Toon posts:

adaptec 29160n

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik mijn nieuwe HD SCSI Quantum stratos zichtbaar maken onder Dos?
Ik heb een Adaptec 29160N SCSI controller Volgens Quantum moet je twee files in je root zetten en je config en je autoexe aanpassen.
De files zijn ASPI8U2.SYS en ASPICD.SYS.
Dit heb ik allemaal gedaan maar kan mijn schijf niet aanspreken in Dos. Ik zie ook geen CDrom's. Ik zie wel de drive letters, maar ik kan er niet op kijken, alsof het fat niet ondersteunt wordt, terwijl dat wel zo zou moeten zijn.
wie helpt?

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 13:52

afterburn

No more...

Harddisken kan je altijd aanspreken, zonder drivers. Die drivers heb je nodig om je cdrom te kunnen benaderen. Heb je die nieuwe drive al geformatteerd? scsi drives moet je lowlevel formatteren vanuit de scsi bios, waarna je em kan partitioneren en highlevel (dos) formatteren.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Verwijderd

Scsi drives low level formateren is volgens mij onzin. Als je dit doet raak je je garantie kwijt. tegenwoordig zijn alle schijven al low level geformateerd.

• rjeggens
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
Harddisken kan je altijd aanspreken, zonder drivers
Alleen de disk waar je van boot. Ik kan m'n tweede HD ook niet benaderen wanneer ik geen drivers laad. :(

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-08 08:54
SCSI drives mag je wel lowlevel formatten. Het moet zelfs, want elke chipset gebruikt een andere methode om de schijf in te delen.
(ADAPTEC / SYMBIOS etc) Als je de schijf met fdisk gepartitioneerd hebt, dan moet hij zichtbaar zijn vanuit dos. Als die dan ook nog active is, en met format /s geformatteerd, dan kan je soms ook nog van booten.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Low-level formatten? Sorry hoor, maar ik heb nog nooit een SCSI drive low-level hoeven formatten...

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
[woops 2 keer :) ]
Pagina: 1