Prologic II in Media Player 11

Pagina: 1
Acties:

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:21
Hallo, ik wil in Media Player 11 graag Dolby Prologic II hebben, dus ik heb PowerDVD 7 geïnstalleerd zodat Media Player de Dolby Digital codec kon gebruiken. Als ik een DVD in Media Player afspeel, heb ik dus Dolby Digital. Maar hoe kan ik mp3'tjes in Media Player met Prologic II afspelen? Ik heb op Google en GoT niks gevonden.
Mijn geluidskaart is een onboard AC '97 en mijn speakerset een Creative Inspre P580

• Tha Ra
Weet iemand hoe ik dit moet doen?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

AUB niet na een uur al een kick geven. Wacht gewoon rustig af. Als je na 24 uur nog geen antwoord hebt is een schopje gerechtvaardigd.

DPLII in powerDVD staat geheel los van de normale windows codecs, dus in media player zul je er geen plezier van kunnen beleven.

Je zult andere oplossingen moeten vinden om je mp3's via alle speakers ten gehore te brengen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Tha Ra
voodooless schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 17:38:
AUB niet na een uur al een kick geven. Wacht gewoon rustig af. Als je na 24 uur nog geen antwoord hebt is een schopje gerechtvaardigd.
Sorry, dat wist ik niet.
voodooless schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 17:38:
DPLII in powerDVD staat geheel los van de normale windows codecs, dus in media player zul je er geen plezier van kunnen beleven.

Je zult andere oplossingen moeten vinden om je mp3's via alle speakers ten gehore te brengen.
Ik krijg het geluid nu wel over alle speakers maar gewoon in dubbel stereo. Ik zoek echt naar een DPL II plugin oid.

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05-2025

Eastside

It's me, TP!!

Iemand een idee hoe ik weer screenshots kan maken in mp11? Bij 10 kon je simpel overlays uitzetten, echter bij 11 krijg ik geen beeld meer indien ik dat doe! De print scrn werkt daardoor niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Eastside op 17-01-2007 14:58 ]

Goodgoan!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Tha Ra schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 17:44:
[...]

Sorry, dat wist ik niet.

[...]

Ik krijg het geluid nu wel over alle speakers maar gewoon in dubbel stereo. Ik zoek echt naar een DPL II plugin oid.
Ehm, dan zet je je versterker toch gewoon in een Dolby Pro Logic II modus? PL 2 is namelijk gewoon een stereo signaal dat door de versterker geupmixt wordt naar 5.1 .

• Tha Ra
Exorcist schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:37:
[...]

Ehm, dan zet je je versterker toch gewoon in een Dolby Pro Logic II modus? PL 2 is namelijk gewoon een stereo signaal dat door de versterker geupmixt wordt naar 5.1 .
Alleen heb ik geen versterker, er staat in de startpost dat ik een creative 5.1 setje heb ;)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:23

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dan moet je geluidskaart (de driver dus) dat doen en niet mediaplayer. Die film is gewoon stereo en een decoder kan daar 5 kanaals geluid van maken (overigens niet 5.1).

Je zou dus naar de instellingen van je geluidskaart kunnen kijken, als die er wat moois van kan decoden (wat hij met Dolby Digital wel kan), dan gaat het lukken. Anders niet.

[ Voor 34% gewijzigd door JvS op 17-01-2007 22:16 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Je kan wel zo'n filter gebruiken hoor, moet je zorgen dat de betreffende codec een merit heeft zodat ie altijd in de graph gezet wordt. Houd er rekening mee dat deze dingen vaak niet snel genoeg zijn waardoor er dus een aantal miliseconden vertraging ontstaat ten opzichte van de video, die zul je dan dus ook moeten vertragen. Programma's als graphedit kunnen inzicht geven in dit soort zaken :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-02 22:34
Creative Audigy-serie hebben Dolby Prologic 2 decoding, maar ik denk dat het effect niet zo sterk is.

• Tha Ra
Termi schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 00:26:
Creative Audigy-serie hebben Dolby Prologic 2 decoding, maar ik denk dat het effect niet zo sterk is.
Maar ik heb een onboard geluidskaart.
Pagina: 1