Toon posts:

Username en Wachtwoord verifieren voor remote clients

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben gevraagt om voor iemand een script te verzorgen die er voor zorgt dat op de client pc een netwerk map gemaakt word naar een mapje op een server. Inmiddels is het me zelf gelukt om een script te schrijven die dit doet. Tevens heb ik een tweede script geschreven die er voor zorgt dat de verbinding automatisch ook weer gesloten word. Tot dus ver geen problemen.

Het probleem gaat als volgt, de script werk perfect alleen enkel intern binnen het zelfe park waar de server staat, zodra de client op afstand deze zelfde script start krijgt hij / zij een melding dat de wachtwoord en username niet goed zijn, logisch want de persoon is niet aanwezig in het domein. Mijn vraag is nu of het mogelijk is om voor dat hij de mapping maakt een message box geeft waarin gevraagt word wat de username en wachtwoord is, en zo ja hoe ik die in ....'s naam moet maken, heb veel tijd gestoken in technet van Microsoft maar helaas niets gevonden.

Mocht iemand meer informatie nodig hebben dan hoor ik dat graag

• t-x-m
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-01 18:35

t-x-m

.NET Nerd

Wat voor soort scripting taal gebruik je (webbased voor het maken van mappingen?)

GC.Collect();

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 18:46

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

titel even aangepast, wil eigenlijk ook de scripttaal in de titel, want wellicht hoort dit topic in programmeren.

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal gelijk mijn excuses, wilde het al eerder aanpassen maar kon helaas niet meer. Het gaat hierbij om VBScript.....

Nogmaals mijn excuses

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

In dat geval word je tien keer beter geholpen in Windows Servers en Server-software, zie ook Waar hoort mijn topic?

Kun je ook wat meer vertellen over de Windows-versies die erbij betrokken zijn?

WEB>WSS

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

zet in je script een if statement die checked waar je client zit (bijv. of %computername% bestaat in het domain of dat %userdomain% overeenkomt met jouw domain).

Zit de comp intern >> je huidige mapping gebruiken.
Else prompten voor username en wachtwoord en die in de mapping string zetten (net use * \\server\share wachtwoord /user:domain\username)

Verwijderd

Topicstarter
De windows versie's die er bij betrokken zijn zijn als volgt: De client PC betreft een Windows XP versie en de server kant Windows 2003.
[b]-NMe- schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:31:

Kun je ook wat meer vertellen over de Windows-versies die erbij betrokken zijn?

WEB>WSS

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2007 14:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 14:20:
zet in je script een if statement die checked waar je client zit (bijv. of %computername% bestaat in het domain of dat %userdomain% overeenkomt met jouw domain).

Zit de comp intern >> je huidige mapping gebruiken.
Else prompten voor username en wachtwoord en die in de mapping string zetten (net use * \\server\share wachtwoord /user:domain\username)
Dit is mijn bestaande script zoals hij nu is:

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Option Explicit
Dim objNetwork, strDriveLetter, strNetworkPath
'
strDriveLetter = "q:"
strNetworkPath = "\\Server\winkels\1025"
'
WScript.Echo " De netwerkverbinding is correct gemaakt, deze is te vinden onder Q: "
'
Set objNetwork = CreateObject("WScript.Network")
objNetwork.MapNetworkDrive strDriveLetter, strNetworkPath
Wscript.Quit

Het gaat er om dat er dus voor dat hij de verbinding maakt een scherm displayd waarbij
de user zijn login gegevens moet invullen.

[ Voor 12% gewijzigd door een moderator op 11-01-2007 14:40 ]

Pagina: 1