt, oh, bad block?
Omruilen, oftewel ipv een 250 gb nu een 320 gb van een ander merk voor 28 euro bijbetaling en uiteraard weer een jaar pcboer garantie. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo, op 29-Jan-2007 heeft WD mijn HDD ontvangen, bezorgtijd was iets van 2 á 3 dagen. Op 31-Jan-2007 hebben ze een HDD opgestuurd en vandaag heb ik hem ontvangen. Het is in ieder geval een erg snelle garantieafhandeling. Alleen ik heb wel een 'recertified' HDD ontvangen, dus wie weet hebben ze mijn oude HDD wel gerepareerd. :+

Ben nog vergeten vriendelijk te zijn, bedankt voor alle hulp mensen :9 .

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2007 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-08 21:03

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Top, mooi om te lezen!

Veel plezier met je nieuwe schijf en WDC (ook in de toekomst)!

Viel het nou tegen of mee, als je je eigen topicstart terugleest?

[ Voor 28% gewijzigd door MAX3400 op 02-02-2007 14:26 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 14:25:
Top, mooi om te lezen!

Veel plezier met je nieuwe schijf en WDC (ook in de toekomst)!

Viel het nou tegen of mee, als je je eigen topicstart terugleest?
Viel zeker mee en het was geen last dat ik die HDD even moest missen :D . Mijn ervaring is dat WD véél sneller is met het afhandelen van garantieaanvragen dan andere computeronderdelen fabrikanten waar ik ook producten heb verstuurd die kaduuk waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:25
WD was hier idd ook een geval van maandag 3 dode schijven opsturen, vrijdag een grote doos met veel loze ruimte en 3 harddisks erin ontvangen :)

Seagate heb ik een hele tijd geen RMA meer bij gedaan, maar is over het algemeen net iets langer dan een week. Maxtor kan tot hooguit 2 weken duren. IBM/Hitachi, Excelstor en Samsung heb ik nog geen ervaring mee.

Heb hier nog 1 dode WD Raptor liggen en 1 dode Maxtor 160GB, beide met nog flink wat garantie erop. Binnenkort maar weer eens wat versturen, meestal spaar ik gewoon wat schijven op en stuur ik ze in 1x, wat bij Maxtor betekent dat je verschillende RMA's doet en die allemaal in 1 doos gooit en daar etiketten opplakt, bij WD kan je gewoon 10 schijven in 1 RMA doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Erg fijn, sturen ze me een gerepareerde hdd met bad sectors erin.. Ik krijg ook allemaal blauwe schermen en ik krijg BF2 etc. niet geïnstalleerd zonder crashes. De schijf geeft precies dezelfde problemen als de HDD die ik heb opgestuurd vóórdat dat ding de hele tijd ging tikken.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2007 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een kickje...

Heb WD toenet gebeld, omdat ze niet reageerden op mijn e-mails, omdat die HDD die ik ontvangen hebben defect is, gaan ze UPS sturen om mijn HDD op te halen. Tevens zijn er geen verzendskosten voor mij. In ieder geval wel fijn dat ze het zo oplossen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2007 15:44 ]

Pagina: 1