Toon posts:

[server 2003] kan xp pro niet in joinen in domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer hier een paar werkstations in een domein te hangen met windows server 2003. De werkstations zijn xp pro.

als ik naar deze computer --> eigenschappen --> computernaam --> wijzigen ga en daar het domein invul en dan zoek krijg ik de volgende foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://www.maxcim.nl/fout.JPG

in het onderste scrolschermpje staat:

Let op: deze gegevens zijn bedoeld voor een netwerkbeheerder. Neem contact met de netwerkbeheerder op als u geen netwerkbeheerder bent. Meld bij uw netwerkbeheerder dat u deze gegevens hebt ontvangen en dat deze gegevens zijn opgeslagen in het bestand H:\WINDOWS\debug\dcdiag.txt.

De domeinnaam *mijndomeinnaam* kan een NetBIOS-domeinnaam zijn. Controleer, als dit het geval is, of de domeinnaam juist bij WINS is geregistreerd.

Als u zeker weet dat de naam geen NetBIOS-domeinnaam is, dan kan de volgende informatie u bij het oplossen van het probleem met de DNS-configuratie helpen:

De volgende fout is opgetreden tijdens het opvragen van de Service Location (SRV)-bronrecord in DNS dat wordt gebruikt om een domeincontroller te vinden in het domein *mijndomeinnaam*:

De fout is: DNS-naam bestaat niet.
(foutcode 0x0000232B RCODE_NAME_ERROR)

De query was voor de SRV-record van _ldap._tcp.dc._msdcs.*mijndomeinnaam*.

Mogelijke oorzaken van deze fout zijn:

1. De DNS SRV-record is niet in DNS geregistreerd.

2. Eén of meer van de volgende zones doen geen overdracht naar de onderliggende zone:

*mijndomeinnaam*:
. (hoofdzone)

Klik op Help voor meer informatie over hoe u dit probleem kunt oplossen.

iemand enig idee?

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-03 09:11

BFS

Rude awakening

Post je IP instellingen van zowel je server als je clients eens? En let daarbij vooral op je DNS instellingen.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je mist SRV-records. Ga die eerst maar eens corrigeren nadat je de foutcode door Google/Microsoft hebt gegooid.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

MAX3400 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:28:
Je mist SRV-records. Ga die eerst maar eens corrigeren nadat je de foutcode door Google/Microsoft hebt gegooid.
nah, waarschijnlijk staat op de xpbak de domaincontroller niet ingevuld als dns, maar een andere of geen dns server.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
heb je geen mijndomein.nl gedaan? Zoja, maak er dan mijndomein.lokaal van.

Verder kan het ook heel goed een DNS probleem zijn zoals hierboven ook al aangegeven wordt.

Geef alle client gewoon met DHCP alle waardes mee en dan kom je een aardig end

Verwijderd

Vorkie schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 17:59:
heb je geen mijndomein.nl gedaan? Zoja, maak er dan mijndomein.lokaal van.
onzin, kan prima. Een domainnaam wijzigen is een stuk lastiger...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 17:55:
[...]

nah, waarschijnlijk staat op de xpbak de domaincontroller niet ingevuld als dns, maar een andere of geen dns server.
Ow... Dat kan, ware het niet dat de exacte foutmelding die je geeft in je openingspost toch echt wijst naar een fout op je DC en niet op de client.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-03 19:40

nIghtorius

Poef!

MAX3400 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 19:10:
[...]

Ow... Dat kan, ware het niet dat de exacte foutmelding die je geeft in je openingspost toch echt wijst naar een fout op je DC en niet op de client.
dit is toch echt de klassieke "je dns staat verkeerd" melding..

geef even de LAN IP van je server en de DNS Server (Primary) van je clients.

deze moeten overeenkomen. Wil je internet namen lookuppen (via dns) dan moet je de roothints of een DNS-forwarder instellen op 2k3. (let op: 2k3 doet standaard root-hints, dns-forwarder is aanbevolen)

--- over domeinnamen.

domain.nl kan wel als een domeinnaam gebruikt worden. Hou er alleen rekening mee dat je geen domain.nl op het internet moet hebben. Je clients zullen dan de op het Internet bekende A-records (hostrecords) van domain.nl niet kunnen resolven. Dit is omdat de server vanuit gaat dat hij de authoriteit is van het domein "domain.nl"

[ Voor 22% gewijzigd door nIghtorius op 10-01-2007 23:00 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

MAX3400 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 19:10:
[...]

nope, als je connect naar de verkeerde dns server, kunnen je server records ook niet gevonden worden. Vandaar de melding...

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit op dit moment niet op locatie dus ik kan de ip en dns gegevens niet posten maar ik weet wel dat we gisteren van de xp machine konden pingen naar de server en andersom.

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Kijk in je windows 2003 server DHCP ofdat de dns ip wel wordt meegegeven.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-03 19:40

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 12:26:
Ik zit op dit moment niet op locatie dus ik kan de ip en dns gegevens niet posten maar ik weet wel dat we gisteren van de xp machine konden pingen naar de server en andersom.
dit heeft helaas niks te maken met de DNS server.

wil je je DNS testen in een Windows 2003 netwerkomgeving moet je

code:
1
ping domain.local

doen. waarbij domain.local de FQDN van je domein is.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

lol, toevallig Windows Server 2003 RC2 en misschien ook nog Enterprice ?

Ik had in ieder geval de zelfde problemen, kijk eerst een even of
je vanaf je client je server kunt pingen (op domein naam b.v. home.blaat.nl of blaat.priv).
zo niet, moet je, je dns eerst even goed instellen. Ander gaat het echt niet lukken

Als dit wel goed is, dan mis je je SRV-records, zoals MAX3400 al aan gaf
Probleem staat wel ergens in die Knowlage Base,

oplossing is netlogon stoppen en weer starten, die kun je vinden in je services

Hoop dat het nu is opgelost,
Succes

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

...of nog ranziger, een single-label domain naam.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1