CD/DVD Labels verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.529 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onthrax
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-12-2024
Beste mensen..

Ik zou graag willen weten wat de beste manier is om een label van een cd of dvd te halen. Ik heb het uiteraard over labels die ik er zelf op heb geplakt, geen originele dvd's :P

Heb hier nog niet veel over kunnen vinden behalve iemand die aanraadde om het dvdtje in een emmer lauw water te gooien totdat het eraf weekt, maar of dat nou zo goed voor de dvd is betwijfel ik ten zeerste..

Anyways. heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:53

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zonder problemen in het water leggen. DVD's & CD's kan je zelfs, in een kussensloop, in de wasmachine gooien zonder centrifugeren tot 30 graden...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35978

Gewoon in een emmertje lauw water :P CD/DVD's kunnen daar best tegen. Ik doe ze wel eens afwassen als ze erg vettig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

kopietje maken en nieuw label plakken lijkt me de bste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-04 07:52

orca

Zwem goed, Broeder.....

inderdaad, kopie maken en er een nieuw label op printen...

een boel printers kunnen het al, en de printable media is ook niet veel duurder dan de rest.

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onthrax
kopie maken is juist het probleem.. heb een dvdtje met label die niet goed meer wordt gelezen. Nu hoop ik dat als ik het label eraf haal dat de cd weer netjes recht komt te liggen en weer goed gelezen kan worden zodat ik een kopie kan maken..

Wist niet dat dvds bestendig waren tegen water.. ik ga het proberen! Cheers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

NIET trekken aan de labels als ze half los zitten. Zodra je namelijk de bovenlaag lostrekt van de DVD (dus niet de kant die normaal als onderkant van de DVD wordt gezien), ben je nog verder van huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onthrax
Okay thnx voor het advies. En hoe lang moet de DVD ongeveer drogen voordat ik deze weer kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Onthrax schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:46:
Okay thnx voor het advies. En hoe lang moet de DVD ongeveer drogen voordat ik deze weer kan gebruiken?
Gewoon de fohn erop zetten (koude lucht) of 5 minuten buiten hangen? Niet afdrogen met een doek i.i.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

MAX3400 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:46:
[...]

Gewoon de fohn erop zetten (koude lucht) of 5 minuten buiten hangen? Niet afdrogen met een doek i.i.g.
In dat geval kun je beter ontkalkt water gebruiken, want anders krijg je kringen waar druppels blijven liggen. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onthrax
zolang die kringen niet schadelijk zijn boeit het niet. ik wil alleen de content goed kunnen rippen zodat ik dit op een nieuw printable dvd'tje kan branden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Onthrax schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:53:
zolang die kringen niet schadelijk zijn boeit het niet. ik wil alleen de content goed kunnen rippen zodat ik dit op een nieuw printable dvd'tje kan branden..
Heb je een bril? In dat geval: heb je wel eens door de regen gefietst en de druppels gewoon op het glas laten opdrogen? Zie je daar dan goed door, denk je? Verplaats je nu eens in de schoenen van je DVD-speler. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onthrax
Heb geen bril maar ik snap je punt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onthrax
Het is gelukt! Heeft een uurtje liggen weken en toen ' vloog' ie eraf en heb een goede backup kunnen maken.. cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onthrax
Nog even mijn bevindingen voor mensen die in de toekomst deze thread raadplegen.

Laat de DVD rustig weken in een bak lauw tot warm water maar niet HEET.
Hou ongeveer 45 min tot een uurtje aan, hierna is het label gemakkelijk te verwijderen. Langer dan een uur is niet aan te raden, het label verpulvert dan zodanig dat deze van de dvd 'afgeschrobt' moet worden.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

DVDs kun je ook prima afdrogen met een zachte doek, zonder dat je krassen maakt. Ik pak meestal gewoon een handdoek uit de badkamer en heb nooit last van krassen als ik de vette vingers van m'n DVDs heb afgespoeld.
Pagina: 1